2024-07-28, 15:33
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Svenska bög-armén är nedlagd.

Nej den tycks leva vidare och kalla den för svensk vet jag inte. Amerikansk-judisk pervo-armé passar bättre.

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen
Citera
2024-07-28, 15:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Är det därför alltfler ungdomar blir trans, för att de spyr på HBTQ? Du har noll koll på verkligheten i din Flashback-bubbla. OS-Paris-öppningsceremoni och Mello är en triumfmarsch, det förstår man om man är intellektuellt ärlig, och det oavsett vad man tycker om saken.
Trans kom senare och har lite längre överlevnadstid. Men EU:s kriser duggar tätt nu och folk måste se om sitt. Sexgrejerna är inte intressanta längre.

Det blir bara upprepningar från oss nu så jag hoppar detta.
Citera
2024-07-28, 15:36
Medlem
lindansarengabriels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Den blå mannen är https://en.wikipedia.org/wiki/Philippe_Katerine

Han gifte sig hetero med Gerard Depardieus dotter Julie, dejtar kvinnor och har tre barn varav två med Julie. (Pappa Gerard har en egen tråd här på forumet)

Vilken rolig tolkning av hans framträdande.

Själv tycker jag det roligaste är alltid när kulturfattiga människor påstår sig värna om en kultur de har ett svagt grepp om.

Man kan läsa böcker även om man är en hillbilly. Det är inget som förbjuder det 2024 i väst liksom.

Ja det är roligt. En vit straight man med en fitta är den symbol som de på detta sätt, som en symbol laddad med ett budskap, för in i mänsklighetens kollektiva undermedvetande. Det är så medier fungerar. Det får stora effekter på psyket, särskilt om det görs såhär.
Citera
2024-07-28, 15:37
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Varför påstår du det? västerländska värderingar bygger i hög grad på förkristen kultur. Själva ordet Europa är etymoligskt en hednisk gudom alternativt ett förkristet ord för Grekland.

Sverige har knappt varit kristet i 1000 år och vikingarna bedrev omfattande handel med medelhavsländerna utan att för den skull vara kristna.

Av de 1000 åren har Sverige varit inblandat i diverse religionskrig då kristendomen inte är enhetlig och Sverige valde då att bli protestantiskt vilket det har varit i 500 år, svenskar som folk är betydligt äldre än så.

Det var det hedniska antika grekland som la grund för Thomas av Aquinos verk och som öht gav kristendomen en enhetlig teologi.

I stort sett all europeisk moralfilosofi och juridik har sin rot i förkristna samhällen.

Västerländska värderingar sammanfattas av Hegel och Thomas Paine.

Idag är heller inte kristendomen tongivande i det västeuropeiska samhället, vår moralfilosofi har sen länge lämnat den biten bakom sig och jag tänker då närmast på Nietzsche Popper Schopenhauer och Sartre och grabbarna. Kanske även Cixous.

Det är en total blindhet inför akademisk verklighet i vissa konservativa kretsar och det kan ha att göra med att de är visserligen konservativa men de är inte konservativa fritänkare.
Nej inte alls. Kristendomen vann över det hedniska och antikens människosyn. Kärleksbudskapet och förlåtelsen. Innan var människor inte värda och det var rått. Läs historia.
Citera
2024-07-28, 15:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nej den tycks leva vidare och kalla den för svensk vet jag inte. Amerikansk-judisk pervo-armé passar bättre.

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen
De driver med sig själva 😁
"Vi kommer att kämpa till siste hen!"
Citera
2024-07-28, 15:40
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Han hävdar sig vara kulturkristen.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nytt ord för mig, vad innebär det?
Typ, man tror inte på Gud, Jesus återuppståndelse, liv efter döden, man går inte i kyrkan och läser inte Bibeln, men man är kulturellt västerlänning och anser att västs kultur vilar på en judeo-kristen värdegrund?
Kulturellt kristen är man om man firar kristna eller pseudokristna högtider som jul, påsk osv. men inte är praktiserande kristen, dvs. går inte i kyrkan varje söndag, ber regelbundet, följer guds budord osv. vilket en rättroende, praktiserande kristen gör.
Citera
2024-07-28, 15:41
Medlem
blamages avatar
Citat:
De driver med sig själva 😁
"Vi kommer att kämpa till siste hen!"
Det tror jag inte att de gör. De kommer försvara varje bajshydda till sista blodsdroppen med hiv.
Citera
2024-07-28, 15:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det tror jag inte att de gör. De kommer försvara varje bajshydda till sista blodsdroppen med hiv.
Men då säger man "till siste soldat" eller liknande. Men de använder hen som många skrattar åt
Citera
2024-07-28, 15:47
Avslutad
Citat:
Trans kom senare och har lite längre överlevnadstid. Men EU:s kriser duggar tätt nu och folk måste se om sitt. Sexgrejerna är inte intressanta längre.

Det blir bara upprepningar från oss nu så jag hoppar detta.

Du måste ha missat OS-invigningen i Paris och tidigare Mello.

HBTQ-rörelsen har aldrig varit starkare, aldrig trendigare.

Tycka vad man vill om saken, det är likväl sant.

(EU-kriser? Vad fan dillar du om? Herregud vad du är slut i huvudet.)
Citera
2024-07-28, 15:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du måste ha missat OS-invigningen i Paris och tidigare Mello.

HBTQ-rörelsen har aldrig varit starkare, aldrig varit trendigare.

Tycka vad man vill om saken, det är likväl sant.

(EU-kriser? Vad fan dillar du om? Herregud vad du är slut i huvudet.)
Men det är skillnad på folk och media/arrangemang. Ungarna hänger med bättre nu. De garvar åt farbröder i kjol i tidningen.
Citera
2024-07-28, 15:49
Medlem
blamages avatar
Citat:
Men då säger man "till siste soldat" eller liknande. Men de använder hen som många skrattar åt
Det är det nya normala. Vi är ju med i Nato nu tack vare bögar som Kristersson, Billström och Tobé. För dem är Hen vad de identifierar sig med. Iom att vi gett upp vårt land så kan man undra vad de ska försvara och vilka som tänker försvara den här soptunnan.
Citera
2024-07-28, 15:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag förstår väl på ett vis att man reagerar men samtidigt, varför skulle det vara på något annat sätt? Ingen kan väl vara förvånad över att ett evenemang för braksvennar 2024 är woke/PK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in