2024-07-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Samma här. Verkar ha varit någon fördröjning av något slag.
Nja, tror snarare de försökte ta genvägar. Eller att deras system inte är byggda för att radera personer.
Citera
2024-07-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Nja, tror snarare de försökte ta genvägar. Eller att deras system inte är byggda för att radera personer.

Har pratat med flera idag som fick sin profil borttagen förra söndagen och idag försvann vi från trappuppgången samtidigt. Jag tror på 7 dagars fördröjning.

Såhär skriver Mrkoll om en fördröjning på 7 dagar när man döljer sin utdelningsadress eller telefonnummer
Citat:
Med hjälp av Mobilt BankID kan du själv dölja ett eller flera telefonnummer samt tillfälligt dölja din utdelningsadress. Du behöver ha tillgång till Mobilt BankID för att hantera dessa uppgifter.
Tänk på att det kan dröja upp till 7 dagar innan dina ändringar får synbar effekt överallt på webbplatsen.
Citera
2024-07-28, 13:00
Medlem
Citat:
Har pratat med flera idag som fick sin profil borttagen förra söndagen och idag försvann vi från trappuppgången samtidigt. Jag tror på 7 dagars fördröjning.

Såhär skriver Mrkoll om en fördröjning på 7 dagar när man döljer sin utdelningsadress eller telefonnummer

MrKoll kommer aktivt skriva ” valt att dölja sin utdelningsadress” för att måla ut en med orent mjöl i påsen.
Citera
2024-07-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
MrKoll kommer aktivt skriva ” valt att dölja sin utdelningsadress” för att måla ut en med orent mjöl i påsen.

Det var inte det relevanta, det relevanta var att de har 7 dagars fördröjningar för borttagning av vissa saker. (Kanske) även borttagning av personuppgifter som vi diskuterar här i tråden. En ren spekulation från min sida då borttagningen har skett på söndagar för två olika saker från deras söktjänst.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-07-28 kl. 13:31.
Citera
2024-07-28, 13:16
Medlem
Citat:
Det var inte det relevanta, det relevanta var att de har 7 dagars fördröjningar för borttagning av vissa saker. (Kanske) även borttagning av personuppgifter som vi diskuterar här i tråden. En ren spekulation från min sida då borttagningen har skett på söndagar på två olika saker från deras söktjänst.

Går det att ta bort sig helt på MrKoll?
Citera
2024-07-28, 13:26
Medlem
Citat:

Japp.
Citera
2024-07-28, 13:52
Medlem
Citat:
Japp.

Vad är mejladressen ?
Citera
2024-07-28, 14:22
Medlem
Citat:
Vad är mejladressen ?

hej@nusvar.se , b2b@nusvar.se , kristoffer@nusvar.se .
Citera
2024-07-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
hej@nusvar.se , b2b@nusvar.se , kristoffer@nusvar.se .
Det där är väl för Ratsit? För MrKoll får man använda kontaktformuläret på hemsidan.

Edit: du har rätt, tänkte fel.
Citera
2024-07-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
På måndag eller tisdag planerar jag att lämna in en stämningsansökan mot Google. Det verkar som att rättsliga åtgärder är det enda de förstår, vilket är helt sinnessjukt.

Lycka till. Du gör ett lysande jobb!
Senast redigerad av Lymerus 2024-07-28 kl. 20:02.
Citera
2024-07-28, 19:57
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Jag har inte fått något svar från dom angående min egna begäran.

Har dock fått svar från Lexbase där man nekar min begäran i sin helhet.

Så där blev det ett klagomål till IMY.
Citera
2024-07-29, 12:54
Medlem
GDPRWarriors avatar
Det är sjuka och ondsinta politiker som har skapat detta system, ett system fyllt av oändlig tortyr. Deras mål var tydligt: att ge sig själva makten att bestämma vem som är värd något och vem som inte är det. Dessa lagar var utformade för att bryta ner människor, oavsett om de har brutit mot lagen eller inte. Politikerna ville att folk skulle återfalla i kriminalitet eller till och med drivas till självmord. Men de räknade inte med att jag skulle kämpa tillbaka. Nu kommer deras politik äntligen att ställas till svars av EU-domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in