2024-07-28, 15:52
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag förstår väl på ett vis att man reagerar men samtidigt, varför skulle det vara på något annat sätt? Ingen kan väl vara förvånad över att ett evenemang för braksvennar 2024 är woke/PK?
Vad är en braksvenne?
Citera
2024-07-28, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det är skillnad på folk och media/arrangemang. Ungarna hänger med bättre nu. De garvar åt farbröder i kjol i tidningen.

Är det därför massor av ungdomar blir trans? Du är helt jvla slut i huvudet.

HBTQ-rörelsen firar triumf på triumf.

Mello och Paris OS-invigning.

Det har aldrig varit mer inne att vara HBTQ, och då speciellt för yngre människor.

Tycka vad man vill om det.
Senast redigerad av SithMaster 2024-07-28 kl. 15:55.
Citera
2024-07-28, 15:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det är det nya normala. Vi är ju med i Nato nu tack vare bögar som Kristersson, Billström och Tobé. För dem är Hen vad de identifierar sig med. Iom att vi gett upp vårt land så kan man undra vad de ska försvara och vilka som tänker försvara den här soptunnan.
Hur blir det. Trump förbjöd ju transsoldaterna och Biden tog väl in dem igen. Men de fick bara gå i strid om de haft samma kön tre månader i sträck.

Nu ryker väl transsoldatenrna i november igen. Ingen saknar Manning 🤣🤣🤣

Transgeneralen måste väl Biden ha tillsatt

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_BZ9cqRMDOxbU6ldUSEO7VmEsZ-6ryv3HVg&usqp=CAU
Senast redigerad av wwr 2024-07-28 kl. 15:57.
Citera
2024-07-28, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej inte alls. Kristendomen vann över det hedniska och antikens människosyn. Kärleksbudskapet och förlåtelsen. Innan var människor inte värda och det var rått. Läs historia.

Jag läser historia och känner väl till inkvisationen och vad de pysslade med.

Kristendom var ett sätt för Rom att konsolidera sin makt.

Jag tror vi har läst lite olika historieböcker.
Citera
2024-07-28, 15:57
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad är en braksvenne?

En medelsvensson, vanlig människa, den som läser Aftonbladet och tittar på bonde söker fru och allsång på skansen. Läser helst inte böcker utom kanske Camilla Läckberg.

Då är OS-invigningen perfekt underhållning tror jag.
Citera
2024-07-28, 15:58
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur blir det. Trump förbjöd ju transsoldaterna och Biden tog väl in dem igen. Men de fick bara gå i strid om de haft samma kön tre månader i sträck.

Nu ryker väl transsoldatenra igen. Ingen saknar Manning 🤣🤣🤣
För Trump väger judiska intressen tyngre. Iom WW3 behövs varje könsdysforisk hen till den ryska köttkvarnen. Kan man skända en olympiad så kan man skända vad som helst. No limit.
Citera
2024-07-28, 16:01
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
En medelsvensson, vanlig människa, den som läser Aftonbladet och tittar på bonde söker fru och allsång på skansen. Läser helst inte böcker utom kanske Camilla Läckberg.

Då är OS-invigningen perfekt underhållning tror jag.
Kanske därför jag aldrig hört det uttrycket.
Citera
2024-07-28, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lindansarengabriel
Ja det är roligt. En vit straight man med en fitta är den symbol som de på detta sätt, som en symbol laddad med ett budskap, för in i mänsklighetens kollektiva undermedvetande. Det är så medier fungerar. Det får stora effekter på psyket, särskilt om det görs såhär.

Ja uppenbarligen har det fått stor effekt på psyket för somliga att se detta spektakel som vad jag förstått var ett franskt inside joke.

Det jag funderar på mest är hur människor som påstår sig värna västerländska värderingar försöker förhindra att dessa värderingar sprids, ofta med någon vrickad teori om att homosexualitet och transfenomenet skulle vara ett judiskt eller kommunistiskt påfund.

Militanta sodomiter under franska revolutionen var de första som framgångsrikt drev frågan i modern tid om bögars jämlikhet varpå bögeri avkriminaliserades, detta var 1791, alltså långt innan Marx.

Bögerier och västerländsk civilisation är helt och hållet sammanflätade, varför är detta ett problem för somliga?

Att däremot inte vilja konfrontera könens biologiska olikheter på grund av politisk rädsla är grunden för nuvarande ideologisering av ett mediciskt tillstånd som har stöd i beprövad läkarvetenskap och det har jag inga problem med att fördöma. Det är också den nuvarande påvens inställning som anser att homo och transpersoner ska integreras i samhället, han vänder sig mot ideologiseringen.

Att försöka tona ner vilken ärofullt depraverad kultur västerländsk civilisation är, är att försöka skriva om historian.

Utan totala svin hade det inte varit så mycket bevänt med kulturen.
Senast redigerad av Interpersonal 2024-07-28 kl. 16:23.
Citera
2024-07-28, 16:40
Medlem
Twitterturkens avatar
Konstigt att de alltid är kristendomen som ska hånas och spottas på, kunde dom inte gjort en prideparad med profeten Mohammed istället?
Det hade nog reflekterar nutida Paris bättre.
Citera
2024-07-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Bögerier och västerländsk civilisation är helt och hållet sammanflätade, varför är detta ett problem för somliga?

För att det dels är onaturligt (homosekten förlitar sig på att hetrosexuella ska producera mer homos)

Och dels för att man riktar sig mot barn vilket är olämpligt då det handlar om vad man vill/inte vill ha uppkört i sin röv.

Varför är detta så svårt att förstå för somliga?
Citera
2024-07-28, 16:43
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är sant att det är vetenskap som drivit fram det västerländska samhället,
men våra moraliska värderingar bygger på kristendomen.

Exakt vilka kristna moraliska värderingar är det vi har menar du, och hur uttrycks de i vår kultur idag?
Citera
2024-07-28, 16:48
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Exakt vilka kristna moraliska värderingar är det vi har menar du, och hur uttrycks de i vår kultur idag?
Det är alla våra värderingar och grunden för vår moral och människosyn.
Innan kristendomen var människor inte värda något och samhället hårdare.
Det sitter djupt i oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in