Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Hur och när byter jag ämne? Vi diskuterade väl KM och "advokatturerna"?
Hur skulle jag ha kunnat läsa brovittnets utsaga?
Då – 1998 – hade KM:s namn blivit offentligt i tingsrätten om han hade ”påtvingats”/valt en advokat, medan det i dag hade varit så att KM:s namn hade kunnat hemlighållas. Dessutom säger Lars Johansson att de då var ”väldigt nära”.
Svar pa nummer ett :
Nej, vi diskuterade promenader och kusiner. Innan du slappte det nar jag ifragasatte din logik och du da borjade ga in pa advokatgrejorna. Var vanlig ga tillbaka i traden och se sjalv. Alla som vill kan ga tillbaka. Varsagoda. Det finns i traden.
Svar pa nummer tva :
Tack, du har alltsa inte last brovittnets utsaga. Det var allt jag undrade over. Sa du har ingen aning om vad brovittnet faktiskt sagt. Jag tror jag fragade hovligt fyra ganger eller sa. Men jag tackar odmjukast for svar.
Svar pa nummer tre :
Stopp och belagg nu !!! Helt plotsligt sager du "offentligt i tingsratten", det ar en helt annan sak an att sitta i forhor som misstankt. Nu pratar vi efter atal. Det ar en helt annan sak. Helt annat juridiskt scenario. Och nu ar det plotsligt "patvingats/valt". Det har du ocksa andrat. Nej, nej, nej, Ugglan. Det har ar INTE vad du sade tidigare och vad jag opponerade mig emot. Nu har du andrat dig och dessutom lagt till saker. Du trodde kanske att jag inte skulle reagera pa det ? Nej du Ugglan. Alla som vill kan ga tillbaka i traden nagra sidor och kontrollera detta sjalva. Varsagoda.
Min personliga fundering : att LJ sager att dom var "valdigt nara", det har val Mariestadspolisen sagt i 32 ar nu ? Dansken, KM, PR, CL, jo....det gar ju bra det har. 4 personer har suttit frihetsberovade och ingen av dom (enligt GW i TV) har med detta att gora. Jo, polisen ar 0 for 4. Det later "valdigt nara".
Huruvida. Ugglan, jag tror uppriktigt att du menar val och att du verkligen vill se en losning pa det har fallet. Sa jag tanker lata dina klanterier och felaktigheter bero. Kan vi nu aterga till konstruktiv diskussion istallet for det har dretet ? Jag ar fortfarande mycket mera intresserad av dina namedroppings for Mariestads "overklass boys" som hade ego, pengar, social status och allt att forlora. Det ar dar jag vill leta. Vore inte forsta gangen en bortskamd pappas pojke gick over gransen. Och jag klurar mera och mera pa om inte en av systrarna ar den gemensamma namnaren. Oavsiktligt och ovetandes, naturligtvis.