Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Förtal kan vara mycket, om det dessutom bygger på något falskt är det värre. Hurvida det Dumpen påstår är sant är inte prövat för det har förhandlats bort genom Dumpens utgivningsbevis, och det enda sätt han får gå på är förtal, rättegången kommer visa om det Dumpen hävdar är sant eller inte, därmed är rättegången mycket viktig. Så svinet gör helt rätt i att stämma.
Håller med att det kan vara bra med en rättslig prövning. Intressant. Detta borde ha prövats många gånger efter program där man "avslöjar" personer i stort o smått.
Tänker på en gång jag såg Janne Josefsson avslöja en liten åkare med 2-3 anställda för att ha för slitna däck o dåliga arbetstider. Janne överraskade mannen i sitt hem o krossade såklart åkaren. Inte i paritet m att avslöjas med sexchattande med barn men hela hans verksamhet lär ha fallerat i den redan pressade situation han satt i. Hans inkomst o värld lär ju ha kraschat. Kommer ihåg att jag tyckte så synd om honom som var så utsatt.
Måste vara tusentals som denna åkare som skulle kunnat testa det rättsligt så som it-forensikern. Många program o artiklar som "hänger ut". Borde ha prövats innan menar jag...