2024-07-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Nej, lika lite som att någon anser att socialtjänst eller socialsekreterare är ofelbara.

Såg att Siblings anser att Palm hör hemma i fängelse.

Har jag förstått det rätt att LM har totalt 6st barn?

1 lämnades på barnhem i Brasilien
2 bor i en favela (skjul i kåkstad) med LMs släkt i brasilen,
2 med sin pappa i Sverige
1 LVU familjehem i Sverige
Ja , det första föddes när hon var 16-17 år och adopterades bort , några år senare fick hon tvillingar som lämnades till släkten ytterligare några år senare flyttade hon till Sverige och fick de 2 barn som sedan de var 3 och 6-7 år bott med sin pappa .
2024-07-28, 15:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du och dina polare kan besvara frågorna punktvis, tack:

1. Hur många års erfarenhet har du av professionellt arbete med klienter i åldern 0-110 år:

2. Hur många juridiska högskolepoäng har du inom förvaltning och offentlig sektor, sekretess och barnrätt:

3. Hur ser din utbildningsbakgrund ut gällande utvecklingspsykologi och samtalsmetodik:

4. Redogör för vad som gör en beteendevetare mer lämplig i yrken som kräver socionomkunskaper - än en socionom:

1. Man behöver inte jobba på soc för att ha kritik mot soc

2. Vad exakt har det med saken att göra? Jag kräver rättssäkra barnutredningar utförda av professionella experter på barn.

3. Vad har det med saken att göra? Jag har all rätt i världen att kritisera något som inte fungerar i samhället.

4. Det hörs väl på namnet? Sedan behöver det inte bara vara beteendevetare som gör bedömningen, utan det kan vara ett råd att läkare, psykologer, beteendevetare etc Socionomer kan inte göra rättssäkra bedömningar och det skadar barn snarare än hjälper dem.
2024-07-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

2. Vad exakt har det med saken att göra? Jag kräver rättssäkra barnutredningar utförda av professionella experter på barn.

3. Vad har det med saken att göra? Jag har all rätt i världen att kritisera något som inte fungerar i samhället.

4. Det hörs väl på namnet? Sedan behöver det inte bara vara beteendevetare som gör bedömningen, utan det kan vara ett råd att läkare, psykologer, beteendevetare etc Socionomer kan inte göra rättssäkra bedömningar och det skadar barn snarare än hjälper dem.
Så barn ska bo än längre i hemmiljö där det inte är bra i väntan på psykologer som ska utreda om barnet tar psykisk skada av miljön , vi har ju ett enormt överskott på barnspykologer som kan göra barnutredningar .
Vad är det tänkt att läkare ska tillföra eller är det barnpsykiatriker som ska ingå i rådet , för det är det väl också ett överskott på och finns tillgängligt hela tiden
2024-07-28, 16:36
Avslutad
Citat:

Om du ska svara på frågorna så svara då på frågorna, svara inte på sådant som inte är efterfrågat.
2024-07-28, 16:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Om du ska svara på frågorna så svara då på frågorna, svara inte på sådant som inte är efterfrågat.

Jag vet att du inte är mottaglig för kritik. Typiskt sociombeteende.
2024-07-28, 16:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så barn ska bo än längre i hemmiljö där det inte är bra i väntan på psykologer som ska utreda om barnet tar psykisk skada av miljön , vi har ju ett enormt överskott på barnspykologer som kan göra barnutredningar .
Vad är det tänkt att läkare ska tillföra eller är det barnpsykiatriker som ska ingå i rådet , för det är det väl också ett överskott på och finns tillgängligt hela tiden
Barn ska inte omhändertas i onödan. Det är skadligt för barn.

Lvu missbrukas och det är en av de största rättsrötorna vi har att göra med just nu. Socionomer ska definitivt inte göra dessa bedömningar.
2024-07-28, 16:51
Avslutad
Citat:
Jag vet att du inte är mottaglig för kritik. Typiskt sociombeteende.

Det var väldigt vilka imponerande svårigheter du ger uttryck för. Vi tar det igen:
Du och dina polare kan besvara frågorna punktvis, tack:

1. Hur många års erfarenhet har du av professionellt arbete med klienter i åldern 0-110 år:

2. Hur många juridiska högskolepoäng har du inom förvaltning och offentlig sektor, sekretess och barnrätt:

3. Hur ser din utbildningsbakgrund ut gällande utvecklingspsykologi och samtalsmetodik:

4. Redogör för vad som gör en beteendevetare mer lämplig i yrken som kräver socionomkunskaper - än en socionom:
2024-07-28, 17:19
Medlem
Citat:
Barn ska inte omhändertas i onödan. Det är skadligt för barn.

Lvu missbrukas och det är en av de största rättsrötorna vi har att göra med just nu. Socionomer ska definitivt inte göra dessa bedömningar.
3600 lvu år 2022 tyder inte på något missbruk av lvu med tanke på att befolkningen består av nära 3 miljoner barn och unga
2024-07-28, 17:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
3600 lvu år 2022 tyder inte på något missbruk av lvu med tanke på att befolkningen består av nära 3 miljoner barn och unga

Vad vet du om det? Finns många SoL-placeringar också som egentligen är som LVU. Bara lek med siffror. Det kostar miljarder och barnen blir sällan bättre av "vården".
2024-07-28, 17:40
Medlem
Citat:
Vad vet du om det? Finns många SoL-placeringar också som egentligen är som LVU. Bara lek med siffror. Det kostar miljarder och barnen blir sällan bättre av "vården".
Du sa att lvu missbrukas och måste då rimligtvis veta hur många lvu som beslutas per år
2024-07-28, 18:00
Medlem
Citat:
Adda mig inte med skit som inte har något att göra med det jag skrivit.

Haha, nu kommer din rätta färg ut.
2024-07-28, 18:02
Medlem
Citat:
Det är ju där kritik om för lång handläggning är en av punkterna , barn får bo kvar för lång tid hemma där det föregår våld , ibland förälder som väljer sin våldsamma partner före barnen men inför myndigheter gör skenseparation och ändå mer eller mindre fortfarande lever med en våldsam person och om det hade lyssnats mer på barnen även små barn hade detta framkommit .

Nej, utredningen handlar om att trots domstolarnas vetskap om våld inkluderar domstolarna inte våldet som en riskfaktor i sin bedömning utan påstår att det är konflikt eller samabetsproblem.

Men efter 14 år av jakt på vanliga föräldrar, familjer samt barn vill du inte förstå de allvarliga brister som du och dina kollegor har på socialtjänsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in