2024-07-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Varför ?
Det är väl fullt rimligt?
De har ju behövt printscreena en del för att ha underlag för kommande sekretessbrottsåtal.

Att hunden är försvunnen är EN sak.

Att det verkar ha varit en hel del problem på den arbetsplatsen är en annan.

Inget av detta berättigar dock att fd assistenter sitter o namnger sin brukare o skriver om sin arbetsplats på sociala medier. Gör man detta medvetet kan det leda till fängelse i upp till ett år. Jag hoppas det får konsekvenser.

Handlar det om hämndbegär?
Citera
2024-07-28, 09:43
Medlem
Citat:
Inget av detta berättigar dock att fd assistenter sitter o namnger sin brukare o skriver om sin arbetsplats på sociala medier. Gör man detta medvetet kan det leda till fängelse i upp till ett år. Jag hoppas det får konsekvenser.

Ja, vad ska man säga om dessa assistenter annat än att de har ett sjuhelsikes mod! Hatten av för dessa modiga assistenter som riskerar kännbara straff för att de står upp för en oskyldig hund!!
Citera
2024-07-28, 09:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Handlar det om hämndbegär?

Hur menar du nu?
Är sekretesslagen en hämd-lag eller hur tänker du?

De fd assistnterna har ju frivilligt skrivit på ett avtal de nu brutit.
Klart det ska straffas.
Därmed inte sagt att deras arbetsplats varit toppen, det tror jag verkligen inte.
Citera
2024-07-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Strax före midnatt gick pappan med i den nya Facebook-gruppen för att ta del av det som postas där... Nu har han dock lämnat gruppen. En av moderatorerna i familjens Facebook-grupp ( EW ) gick med nu under morgonen.

Snokande sekt-beteende....

Såg också att hon var medlem nyss men sedan försvann hon.
Citera
2024-07-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Tänkte precis skriva det, jag har för mig att det någonstans i tråden framkommit att farfar bor norrut.
(har inte FB men läst här också att han uttalat sig... till sonens försvar där).

Kan ju hända hunden finns där
Citera
2024-07-28, 09:46
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
Ja, vad ska man säga om dessa assistenter annat än att de har ett sjuhelsikes mod! Hatten av för dessa modiga assistenter som riskerar kännbara straff för att de står upp för en oskyldig hund!!

Modigt hade varit att vända sig till företaget de var anställda av, att vända sig till facket, till arbetsmiljöverket. Till o med att de gick till pressen var modigt.

Att sitta o bladdra på sociala medier för att räkna likes....njae...
Citera
2024-07-28, 09:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den tråden verkar ha hamnat i Papperskorgen.
Ok. Den klarade inte kraven på genomtänkt OP.

Citat:
Varför ?
De har ju behövt printscreena en del för att ha underlag för kommande sekretessbrottsåtal.

De var trötta på att bli raderade och bannade i pappans grupp så de ville ha allt transparent.

Poängen med den gruppen är att den är öppen. Så där gjorde han jobb i onödan. Jag är inte med men kan läsa och printscreena och ha mig. Kanske kan man till och med skriva.

(hoppas jag förstått intentionen med gruppen rätt, lite Here is the fan girls.
Citera
2024-07-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Krya på dig.

Tror att det kommer hålla i sig ett tag det här. Så du kan nog poppa popcorn med gott samvete några dagar till.

Tack.
Tur jag gillar popcorn...
Citera
2024-07-28, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det finns många scenarion;

1, A skadar Essie så svårt att pappan tar död på henne med en yxa eller låter sin militärpappa skjuta henne. Sen begravs hon i skymundan och pappan vill ha försäkringspengar.

2. Pappan får reda på han är anmäld för bristande djurhållning, så hunden måste bort. Omplacerad eller död. Ingen hund, inget brott. Och han är sniken, så leder också till försäkringspengar.

3. Det kan ha gått till precis som P tror. En eller flera djurvänner har räddat den.

4. Alternativa teorier som att den sprungit till skogs, blivit påkörd, instängd i ett garage av misstag av nån som är på semester, hoppat in i en bil som fripassagerare mm mm.

Jag hoppas på alternativ 3.

Jo...fast P tror ju någon stulit den..Inte räddat eftersom han nekar till att något hänt som Essie behöver räddas från...
Citera
2024-07-28, 09:52
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Varför ?

Jag noterade att det är ditt första och enda inlägg i tråden.

Tyvärr är detta en mycket smutsig historia och det verkar som många farit illa. Både assistenter och Essie. Det kommer förhoppningsvis att leda till konsekvenser av olika slag. Vilka och hur lär väl visa sig så småningom.

Dock verkar det ha varit en väldigt destruktiv arbetsmiljö som skapat problem för många.

Ps.. Moderator EW har lämnat den nya Facebook-gruppen också...
Citera
2024-07-28, 09:53
Medlem
Citat:
Modigt hade varit att vända sig till företaget de var anställda av, att vända sig till facket, till arbetsmiljöverket. Till o med att de gick till pressen var modigt.

Det har de gjort men föräldrarna bortförklarade det alltid.
De kunde ha gjort en privat grupp med bara de som jobbat men då hade allmänheten inte fått reda på hur föräldrarna betett sig mot de anställda.

Jag vill inte vara PÖ o C idag. Han satte igång ngt som han nu inte kan stoppa...
Citera
2024-07-28, 09:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ok. Vi har olika uppfattning. Känns inte vara likeslämmeltåget.

De har fokus på att berätta hur de känt och varit med om. Anmälningar har de gjort och helt säker på att de pratat med företaget flertal gånger. De är rädda och tycker pappan är läskig, så de vill väl prata ihop sig. Mer kommer ske, det fattar man ju.

Men kanske gruppen skulle vara sluten och stängd för fiskarmän med bete, håv och nät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in