2024-07-28, 18:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Som sagt, den chef vilken godkände att PW skulle göra en dokumentär om Helenafallet måste varit onykter på jobbet! Så fel, så fel!

Nej, det handlar INTE om att den ansvariga utgivaren godkände att Pernilla - och Mats! - skulle göra en dokumentär, utan om att den ansvariga utgivaren godkände INNEHÅLLET (DET SOM SÄNDES! (Jag vet, det här är för svåra grejer för dig att greppa.)
Citera
2024-07-28, 19:26
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Med en ansvarig utgivares godkännande?

Att det finns en ansvarig utgivare betyder alltså att allt som sägs är fakta, objektivt och framförallt att inget relevant för det som förmedlas förtigs?

OT
Du är långt ifrån ensam i den villfarelsen och det är djupt tragiskt och problematiskt.
Citera
2024-07-28, 19:42
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Nej, det handlar INTE om att den ansvariga utgivaren godkände att Pernilla - och Mats! - skulle göra en dokumentär, utan om att den ansvariga utgivaren godkände INNEHÅLLET (DET SOM SÄNDES! (Jag vet, det här är för svåra grejer för dig att greppa.)

Vad är det i denna mening som du inte förstår, är du inte läskunnig?
"Den chef vilken godkände att PW skulle göra en dokumentär om Helenafallet måste varit onykter på jobbet!"
Dvs PW borde ALDRIG fått gjort denna dokumentär.

Antar att "Klartext" är ett program gjort för folk lika dej, nyheter läses lite långsammare på lättläst svenska.
Citera
2024-07-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Skribenten bidrar med fakta, logik, analys och kritiskt tänkande bla. Och vad som för mig verkar det, sunda värderingar.

Tack för det. Vi är några stycken som försöker, men om man inte har tid att sitta vid datorn all sin vakna tid hamnar man lätt på efterkälken i den här tråden.
Citera
2024-07-28, 20:59
Medlem
Citat:
Att tillåta 2 reportrar som var på samma fest som H innan göra reportaget, skulle jag snarare kalla oansvarig utgivare.
Sen vet väl alla att reportrar sällan återger exakt vad som sägs utan skruvar lite.
Citera
2024-07-29, 00:05
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Du kan lita på att "Hannas" redogörelse är korrekt uppläst. Det finns faktiskt en ansvarig utgivare.

What a difference a year makes eller två i det här fallet.

Citat:
Vi behöver inte oroa oss för att polisen inte läser tråden. Det är några saker som jag skulle vilja skriva i det här inlägget om "affären", men för att inte bli bannlyst rakt av, väljer jag att avstå.

Klas: Ta hjälp av en advokat och gör en anmälan till Justitiekanslern!

Dessutom kan du gott anmäla Pernilla Wadebäck och Mats, även om det blir den ansvariga utgivaren som får ta smällen. Nu sas det inte rakt ut att det var dig som de menade, men Pernillas katastrofala eposthantering om frågor om när/hur/om den misstänkte hade nämnts i tråden eller inte, ledde ju raskt till dig - med hjälp av "danujska" och "Zeke8". Poängen är att det måste utredas från vilken polis Pernilla och Mats hade fått informationen om din anhållan inför sändningen av dokumentären. Polisen ifråga bröt mot förundersökningssekretessen och kan därmed åtalas.

Sedan kan du gott anmäla Pernilla, Mats och P4 Skaraborg till Pressombudsmannen, numera Medieombudsmannen. Allt vad pressetik och annat heter, är som bortblåst. Hade jag haft möjligheten hade jag sparkat Mats och Pernilla redan idag.
Citera
2024-07-29, 00:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
What a difference a year makes eller två i det här fallet.

Du refererar till ett inlägg som jag skrev INNAN TV3 sände "Att lösa ett mord". Efter radiodokumentären 2017 tyckte jag faktiskt att Pernilla hade agerat uselt i de e-postsvar som hon hade gett angående vem "mannen med pilotglasögon" var, men nu står det ju klart att det var KM som POLISEN hade tipsat henne och Mats om inför dokumentären. Nu vet vi att Pernilla och Mats hade täckning för det som de sa. Ok?!
Senast redigerad av Ugglan. 2024-07-29 kl. 00:23.
Citera
2024-07-29, 00:17
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
[...]
Sedan kan du gott anmäla Pernilla, Mats och P4 Skaraborg till Pressombudsmannen, numera Medieombudsmannen. Allt vad pressetik och annat heter, är som bortblåst. Hade jag haft möjligheten hade jag sparkat Mats och Pernilla redan idag.

😂 Ugglan du är fullständigt obetalbar, sinnesjukt kul ju!

Mkt intressant att vi har samma åsikt om PW 😂.
Citera
2024-07-29, 00:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
😂 Ugglan du är fullständigt obetalbar, sinnesjukt kul ju!

Mkt intressant att vi har samma åsikt om PW 😂.

Se mitt svar till Sculley ovan.
Citera
2024-07-29, 03:55
Medlem
Citat:
Hur och när byter jag ämne? Vi diskuterade väl KM och "advokatturerna"?

