Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Svenska kyrkan hade en liknande nattvardskontrovers för några år sedan och jag förstod det som att de sexuellt förvirrade representerade de små och förtryckta som stod under Jesus beskydd. Man får hoppas att kyrkan åtminstone inte håller pedofilerna för de små och förtryckta.
Och den som förför en av dessa små som tro, för honom vore det bättre, om en kvarnsten hängdes om hans hals och han kastades i havet. — Markus 9:42
Europa framstår nu som ett Sodom för båda de stora kärnvapenmakterna.
Jag förstår hur du tänker, skillnaden här är att det framhålls som en förebild, vilket ju lärjungarna på många sätt var, trots sina brister. På den tiden då det konstverket du tänker på kom till förstod vi inte att hbtq+ och woke skulle dominera hela samhället idag.
Jag blir rent illamående när jag läste RFSLs hemsida och föreställde mig att behöva gå genom skolgången med detta över mig.
När de sätter ett barn tillsammans med dessa sexuellt perversa gestalter så signalerar det att det är ok med sexualisering av de oskyldiga barnen. Faktiskt oavsett med ett tillägg om att vända andra kinden till och förlåta detta predatoriska.
Och svenska kyrkan har faktiskt flaggor med rosa och ljusblå färger, som de använder öppet.