2024-07-28, 14:12
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Man kan också förbjuda att de är ute och umgås på sena kvällar och nätter som tonåringar, de är fortfarande barn. Varför skulle det vara en mänsklig rättighet att ränna ute med ett kompisgäng mellan 21-07 som tonåring?!
Den frågan tror jag du får rikta till någon av de jag diskuterar med istället.
Citera
2024-07-28, 14:19
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
BRA!! Helt rätt! Borde vara likadant i hela EU. Då hade samhället snabbt kommit tillrätta med alla gäng för det hade bara varit barn som far illa och har slappa föräldrar ute då. (Syftar INTE på BO:s mamma utan på majoriteten av svenska tonårsföräldrar som inte ”kan” förbjuda sina barn ha smartphones och sociala medier och inte ”kan” bestämma vad dom får och inte får syssla med).
Betalar du för det då?
Citera
2024-07-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Hennes mamma ja.

Heter pappan D*ego?

*=i
Citera
2024-07-28, 14:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men, varför tjatade du om att vi andra hela tiden fokuserade på BO och hennes familj när du hade information om MGM, som du ville vi skulle rikta blickarna mot, i stället? Men, du valde att tiga - hur går detta ihop?
Antagligen för att ni borde haft vett om att inte dra ett brottsoffers mamma i skiten bara för att ni saknade andra dissekera.
Citera
2024-07-28, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Betalar du för det då?
Betalar redan för massa skatteslöseri varesig jag vill eller inte. Det går utmärkt att omfördela skattepengar, prioritera och omprioritera. En början är studiebesök på Island och kolla hur de organiserar det. Finns massa skit man kan sluta lägga skatt på i Sverige och ta ifrån. Tex det okontrollerade föreningssponsrandet.
Citera
2024-07-28, 14:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Antagligen för att ni borde haft vett om att inte dra ett brottsoffers mamma i skiten bara för att ni saknade andra dissekera.

Nu var det inte dig jag frågade och ditt svar säger ingenting om vad "Sjukassan" tänkte med detta... Men, okey; om "Sjukassan" berättat om denna MGM som vi nu mest sannolikt vet namnet på, så hade vi kunnat fokusera på henne och hennes familj, i stället, men så blev inte fallet då hon inte sa ett skit! Det hon bland annat klagat på i massor är varför vi inte fokuserat på MGM (som vi andra då inte visste namnet på), och hon har, enligt egen utsaga, suttit på detta namn utan att förtälja oss detta, det gör att hon enkom skall hålla sin käft om vad vi andra skriver och har skrivit om BO och hennes mamma, förstår du?
Citera
2024-07-28, 14:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Du ger dig inte?

Med ett fåtal undantag så är det några föräldrar här inne med mammans artikel som grund diskuterar om hon kunde ha gjort något annorlunda.

Inte fel tycker jag och sluta med OT-oneliners och argumentera i sak istället.

Jag kan börja:

Jag tycker inte det är lämligt med en 15-åring som åker så långt till individer jag inte känner och jag hade inte klarat av att sitta i Aftonbladet så nära och prata om det.

Men nej, mamman är inte skyldig eller ska ställas till svars för brottet så och har själv inte haft det lätt!

Min åsikt, din?
Citera
2024-07-28, 14:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tack för att du förmedlar den informationen. Om det stämmer att dödandet gick till så kan det bli mer invecklad juridik av det där det skall avgöras om MGM hade uppsåt till att döda BO, eller om hon bara avsåg att skada henne. Förmodligen kan man ändå komma fram till att dödandet var uppsåtligt om flickan förblödde och MGM lämnade henne att dö, men återigen, om hon förblödde hastigt så fanns det då inte mycket att göra och då behöver det inte ses som mord.
Det normala är att om du utövar livsfarligt våld mot någon så tenderar man att se det som ett uppsåtligt brott oavsett. Ex hugga någon i bröstet med en kniv med kraft leder normalt till att den som blir knivskuren dör, skiter man i konsekvenserna så ses det som uppsåtligt.
Dock har PKismen gjort att domstolarna blir allt mer syltryggiga och hittar de mest märkliga skäl till att fria.
Citera
2024-07-28, 14:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nu var det inte dig jag frågade och ditt svar säger ingenting om vad "Sjukassan" tänkte med detta... Men, okey; om "Sjukassan" berättat om denna MGM som vi nu mest sannolikt vet namnet på, så hade vi kunnat fokusera på henne och hennes familj, i stället, men så blev inte fallet då hon inte sa ett skit! Det hon bland annat klagat på i massor är varför vi inte fokuserat på MGM (som vi andra då inte visste namnet på), och hon har, enligt egen utsaga, suttit på detta namn utan att förtälja oss detta, det gör att hon enkom skall hålla sin käft om vad vi andra skriver och har skrivit om BO och hennes mamma, förstår du?
Försökt inte överföra ansvaret för ert hyenaslitande i offer på Sjukassan eller andra.

Nej, ingen vettig människa bör hålla sin käft om det skit som du andra sysslat med.
Det borde däremot finnas ett regelverk på Flashback som stoppade hyeneflocken när den börjar slita sönder brottsoffer. (Ja, mamman är också det)
Senast redigerad av micro113 2024-07-28 kl. 15:04.
Citera
2024-07-28, 14:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Du ger dig inte?

Med ett fåtal undantag så är det några föräldrar här inne med mammans artikel som grund diskuterar om hon kunde ha gjort något annorlunda.

Inte fel tycker jag och sluta med OT-oneliners och argumentera i sak istället.

Jag kan börja:

Jag tycker inte det är lämligt med en 15-åring som åker så långt till individer jag inte känner och jag hade inte klarat av att sitta i Aftonbladet så nära och prata om det.

Men nej, mamman är inte skyldig eller ska ställas till svars för brottet så och har själv inte haft det lätt!

Min åsikt, din?
Varför skall jag ge mig?
Om du inte känner dig träffad - ta inte åt dig.
Hyenerna i tråden är många fler än "några stycken".
Citera
2024-07-28, 14:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tack för att du förmedlar den informationen. Om det stämmer att dödandet gick till så kan det bli mer invecklad juridik av det där det skall avgöras om MGM hade uppsåt till att döda BO, eller om hon bara avsåg att skada henne. Förmodligen kan man ändå komma fram till att dödandet var uppsåtligt om flickan förblödde och MGM lämnade henne att dö, men återigen, om hon förblödde hastigt så fanns det då inte mycket att göra och då behöver det inte ses som mord.
Det stämmer ju dock inte med tidigare uppgifter i media om att hon var skuren i halsen.
Även om hon dött av ett hugg i benet lär ju halsen var svår att förklara bort.
Citera
2024-07-28, 14:51
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Varför skall jag ge mig?
Om du inte känner dig träffad - ta inte åt dig.
Hyenerna i tråden är många fler än "några stycken".
Jag tycker du ska ge dig med att enbart läxa upp dem som tycker fel och kanske argumentera i sak istället?

Det blir lätt tomt och hätskt med dina personliga påhopp som ju blir samma/lika som det du anklagar dem för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in