2024-06-26, 03:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej det finns inga förmildrande omständigheter
Kommer man för att möta upp någon som man tror är 14 år, så är det helt fastställt vad det är för människa
Hur vanligt är det att en 14 tjatar tjatar på en avsevärt äldre att få ligga, min tro är att de nog inte har svårt att få ligga, så de behöver inte tjata och övertala som Dumpen ibland gör (lura mig inte nu, som alla andra; skriver fiskarna, och skapar skuld hos gäddan).

Så i många fall som Dumpen fångat är det mycket liten sannolikhet att det skulle begås ett brott utan Dumpens provokativa handlande. Och i de fallen skapar man en brottsling med sitt agerande. Och det är i de fallen som är mycket fel (just i de fallen).
Citera
2024-06-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäddan har tid på sej att avboka träffen.
Fundera ett tag och komma på bättre tankar.
Men det gör inte gäddan.
Gäddan väljer att ta sej till mötesplatsen.
Vilket vanligt folk tycker är mycket allvarligt och inte går att ursäkta.
Är lite skillnad på att ursäkta (vilket jag aldrig försökt göra) och att totalt krossa livet för människor. Sedan vet du lika väl som alla andra att det inte är något kriterie att ta sig till platsen. Flertalet gäddor som hängts ut efter att de avböjt träff
Citera
2024-06-26, 07:55
Bannlyst
Folk manipuleras till att tro att organisationer som dumpen faktiskt är bra. Det är det inte, snara dom så leder det till att individer blir farligare.
Citera
2024-06-26, 11:32
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Googlade precis fram den här videon. Vet att just dumpen inte anses som trovärdig källa här men känns ju ändå inte som hon är en av alla anhöriga. Som sagts innan här tror jag det är enklare för dem som lämnar sin partner. Låttare att identifiera mig med dem då jag själv inte skulle stanna en minut med ngn som bedrog mig o inte en sekund med ngon som dessutom tänder på barn.

https://dumpen.se/2023/02/17/livet-efter-maken-hamnat-dumpen/
Har inget med inlägget att göra, men jävlar vilken osmaklig lite film från Dumpen. Så fruktansvärt vinklad som nån sorts reklam för deras tvivelaktiga verksamhet.

Det första som slår en är ju att dom inte ens kostat på sig att anlita en psykolog, utan istället tagit nån självutnämnd (fot?)terapeut som hela tiden sitter och flikar in hur okomplicerat och bra det blir när dumpen gör sin grej.

Tänk efter, hon har garanterat pysslat med nåt annat största delen av sitt liv, säkert varit utsatt för nåt övergrepp och sent i livet och sannolikt i samband med dumpens födelse kommit på att hon vill engagera sig i detta. Inget fel i detta förstås, men hon råkade bara hoppa över utbildningen som är nödvändig när det handlar om så här allvarliga saker.

Hon är snabb med att inflika, vad hon tror är, dolda budskap eftersom hon är tacksam att slippa fotvårdssalongen på dagarna och nu har blivit ”terapeut”, anlitad av en aktuell företeelse som Dumpen är. Hennes liv har får en helt annan mening, jättekul för henne.

Självklart väljer ingen utbildad/legitimerad psykolog att plötligt kalla sig terapeut, precis som pianostämmare inte kallar sig musikälskare. Alla är glada och nöjda och dumpen som inte kunde hitta en psykolog villig att ställa upp under dessa premisser har nu en röst med fejkad auktoritet i tv-soffan. Dessutom var den billig!

Jag är inte tillräckligt insatt för att på nåt sätt avfärda dumpen som skadlig eller applådera verksamheten, men VARFÖR I HELVETET SITTER DET NÅN NEW AGE-KÄRRING I DUMPENS LILLA FILM OCH LÅTSAS KUNNA DET HÄR?

Ni påskyndare kanske har förklaring på varför Dumpen vägrar ha nåt med proffersionella att göra. Eller är det som vanligt, den stora massan som nyttjar sociala medier som har rätt och vet bäst och de som skaffat sig utbildning inom något bara är dumma i huvudet och driver nån form av agenda?

Jag är uppriktigt intresserad av en förklaring men samtligt helt ointresserad av nåt dravel från klungan som föraktar vetenskap. Ni kan fortsätta suga era kukar.

Ha en skön sommar!
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2024-06-26 kl. 11:34.
Citera
2024-06-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Har inget med inlägget att göra, men jävlar vilken osmaklig lite film från Dumpen. Så fruktansvärt vinklad som nån sorts reklam för deras tvivelaktiga verksamhet.

Det första som slår en är ju att dom inte ens kostat på sig att anlita en psykolog, utan istället tagit nån självutnämnd (fot?)terapeut som hela tiden sitter och flikar in hur okomplicerat och bra det blir när dumpen gör sin grej.

Tänk efter, hon har garanterat pysslat med nåt annat största delen av sitt liv, säkert varit utsatt för nåt övergrepp och sent i livet och sannolikt i samband med dumpens födelse kommit på att hon vill engagera sig i detta. Inget fel i detta förstås, men hon råkade bara hoppa över utbildningen som är nödvändig när det handlar om så här allvarliga saker.

Hon är snabb med att inflika, vad hon tror är, dolda budskap eftersom hon är tacksam att slippa fotvårdssalongen på dagarna och nu har blivit ”terapeut”, anlitad av en aktuell företeelse som Dumpen är. Hennes liv har får en helt annan mening, jättekul för henne.

