Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Googlade precis fram den här videon. Vet att just dumpen inte anses som trovärdig källa här men känns ju ändå inte som hon är en av alla anhöriga. Som sagts innan här tror jag det är enklare för dem som lämnar sin partner. Låttare att identifiera mig med dem då jag själv inte skulle stanna en minut med ngn som bedrog mig o inte en sekund med ngon som dessutom tänder på barn.
https://dumpen.se/2023/02/17/livet-efter-maken-hamnat-dumpen/
Har inget med inlägget att göra, men jävlar vilken osmaklig lite film från Dumpen. Så fruktansvärt vinklad som nån sorts reklam för deras tvivelaktiga verksamhet.
Det första som slår en är ju att dom inte ens kostat på sig att anlita en psykolog, utan istället tagit nån självutnämnd (fot?)terapeut som hela tiden sitter och flikar in hur okomplicerat och bra det blir när dumpen gör sin grej.
Tänk efter, hon har garanterat pysslat med nåt annat största delen av sitt liv, säkert varit utsatt för nåt övergrepp och sent i livet och sannolikt i samband med dumpens födelse kommit på att hon vill engagera sig i detta. Inget fel i detta förstås, men hon råkade bara hoppa över utbildningen som är nödvändig när det handlar om så här allvarliga saker.
Hon är snabb med att inflika, vad hon tror är, dolda budskap eftersom hon är tacksam att slippa fotvårdssalongen på dagarna och nu har blivit ”terapeut”, anlitad av en aktuell företeelse som Dumpen är. Hennes liv har får en helt annan mening, jättekul för henne.
Självklart väljer
ingen utbildad/legitimerad psykolog att plötligt kalla sig terapeut, precis som pianostämmare inte kallar sig musikälskare. Alla är glada och nöjda och dumpen som inte kunde hitta en psykolog villig att ställa upp under dessa premisser har nu en röst med fejkad auktoritet i tv-soffan. Dessutom var den billig!
Jag är inte tillräckligt insatt för att på nåt sätt avfärda dumpen som skadlig eller applådera verksamheten, men VARFÖR I HELVETET SITTER DET NÅN NEW AGE-KÄRRING I DUMPENS LILLA FILM OCH LÅTSAS KUNNA DET HÄR?
Ni påskyndare kanske har förklaring på varför Dumpen vägrar ha nåt med proffersionella att göra. Eller är det som vanligt, den stora massan som nyttjar sociala medier som har rätt och vet bäst och de som skaffat sig utbildning inom något bara är dumma i huvudet och driver nån form av agenda?
Jag är uppriktigt intresserad av en förklaring men samtligt helt ointresserad av nåt dravel från klungan som föraktar vetenskap. Ni kan fortsätta suga era kukar.
Ha en skön sommar!