2024-07-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nån som kan läsa denna låsta artikel från hundvärldens baksida på Facebook? Där det framkommer att Essie farit illa.

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/uppfodares-kritik-visste-inte-att-essie-kunde-utsattas-for-vald/re6k6k0l?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0LVxMzVX-4Vk4Jmua1uc3LUXtISw7bPzSiXCgrdmridj-csVU2Pqc8AAE_aem_YM 6Xlshn2RE96bDmAxYN1Q

https://www.facebook.com/groups/124690967682926/permalink/2834815033337159/

Jag har lagt in om du hoppar framåt lite
Citera
2024-07-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nån som kan läsa denna låsta artikel från hundvärldens baksida på Facebook? Där det framkommer att Essie farit illa.

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/uppfodares-kritik-visste-inte-att-essie-kunde-utsattas-for-vald/re6k6k0l?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0LVxMzVX-4Vk4Jmua1uc3LUXtISw7bPzSiXCgrdmridj-csVU2Pqc8AAE_aem_YM 6Xlshn2RE96bDmAxYN1Q

https://www.facebook.com/groups/124690967682926/permalink/2834815033337159/

Jag la in info som stod i Enköpingsposten om du hoppar lite framåt så står det där
Citera
2024-07-28, 09:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag uppfattar det som att hon tror hunden är död och det är assistenternas fel. Se tråd i brottsbekämpning.

Den tråden verkar ha hamnat i Papperskorgen.
Citera
2024-07-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag har rotat lite och inte kunnat hitta koppling, men kan givetvis missat

Tror släkten på.PÖ's sida kommer norrifrån. Hans farfar bor kvar där uppe om jag inte missminner mig
Citera
2024-07-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ingen Ölmeb*rg i Jämtland men det kan ju vara någon utanför klanen eller ingift. Eller som dolt sig.

En mer trolig anledning är att inget assistansbolag på hemmaplan vill ha med dem att göra, och man kan mörka mer. Och de poppar upp som svampar under en regnsommar.

Men men, nån som är bra på företag (det är inte jag) får gärna kolla upp och snoka efter dålig ekonomi, fiffel, kanske IVO (om de har tillsyn av ass företag,

Tror inte eller är ganska säker att det inte finns kopplingar mellan PÖ och assistansbolaget. Dom kunde ta fallet och hade bra "vitsord" enligt PÖ.
Citera
2024-07-28, 09:31
Medlem
MrBubss avatar
Strax före midnatt gick pappan med i den nya Facebook-gruppen för att ta del av det som postas där... Nu har han dock lämnat gruppen. En av moderatorerna i familjens Facebook-grupp ( EW ) gick med nu under morgonen.

Snokande sekt-beteende....
Senast redigerad av MrBubs 2024-07-28 kl. 09:33.
Citera
2024-07-28, 09:34
Medlem
goofers avatar
Här har man alltså köpt in en hund som slagpåse åt en svårt mentalt eftersatt kvinna och när årskontrollen/besiktning av hunden närmar sig så försvinner den.

Det är ju lätt att tänka sig att hunden fått skador som kommer upptäckas vid kontrollen
och därför har hunden fått försvinna, inte så svårt att räkna ut vem som ligger bakom.
Citera
2024-07-28, 09:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Hon är med största sannolikhet mördad. Sadisten pratar om henne i dåtid . Plus allt annat. Vad tror du själv

Det finns många scenarion;

1, A skadar Essie så svårt att pappan tar död på henne med en yxa eller låter sin militärpappa skjuta henne. Sen begravs hon i skymundan och pappan vill ha försäkringspengar.

2. Pappan får reda på han är anmäld för bristande djurhållning, så hunden måste bort. Omplacerad eller död. Ingen hund, inget brott. Och han är sniken, så leder också till försäkringspengar.

3. Det kan ha gått till precis som P tror. En eller flera djurvänner har räddat den.

4. Alternativa teorier som att den sprungit till skogs, blivit påkörd, instängd i ett garage av misstag av nån som är på semester, hoppat in i en bil som fripassagerare mm mm.