Självklart väljer ingen utbildad/legitimerad psykolog att plötligt kalla sig terapeut, precis som pianostämmare inte kallar sig musikälskare. Alla är glada och nöjda och dumpen som inte kunde hitta en psykolog villig att ställa upp under dessa premisser har nu en röst med fejkad auktoritet i tv-soffan. Dessutom var den billig!

Jag är inte tillräckligt insatt för att på nåt sätt avfärda dumpen som skadlig eller applådera verksamheten, men VARFÖR I HELVETET SITTER DET NÅN NEW AGE-KÄRRING I DUMPENS LILLA FILM OCH LÅTSAS KUNNA DET HÄR?

Ni påskyndare kanske har förklaring på varför Dumpen vägrar ha nåt med proffersionella att göra. Eller är det som vanligt, den stora massan som nyttjar sociala medier som har rätt och vet bäst och de som skaffat sig utbildning inom något bara är dumma i huvudet och driver nån form av agenda?

Jag är uppriktigt intresserad av en förklaring men samtligt helt ointresserad av nåt dravel från klungan som föraktar vetenskap. Ni kan fortsätta suga era kukar.

Ha en skön sommar!
Ja terapeut Stellas utbildningsbevis skulle vara intressant att läsa. Du skriver det som många tänker. Sen är det ett flåsande ljud eller någon som andas väldigt tungt,under hela inspelningen. Den här filmen är bara en propaganda film om hur fantastiska dumpen är.
Citera
2024-06-26, 14:08
Medlem
Citat:

Ha en skön sommar!

Den lilla filmen är såklart vinklad som all media är. De hymlar väl inte direkt med källan o deras avsikter.
Tycker den snarare kan ge lite balans till ett fåtal anonyma åsikter här, om vad de menar på händer med alla drabbade familjer.
Jag uppfattade inte att terapeuten påstod sig vara psykolog. Om den här terapeuten nu hade verktyg att kunde hjälpa den här familjen var det väl gott nog med den utbildning hon har.
Varför det otroligt starka behov av att försöka trycka till andra o försöka alienera sina meningsmotståndare istället för att framföra sin åsikt.
Senast redigerad av medea1 2024-06-26 kl. 14:40.
Citera
2024-06-26, 15:30
Medlem
Citat:

Ha en skön sommar!

Hon har jobbat som terapeut sedan 1999 och är certifierad och diplomerad samtalsterapeut och kognitiv coach

Hon har alltså utbildning i psykologi som jag förstått det men inte tillräckligt för att få titulera sig psykoterapeut eller psykolog
Citera
2024-06-26, 17:51
Bannlyst
Den här hetsen börjar gå för långt, den andra hårdare variationen av dumpen verkar ju spåra helt. Vad jag har hört så slår dem ner 19 åringar som ska träffa någon som är 15, det här handlar ju bara om att hävda sig. Tuffa killar vill ha en en anledning till att slåss.
Citera
2024-06-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Den här hetsen börjar gå för långt, den andra hårdare variationen av dumpen verkar ju spåra helt. Vad jag har hört så slår dem ner 19 åringar som ska träffa någon som är 15, det här handlar ju bara om att hävda sig. Tuffa killar vill ha en en anledning till att slåss.

Har inte sett en enda under 40år få smörj i deras videor. Så du har nog hört lite fel
Citera
2024-06-26, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Har inte sett en enda under 40år få smörj i deras videor. Så du har nog hört lite fel

Hade inte förvånat mig.
Citera
2024-06-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Såna här sk projekt eller sajter spårar alltid ur med misshandel och förföljelse och trakasserier, i vissa fall även mordförsök. Dumpen är inte något undantag tyvärr. Det säger också en del vad iq nivån ligger på många wt svenskar.
Citera
2024-06-26, 20:00
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hon har jobbat som terapeut sedan 1999 och är certifierad och diplomerad samtalsterapeut och kognitiv coach

Hon har alltså utbildning i psykologi som jag förstått det men inte tillräckligt för att få titulera sig psykoterapeut eller psykolog
Som sagt, dom verkar inte tycka att det är så noga, det är ju bara lite pedofiler o barn summan av det. På alla andra seriösa vårdinrättningar kan man förvänta sig att det är en narkossköterska och en narkosläkare när någon skall sövas. Det går ju inte att säga att man har 19 års youtubevana och den bara börja på karolinska av en anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Den lilla filmen är såklart vinklad som all media är. De hymlar väl inte direkt med källan o deras avsikter.
Tycker den snarare kan ge lite balans till ett fåtal anonyma åsikter här, om vad de menar på händer med alla drabbade familjer.
Jag uppfattade inte att terapeuten påstod sig vara psykolog. Om den här terapeuten nu hade verktyg att kunde hjälpa den här familjen var det väl gott nog med den utbildning hon har.
Varför det otroligt starka behov av att försöka trycka till andra o försöka alienera sina meningsmotståndare istället för att framföra sin åsikt.
Du svarade inte på frågan. Varför skulle dom behöva vara så kåta på att göra reklam menar du? Var din sista mening en fråga?

När Sara frågar gubbarna om hur många barn dom träffar blir sällan några raka ärliga svar, samma sak verkar gälla frågan om varför Dumpen inte kan få tag i proffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in