2024-07-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du sa att lvu missbrukas och måste då rimligtvis veta hur många lvu som beslutas per år

Det är cirka 8000 LVU per år och sammanlagt 32 500 placeringar utanför hemmet. Så kanske du kan räkna eller jagar du bara biologiska familjer?
2024-07-28, 18:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Så det finns fel på statliga utredningar men inte socialsekreterares. Du måste skydda dina in i det sista.
Vart har jag sagt det?..

Jag har tom gett dig lite siack i tråden och sagt att jag tycker en ny utredning ska göras. Du är så jävla fientlig o destruktiv..
2024-07-28, 18:25
Medlem
Citat:
Det är cirka 8000 LVU per år och sammanlagt 32 500 placeringar utanför hemmet. Så kanske du kan räkna eller jagar du bara biologiska familjer?
De 32 500 är det totala antalet som någon gång under året fick en heldygnsinsats vilket räknat på alla insatser även den som har kontaktfamilj något dygn per månad , 3600 beslut om lvu togs 2022 om , siffran 7982 är antalet anmälningar i ett beslut som resulterat om att göra utredning om lvu
2024-07-28, 19:06
Avslutad
Citat:
Haha, nu kommer din rätta färg ut.

Du menar saklighet och objektivitet, självklart, frågan är varför det tagit dig till nu att förstå det. Om jag skriver en post med ett specifikt innehåll är jag inte ett dugg intresserad av att bli addad med något som innehåller någonting helt annat. Jag har skrivit en hel del poster på Flashback, majoriteten av svaren kommer från folk som förstår denna enkla princip. Du tillhör alltså minoriteten. Gör inte om det, är du snäll.
2024-07-28, 19:14
Medlem
Inanna-1921s avatar

Dagens rekommendation från TT:

Uma K.
@uma.kompton3[/quote]

Min favorit där är nog när LM jagar onda andar i sin städskrubb.
2024-07-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vart har jag sagt det?..

Jag har tom gett dig lite siack i tråden och sagt att jag tycker en ny utredning ska göras. Du är så jävla fientlig o destruktiv..

Vem svär, vem anklagar oskyldiga för extrema saker, jo du och dina gelikar på socialtjänsten
2024-07-28, 19:26
Medlem
Citat:
De 32 500 är det totala antalet som någon gång under året fick en heldygnsinsats vilket räknat på alla insatser även den som har kontaktfamilj något dygn per månad , 3600 beslut om lvu togs 2022 om , siffran 7982 är antalet anmälningar i ett beslut som resulterat om att göra utredning om lvu

Denna info fick du den av din chef?
Var det i mötet när ni diskuterade hur du ska jaga familjer 14 år till på flashback?
2024-07-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Du menar saklighet och objektivitet, självklart, frågan är varför det tagit dig till nu att förstå det. Om jag skriver en post med ett specifikt innehåll är jag inte ett dugg intresserad av att bli addad med något som innehåller någonting helt annat. Jag har skrivit en hel del poster på Flashback, majoriteten av svaren kommer från folk som förstår denna enkla princip. Du tillhör alltså minoriteten. Gör inte om det, är du snäll.

Vad gör du i denna tråd. Räcker det inte att sitta i nämnden och fatta förödande beslut kring barn. Måste du vara här också?
2024-07-28, 19:30
Medlem
Citat:
Denna info fick du den av din chef?
Var det i mötet när ni diskuterade hur du ska jaga familjer 14 år till på flashback?
Nej , jag bara gick in på socialstyrelsens sida , där finns nämligen mängder med info och tom tabeller på ålder och kön för de som har olika insatser , bland annat får man reda på att majoriteten lvu är unga tonåriga pojkar som får detta pga eget beteende och inte för att det behöver vara något större problem i hemmet
2024-07-28, 20:20
Avslutad
Citat:
Vad gör du i denna tråd. Räcker det inte att sitta i nämnden och fatta förödande beslut kring barn. Måste du vara här också?

Vad gör du själv här? Jag hittade hit på grund av fascination för den stora grupp desinformatörer jag möter irl. Det var när jag insåg hur de härjar på TT som jag hittade hit. Finner det fascinerande att människor som anser sig ta avstånd från exempelvis barnmisshandel utan problem kuckilurar med just barnmisshandlare vars uppfostringsvåld relativiseras.
2024-07-28, 20:27
Avslutad
Citat:
Nej , jag bara gick in på socialstyrelsens sida , där finns nämligen mängder med info och tom tabeller på ålder och kön för de som har olika insatser , bland annat får man reda på att majoriteten lvu är unga tonåriga pojkar som får detta pga eget beteende och inte för att det behöver vara något större problem i hemmet

Sådan fakta passar inte in i deras narrativ, för sin kamp behöver de blåsa upp siffrorna över hur många barn och unga som omähändertas enligt LVU 2 §. Allt för att slippa känna sig som en av de få föräldrar som får sina barn omhändertagna pga missförhållanden i hemmet.
2024-07-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Sådan fakta passar inte in i deras narrativ, för sin kamp behöver de blåsa upp siffrorna över hur många barn och unga som omähändertas enligt LVU 2 §. Allt för att slippa känna sig som en av de få föräldrar som får sina barn omhändertagna pga missförhållanden i hemmet.
Tycker det är märkligt att inte kontrollera fakta och kolla tex ålder på de som får lvu eftersom man genom det kan dra ganska mycket slutsatser .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in