Hur skulle jag ha kunnat läsa brovittnets utsaga?

Då – 1998 – hade KM:s namn blivit offentligt i tingsrätten om han hade ”påtvingats”/valt en advokat, medan det i dag hade varit så att KM:s namn hade kunnat hemlighållas. Dessutom säger Lars Johansson att de då var ”väldigt nära”.

Svar pa nummer ett :

Nej, vi diskuterade promenader och kusiner. Innan du slappte det nar jag ifragasatte din logik och du da borjade ga in pa advokatgrejorna. Var vanlig ga tillbaka i traden och se sjalv. Alla som vill kan ga tillbaka. Varsagoda. Det finns i traden.

Svar pa nummer tva :

Tack, du har alltsa inte last brovittnets utsaga. Det var allt jag undrade over. Sa du har ingen aning om vad brovittnet faktiskt sagt. Jag tror jag fragade hovligt fyra ganger eller sa. Men jag tackar odmjukast for svar.

Svar pa nummer tre :

Stopp och belagg nu !!! Helt plotsligt sager du "offentligt i tingsratten", det ar en helt annan sak an att sitta i forhor som misstankt. Nu pratar vi efter atal. Det ar en helt annan sak. Helt annat juridiskt scenario. Och nu ar det plotsligt "patvingats/valt". Det har du ocksa andrat. Nej, nej, nej, Ugglan. Det har ar INTE vad du sade tidigare och vad jag opponerade mig emot. Nu har du andrat dig och dessutom lagt till saker. Du trodde kanske att jag inte skulle reagera pa det ? Nej du Ugglan. Alla som vill kan ga tillbaka i traden nagra sidor och kontrollera detta sjalva. Varsagoda.

Min personliga fundering : att LJ sager att dom var "valdigt nara", det har val Mariestadspolisen sagt i 32 ar nu ? Dansken, KM, PR, CL, jo....det gar ju bra det har. 4 personer har suttit frihetsberovade och ingen av dom (enligt GW i TV) har med detta att gora. Jo, polisen ar 0 for 4. Det later "valdigt nara".

Huruvida. Ugglan, jag tror uppriktigt att du menar val och att du verkligen vill se en losning pa det har fallet. Sa jag tanker lata dina klanterier och felaktigheter bero. Kan vi nu aterga till konstruktiv diskussion istallet for det har dretet ? Jag ar fortfarande mycket mera intresserad av dina namedroppings for Mariestads "overklass boys" som hade ego, pengar, social status och allt att forlora. Det ar dar jag vill leta. Vore inte forsta gangen en bortskamd pappas pojke gick over gransen. Och jag klurar mera och mera pa om inte en av systrarna ar den gemensamma namnaren. Oavsiktligt och ovetandes, naturligtvis.
Senast redigerad av MrConwell 2024-07-29 kl. 04:27.
Citera
2024-07-29, 06:17
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell

Mariestads "overklass boys" som hade ego, pengar, social status och allt att forlora.

Nu är jag nr 3 på bollen igen, som Ugglan säger; men titta på Toyota Corolla hatchback 1991-92. Denna modell har diskuterats för några år sedan.
Senast redigerad av RFT 2024-07-29 kl. 06:24.
Citera
2024-07-29, 06:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Helt riktigt! I det allmänna förhöret 1992 sa KM att han knappt hade varit i närheten av Helena på Stadt, men detta motsades ju kraftfullt från andra festdeltagare på Stadt. Först säger KM alltså att han ”inte minns” om han skulle ha varit intresserad Helena. Sedan säger han att ”om det var så att jag hade blivit nobbad av Helena, kan jag ju ha känt mig sårad och …”. KM kan ju för fan inte ha blivit nobbad av Helena och känt sig sårad om han inte hade varit intresserad och ”på” på henne! Herregud, vad han gör bort sig. KM har INTE sagt allt, den saken är klar.

Men det värsta av allt i det här är att TV3 låter Undevik göra några program, i vilka han agerar KM:s försvarsadvokat med det enda målet att få KM "off the hook". (Dock misslyckas han eftersom inte heller han klarar av att täcka upp för KM:s "håltimme"!) Kanske dags att granska denne Undevik och hans eventuella privata intressen i Helenas försvinnande?!
Du är så paranoid att du inte borde vara i denna tråd för ditt eget bästa.
Att inte förstå att man kan bli så pass full att man får minnesluckor, säger rätt mycket av din erfarenhet av liknande händelse, vid hög alkoholberusning.

Vem åkte från festen på Radbyn 10 minuter innan Stadt stängde
i en jävla fart, för att komma in till entrén lagomt till H.A var på väg ut?

Hon ville gå hem för att få frisk luft, trots att hon ca. 15 minuter innan frågade om någon skulle åt hennes håll.
För mig betyder det en bil och skjuts åt hennes håll, inte promenad åt hennes håll,
då hade hon väl ens knappast behövt fråga?
Mariestad var väl inte så stort att hon inte visste vilka brukade gå och bodde åt hennes håll?
Så givetvis frågade hon om skjuts åt hennes håll, allt annat är som sagt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in