2024-07-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Med andra ord, vid första misslyckandet skulle hunden ha lämnats tillbaka

Det har jag inte uttalat mig om överhuvudtaget.

Men familjen hänvisar ju till att det finns en avvikelse på en spark. Ingick det i rutinerna att kommunicera med Hundhjälpen vid avvikelser??
Citera
2024-07-29, 14:48
Medlem
Undrar just om mamman C sover gott om nätterna.....vore det lite krut i henne skulle hon träda fram och klargöra vad som faktiskt inträffade
Hoppas hon tar sitt förnuft till fånga och genomför en skilsmässa
Citera
2024-07-29, 14:49
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja??

Hur är den tidpunkten jämfört med den "IVO-artikeln" som det hänvisades till då??

Jag har absolut inte koll på alla datum i den här härvan.
Du har koll på psykvård, men inte att A flyttade hem april -23. Hahaha
Citera
2024-07-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Nej det är helt olika saker, både etiskt och praktiskt.
Dessutom har A:s agerande skett o f t a.
En polishund som skadas brukar vara en engångsföreteelse och hunden blir tröstad och omplåstrad efteråt!

Förklara hur det är olika saker.

Så polisdjur utsätts bara för risker en gång?
Så efter att man satt in en häst för att skingra en folkmassa så får den sluta??
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Men familjen hänvisar ju till att det finns en avvikelse på en spark. Ingick det i rutinerna att kommunicera med Hundhjälpen vid avvikelser??
Du skrev ju att hunden inte lyckades lugna ner A. Då är det väl ett misslyckande
Citera
Medlem
Citat:

Sparkar och värre ändå, "varje dag" har de vittnat om.
I förhör ljuger de nog inte mycket, oavsett deras utbildning.
Citera
2024-07-29, 14:53
Medlem
Citat:

Så efter att man satt in en häst för att skingra en folkmassa så får den sluta??

Återigen, tjänstehundar vet när dem kommer utsättas för fara och det är inte speciellt ofta.

Essie var antagligen rädd 24h per dygn och hade ingen som helst aning om när saker skulle hända.

Tycker du att det är rätt att A har djur med det du vet nu?
Citera
Medlem
Citat:

Polishund och polishäst är utbildade tillsammans med dess förare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Du har koll på psykvård, men inte att A flyttade hem april -23. Hahaha

Korrekt, mitt minne har lättare att komma ihåg en händelse än flera datum. Om ditt minne fungerar annorlunda så är det väl kul för dig.

Men datumet som hon flyttade hem var inte så intressant. Utan publiceringsdatum för den texten som hänvisas till i ett inlägg, där man påstår att texten innehåller lögner.
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Undrar just om mamman C sover gott om nätterna.....vore det lite krut i henne skulle hon träda fram och klargöra vad som faktiskt inträffade
Hoppas hon tar sitt förnuft till fånga och genomför en skilsmässa

Tänker på stackars systern, kan hon bära på vad som hände Essie?
Citera
2024-07-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Återigen, tjänstehundar vet när dem kommer utsättas för fara och det är inte speciellt ofta.

Essie var antagligen rädd 24h per dygn och hade ingen som helst aning om när saker skulle hända.

Tycker du att det är rätt att A har djur med det du vet nu?

När det gäller just Essie och A så saknar jag för mycket information för att uttala mig.
Citera
2024-07-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det är väl enbart en uppgift från pappan? Han som ljuger som en häst travar. I samma "IVO-artikel" påstod han:

"Sedan den 12 april bor Eva hemma hos sina föräldrar, vilket innebär att de inte kan arbeta eftersom de måste ta hand om henne dygnet runt."

För att få sympati. Han har öppet deklarerat att varken han eller frun bor i villan. Han arbetar.

IVO-domen visar att Enköpings kommun har betalat 389 400 kronor per månad till assistenter sedan A kastades ut pga skyddombudsstopp och flyttade "hem".

Redan i IVOs skrivelse till Förvaltningsrätten i våras framkom det att A är utåtagerande och skadar människor och saker. Att en hund existerade nämndes inte. Hunden är familjens påhitt för att utnyttja som sköld.

Det framkommer i målet att IVO konstaterar att Enköpings kommun saknar dokumentation i ärendet av A. Inte ens beslut finns dokumenterade. Enköpings kommun döms i juni i år att betala en särskild avgift.

Förvaltningsrätten är ju allmän handling så kan absolut kolla ärenden där på Amanda, tingsrätten fanns de bara förvaltareskap domen inga övriga mål på någon av dem

IVO bör ju ha en rejäl rapport om det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in