Jag hoppas på alternativ 3.
Citera
2024-07-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Tror släkten på.PÖ's sida kommer norrifrån. Hans farfar bor kvar där uppe om jag inte missminner mig

Tänkte precis skriva det, jag har för mig att det någonstans i tråden framkommit att farfar bor norrut.
(har inte FB men läst här också att han uttalat sig... till sonens försvar där).
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-07-28 kl. 09:44.
Citera
2024-07-28, 09:35
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Strax före midnatt gick pappan med i den nya Facebook-gruppen för att ta del av det som postas där... Nu har han dock lämnat gruppen. En av moderatorerna i familjens Facebook-grupp ( EW ) gick med nu under morgonen.

Varför ?
Det är väl fullt rimligt?
De har ju behövt printscreena en del för att ha underlag för kommande sekretessbrottsåtal.

Att hunden är försvunnen är EN sak.

Att det verkar ha varit en hel del problem på den arbetsplatsen är en annan.

Inget av detta berättigar dock att fd assistenter sitter o namnger sin brukare o skriver om sin arbetsplats på sociala medier. Gör man detta medvetet kan det leda till fängelse i upp till ett år. Jag hoppas det får konsekvenser.
Citera
2024-07-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klapphund
För ett antal år sedan sökte jag en tjänst som assistent i hemmet åt en multihandikappad flicka i tonåren. Var mellan jobb och tänkte att det kunde vara kul att prova på men hade även hört av assistenter jag mött i mitt jobb som pedagog att det var inte helt okomplicerat att jobba med någons barn i deras hem. Jag har bara erfarenhet av att jobba som assistent inom förskola och skola. Jag får såna flashbacks av den familjen när jag läser PÖs inlägg.
Pappan i familjen jag sökte jobb hos var bestämd och dominant.Frun sa knappt halvsju och såg obekväm ut fast jag försökte få henne att delta i samtalet. Flickan hade avverkat sjukt många assistenter. Hemmet var ombyggt och anpassat med en egen lägenhet till flickan. Pappan hade startat egen firma för assistent bemanning.
Det framgick att flickan var pappas prinsessa och hon skulle bo hemma alltid och jämnt resten av sitt liv. Korttids och framtida eget boende var det inte tal om. Det fanns en pool/bassäng inomhus där pappan och flickan brukade bada TILLSAMMANS. De hade även vissa fysiska vårdrutiner tillsammans (vill inte outa alltför mycket) . Viktigt var också att flickan aldrig skulle nekas något el skulle behöva vänta. Jag var nog ganska obekväm och ställde många frågor om den pedagogiska situationen runt flickan. När jag frågade vilken nivå hon var på mentalt svarade pappan snabbt att att hon gillade smink och kläder. Jag pressade lite till och då fick jag till svar att hon var som en femåring mentalt.
Jag fick självklart inte jobbet(och inte ville jag ha det heller) Obehagskänslan sitter fortfarande kvar och jag tänker ibland på flickan som nu är vuxen och tvingas leva i ett fängelse vaktad av sin pappa.

Jag har jobbat som assistent åt barn i hemmet och har då som assistent behandlats extremt väl. Anhöriga har visat en enorm tacksamhet och gjort allt för att man ska stanna, både för deras och barnets skull.
Skönt du inte fick jobbet! Hoppas det stackars barnet inte var pappas prinsessa på fel sätt. :-(
Citera
2024-07-28, 09:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Här har man alltså köpt in en hund som slagpåse åt en svårt mentalt eftersatt kvinna och när årskontrollen/besiktning av hunden närmar sig så försvinner den.

Det är ju lätt att tänka sig att hunden fått skador som kommer upptäckas vid kontrollen
och därför har hunden fått försvinna, inte så svårt att räkna ut vem som ligger bakom.

Ja den hypotesen är också intressant. Halvläkta skador. Men det hade nog gått igenom ändå, lite beroende på kontrollantens jävighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in