2024-07-29, 21:22
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis ska anmärkningar undvikas om möjligt. Men det finns saker som har betydligt större betydelse än just anmärkningar. Det är så pass vanligt bland huvudmän.
Vi kan vara helt säkra på att hon får mycket hjälp med pengar. Bara hyran av huset är större än hela hennes månadsinkomst inkl bidrag. Så P pumpar in pengar, det är jag med på.

Nu vet vi som sagt inte om hon har anmärkningar. KFM visste ju inget om det.
Då begår han väl ett lagbrott , att hyra ut till icke marknadsmässiga priser är väl inte förenligt med hyreslagen. Mao uppbär hon bostadstillägg . Pappan tjänar alltså pengar på sin egen dotter, som skattebetalarna delvis finansierar
Citera
2024-07-29, 21:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YWAH
Jämför man molnen så har bild 1 & 2 lika himmel medan på bild 3-5 ser molnen helt annorlunda ut.
ja du har rätt och samtidigt visar bilderna/filmerna inget av värde heller, totalt värdelöst...
Citera
2024-07-29, 21:25
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Att jag utgår ifrån att hyran är extremt låg mot vad den borde vara. Lär bara vara precis så mycket så att bostadstillägget blir fullt :-)
Du säger olika saker "Bara hyran av huset är större än hela hennes månadsinkomst inkl bidrag."
Citera
2024-07-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det påminner mer och mer om fallet "Elisabeth" på 70-talet. Hon fick eget hus på Beckis med rastgård.

Hon hade också råkat ut för antisar någon skrev nåt om att A varit på ett boende i Järna.

https://www.specialnest.se/liv-hem/hon-loste-gatan-sveriges-farligaste-kvinna

Freja senast jag kollade (Elisabeth har haft många namn) fick till sist sitt hus på landet utanför Järna på sjundavägen mellan Gnesta & Järna, huset med utsikt över vatten, få grannar förutom hästarna som hon tyckte om att titta på, bara hennes anställda personal och sen alla säkerhetsdörrar rastgården m.m men det blev bra till sist men det var inte kommunen som köpte det, de var inblandade men ekonomiskt betalade släktingarna.

Men vet liknande situationer där problematiken varit så svår så ett ensamt boende utan andra förutom fast personal som arbetat

Det finns ett tragiskt ärende killen med sitt hus ute i skogen i Gislaved som var med i uppdrag granskning sen tog de hem honom och klarade inte av det och slutade med ett tragiskt dödsfall

Sen har vi flickan bakom pansarglaset - Josephine som egentligen heter något annat

Så liknande ärenden finns där kommun försökt hitta lösningar.
Citera
2024-07-29, 21:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Att jag utgår ifrån att hyran är extremt låg mot vad den borde vara. Lär bara vara precis så mycket så att bostadstillägget blir fullt :-)
Bostadstillägget täcker inte 100% så hur menar du?
Citera
2024-07-29, 21:33
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Då begår han väl ett lagbrott , att hyra ut till icke marknadsmässiga priser är väl inte förenligt med hyreslagen. Mao uppbär hon bostadstillägg . Pappan tjänar alltså pengar på sin egen dotter, som skattebetalarna delvis finansierar

Är inköp av hund (Essie) kopplat till ngt större?

https://assistanskoll.se/_up/Bedrageri-och-bidragsbrott-med-assistansersattning_1.pdf
Citera
2024-07-29, 21:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, men då kan vi vara överens om att informationen kring att hunden skulle vara omhändertagen inte har kunnat styrkas och är således ett rykte.
Nej vi är inte överens.

Hur tänker du?
Om det framkommer "bevis" så spelar det pappan i händerna för enligt lag tillhör hunden honom.
Det leder också till repressalier för de inblandade. Ditt lystmäte är således egalt.
Jag litar mer på Hegamon än på random dude.

Eller ja jag litar på min människokännedom och förmåga att läsa folk i text.

Edit. Hela flashback bygger på att folk med koppling till fallet bidrar med information. Utan dem är Flashback bara ett nytt Lunarstorm.

Men tror du dig veta bättre så varsågod.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-07-29 kl. 21:39.
Citera
2024-07-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Freja senast jag kollade (Elisabeth har haft många namn) fick till sist sitt hus på landet utanför Järna på sjundavägen mellan Gnesta & Järna, huset med utsikt över vatten, få grannar förutom hästarna som hon tyckte om att titta på, bara hennes anställda personal och sen alla säkerhetsdörrar rastgården m.m men det blev bra till sist men det var inte kommunen som köpte det, de var inblandade men ekonomiskt betalade släktingarna.

Men vet liknande situationer där problematiken varit så svår så ett ensamt boende utan andra förutom fast personal som arbetat

Det finns ett tragiskt ärende killen med sitt hus ute i skogen i Gislaved som var med i uppdrag granskning sen tog de hem honom och klarade inte av det och slutade med ett tragiskt dödsfall

Sen har vi flickan bakom pansarglaset - Josephine som egentligen heter något annat

Men vi har kommit längre i sjukvården och samhället än på den tiden. Idag finns de kunskap bättre resurser sen att det kan brista absolut men vården utvecklats och med rätt kompetens kan det bli bättre.

Men att kontrollera personal och boendet för att han tror sig veta bättre och gnälla kommer inte hjälpa dottern att utvecklats till det bättre

Jag vill bara att sanningen ska komma fram om vad som skett stackars essie om hon lever eller inte
Citera
2024-07-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Men vi har kommit längre i sjukvården och samhället än på den tiden. Idag finns de kunskap bättre resurser sen att det kan brista absolut men vården utvecklats och med rätt kompetens kan det bli bättre.

Men att kontrollera personal och boendet för att han tror sig veta bättre och gnälla kommer inte hjälpa dottern att utvecklats till det bättre

Jag vill bara att sanningen ska komma fram om vad som skett stackars essie om hon lever eller inte
Citera
2024-07-29, 21:45
Medlem
Nottelitens avatar
men det är konstig att dottern behövde 5 assistenter och en assistanshund innan och nu klarar hon sig nog med 2 assistenter och ingen assistanshund...
Citera
2024-07-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag undrar vilken nivå hon egentligen ligger på och vad som utgör hennes funktionsnedsättning och vad som bara är ett resultat av pappans curlande.

I förvaltaransökan nämns ju "lindrig" utvecklingsstörning men det motsägs ju av P själv i försvarstalet på facebook.

Han har väl hittat på lite diagnoser för att kontrollera dottern fullständigt. Narcissistister gör nämligen det. De måste kontrollera allt och alla precis som han kontrollerar assistenterna med sina 20-30 tal kameror. Riktigt sjukligt.
Citera
2024-07-29, 21:48
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieOfDarkness
Boendet byggs för enbart A, så det är antagligen helt rimligt att anta att hon får ta med sig ev djur.
Det ligger i ett mindre samhälle precis utanför Enköping.
Jag tror att hon skulle ha sina assistenter där på precis samma sätt som hon haft tidigare, men nu verkar personalfrågan vara ett problem då det ryktas att flera assistenter har sagt upp sig.

Ett nybyggt boende enbart avsett för en specifik brukare? Hur motiveras det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in