Citat:
Ursprungligen postat av
Ajabaja555
Hur du än vrider och vänder på det hela så är Emilia död! Hon är mördad av tre så kallade vänner! Hon blev lämnad i en pöl med blod död eller för att dö! Inlurad i en fälla där hon bands och tystades med silvertejp för att inte kunna skrika eller värja sig när hon brutalt skars och höggs med knivar mot sin död! Så obarmhärtigt och iskallt! Dödsstraff vore lämpligt för dessa mördarmaskiner! Ta inte dessa monster i försvar! Fy fan vilken skräck och smärta Emilia måste ha känt! Tänk på det istället för att prata skit!
Jag är tydlig med att jag inte fråntar MGM sitt ansvar.
Det är fruktansvärt och jag önskar hela hennes liv sett annorlunda ut.
Du svarar på ett inlägg jag aldrig skrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
Det är inte så lätt som du gör det till, man har ett blind öga på mycket som är själv inlyssnande för normalt folk.
Jag vet inte riktigt vad du menar, men gissar att du menar att vissa har svårt att vara bra föräldrar, vilket är min poäng.
Oavsett hur man själv vuxit upp eller lever så har man ett ansvar när man väljer att sätta barn till världen.
Tar man det ansvaret kommer barnen växa upp hos en, inte bo på olika hem 2/3 av sitt liv.
- - -
Vad gäller att barn är ute sent och så vidare:
Det här visar väl extremt tydligt varför inte barn ska vara ute och ränna hej vilt?
I alla fall inte barn med sån här problematik.
Hade dessa barn vuxit upp med bra, ansvarstagande föräldrar hade E levt idag.