2024-07-28, 18:30
Medlem
Drygt 60 bast på Söder(malm).
Jag är Djurgårdare. Detta på grund av att farsan var Hammarbyare.
Nacka. blaba bla bla...Kunde det var mer töntigt än att vara bajare. Då lirade de i 4ar eller 5an...
Men visst är det kul att folk tycker om ett Söderlag.
Citera
2024-07-28, 18:32
Medlem
uberpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Drygt 60 bast på Söder(malm).
Jag är Djurgårdare. Detta på grund av att farsan var Hammarbyare.
Nacka. blaba bla bla...Kunde det var mer töntigt än att vara bajare. Då lirade de i 4ar eller 5an...
Men visst är det kul att folk tycker om ett Söderlag.

Slog din pappa dig eller något? Vad är det för fel på att tycka om något som sin far tyckte om? Otacksamma lilla punghår
Citera
2024-07-28, 18:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Så vad är egentligen grejen med Bajen?
Varför menar du att det skulle finnas en grej med bajen? Vi från mindre städer som gått på matcher och bildat oss en uppfattning om supporterkulturen anser att både Djurgården och AIK har bättre supportrar. De så kallade "tvillingarna" är mera framgångsrika. Därför kanske vissa tänker att Hammarby måste vara bättre på något annat. De är helt enkelt Stockholms nummer tre.
Citera
2024-07-28, 18:37
Medlem
lemmy124s avatar
Ahhh gårdartrollen försöker sig på en coolhetsoffensiv på nätet. Tråkigt på sommarlovet eller?

Såhär såg det ut runt senaste derbyt i var fall:
https://www.youtube.com/watch?v=iryi_5rpNJQ
Citera
2024-07-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ahhh gårdartrollen försöker sig på en coolhetsoffensiv på nätet. Tråkigt på sommarlovet eller?

Såhär såg det ut runt senaste derbyt i var fall:
https://www.youtube.com/watch?v=iryi_5rpNJQ
Ursäkta, men menar du på fullaste allvar att det jag säger INTE stämmer om Bajen? Tycker du på riktigt att ni har Sveriges bästa supporterkultur? Tycker du på riktigt att ni har fyndiga ramsor? Och tycker du på fullaste allvar att ni INTE har en bonnig stämning?

Har du funderat på att det kanske är bristen på att ta emot kritik som gjort att ni faktiskt är så dåliga som ni är?

EDIT: Nej, jag är inte Djurgårdare
Citera
2024-07-28, 18:48
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursäkta, men menar du på fullaste allvar att det jag säger INTE stämmer om Bajen? Tycker du på riktigt att ni har Sveriges bästa supporterkultur? Tycker du på riktigt att ni har fyndiga ramsor? Och tycker du på fullaste allvar att ni INTE har en bonnig stämning?

Har du funderat på att det kanske är bristen på att ta emot kritik som gjort att ni faktiskt är så dåliga som ni är?

EDIT: Nej, jag är inte Djurgårdare

Kolla videon jag länkade. Det filmas från mitten på läktaren. Jämför variation och texter på ramsorna då. Jag kan vänta...
Citera
2024-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Kolla videon jag länkade. Det filmas från mitten på läktaren. Jämför variation och texter på ramsorna då. Jag kan vänta...
Menar du på fullaste allvar att du tycker att det där var imponerande? Såpass imponerande att du väljer att lyfta fram den för att motbevisa mig? Tyvärr, det var inte ett dugg imponerande... Det enda det visar är att Djurgårdarna är skitdåliga i underläge, men inte att Bajen är speciellt starka i vare sig variation eller att deras ramsor är speciellt sköna... Jag var dessutom på matchen och jag har sett bättre när lag lett med mindre!

Men för all del, lyft fram vilka ramsor du menar är så fantastiska?
Citera
2024-07-28, 19:48
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Menar du på fullaste allvar att du tycker att det där var imponerande? Såpass imponerande att du väljer att lyfta fram den för att motbevisa mig? Tyvärr, det var inte ett dugg imponerande... Det enda det visar är att Djurgårdarna är skitdåliga i underläge, men inte att Bajen är speciellt starka i vare sig variation eller att deras ramsor är speciellt sköna... Jag var dessutom på matchen och jag har sett bättre när lag lett med mindre!

Men för all del, lyft fram vilka ramsor du menar är så fantastiska?

Andas.
Här har video mot gais borta:
https://www.youtube.com/watch?v=cTp-xebdB10
Citera
2024-07-28, 20:01
Medlem
Citat:
Andas.
Här har video mot gais borta:
https://www.youtube.com/watch?v=cTp-xebdB10
Hur är det bättre än era Stockholmskonkurrenter? Kom med något konkret!
Citera
2024-07-28, 20:04
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Hur är det bättre än era Stockholmskonkurrenter? Kom med något konkret!

Åsikter är subjektivt.
Varför var du på derbyt? Du håller ju varken på Bajen eller dif?
Citera
2024-07-28, 20:09
Medlem
Citat:
Åsikter är subjektivt.
Varför var du på derbyt? Du håller ju varken på Bajen eller dif?
Och min åsikt är att Bajen inte har bäst supporterkultur i Sverige eller ens i Stockholm utan snarare tvärtom

Jag går på matcher för att jag gillar fotboll och som jag sa har Bajen varit hypade så jag ville uppleva dem med egna ögon. Och allt det jag säger känns som att ni fått höra förut men slår bara ifrån er all kritik istället för att ta det till er och försöka förbättras...
Citera
2024-07-28, 20:54
Medlem
CasualCapybaras avatar
klassiker

https://www.youtube.com/watch?v=GLEOmqdxbC4&t=1s&ab_channel=UltrasChannelT ifoTV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in