Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Jag kan inte säga hur jag skulle reagera, men jag vet personer som inte kommit ur sängen på flera veckor och sedan finns det de som vill prata med allt och alla som ett sätt att bearbeta sorgen. Så det finns alla varianter. Sättet alla dömer Anna på är inte okej, för man kan inte uttala sig innan man varit i hennes skor.
När du uttrycker dig så, tack, så är jag helt med dig, håller med och förstår.
Det finns lika många reaktioner som det finns individer och inget är, givet olika förutsättningar, rätt eller fel.
Det finns verkligen tokskallar här inne som, felaktigt, lägger skulden på henne men så finns också vi andra som vrider, vänder, funderar och ser en helhet utan att för den skull döma och att då fastna i tragglande om skuldfrågan känns onödigt.
Nej, inte hennes fel men att stryka ett streck över mammans trassliga liv, bakgrund och det korta liv då BO fick är ju liksom att plocka bort hyfsat viktiga parametrar och vad lär man sig då?
Som förälder vill jag inte uppleva detta och vad kan man då göra? Är det fel att tänka så? Mamman hade inte de verktygen men med det inte sagt att själva dådet är hennes fel.
M