2024-07-28, 09:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Troll fanns inte på den tiden när vederbörande blev medlem.

Haha nä, funnits i alla tider. Men till skillnad från andra forum uppskattar vi ett väl genomtänkt trollande.

Och ibland har vi gjort missen att avfärda riktiga inlägg för att vara trollande. De mest otroliga saker händer faktiskt människor, verkligheten överträffar dikten.

Vad gäller uttalandet om Essie litar jag på en annan gammal användare som säger han är legit.
Citera
2024-07-28, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
Har själv barn med autism och jag har jobbat både som assistent och på lss-boende och jag känner att P inte passar in i "funkispappa" bilden. Han ger allt han har och lite till åt A. Hon får allt hon pekar på. Förutom gränser, han verkar verkligen ha antagit nidbilden av lågaffektivt bemötande med absolut noll gränssättning. Varför? Har han dåligt samvete, eller betalar han A för någonting? Hennes tystnad tex? Övergrepp? Antingen när hon var barn, eller pågående. Inte helt ovanligt att förövare skämmer bort sitt offer för att denne inte ska berätta. Skulle kunna vara en förklaring till A:s utåtagerande beteende också. Och kanske därför han ser till så assistenterna blir kortvariga - om A inte hinner lära känna dem är risken mindre att hon berättar någonting som inte får komma ut.
För ett antal år sedan sökte jag en tjänst som assistent i hemmet åt en multihandikappad flicka i tonåren. Var mellan jobb och tänkte att det kunde vara kul att prova på men hade även hört av assistenter jag mött i mitt jobb som pedagog att det var inte helt okomplicerat att jobba med någons barn i deras hem. Jag har bara erfarenhet av att jobba som assistent inom förskola och skola. Jag får såna flashbacks av den familjen när jag läser PÖs inlägg.
Pappan i familjen jag sökte jobb hos var bestämd och dominant.Frun sa knappt halvsju och såg obekväm ut fast jag försökte få henne att delta i samtalet. Flickan hade avverkat sjukt många assistenter. Hemmet var ombyggt och anpassat med en egen lägenhet till flickan. Pappan hade startat egen firma för assistent bemanning.
Det framgick att flickan var pappas prinsessa och hon skulle bo hemma alltid och jämnt resten av sitt liv. Korttids och framtida eget boende var det inte tal om. Det fanns en pool/bassäng inomhus där pappan och flickan brukade bada TILLSAMMANS. De hade även vissa fysiska vårdrutiner tillsammans (vill inte outa alltför mycket) . Viktigt var också att flickan aldrig skulle nekas något el skulle behöva vänta. Jag var nog ganska obekväm och ställde många frågor om den pedagogiska situationen runt flickan. När jag frågade vilken nivå hon var på mentalt svarade pappan snabbt att att hon gillade smink och kläder. Jag pressade lite till och då fick jag till svar att hon var som en femåring mentalt.
Jag fick självklart inte jobbet(och inte ville jag ha det heller) Obehagskänslan sitter fortfarande kvar och jag tänker ibland på flickan som nu är vuxen och tvingas leva i ett fängelse vaktad av sin pappa.
Citera
2024-07-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Sorry, nu läst alla dina inlägg.
Att ngt är fel i hela storyn är det inte tu tal om, att huvudpersonen dessutom är pengakåt och har ett stort ego är lika självklart.

Övertyga de över 30 000 på hans sida.

Jag håller till här så länge.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
För att det sannolikt är ett troll

Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Om ddt är sant så är det bra. Men tror tyvärr att det är ett troll

Vill gärna inflika att självklart kan jag inte gå i god för huruvida denne postares uppgifter är sanna eller ej. Men däremot bedömer jag att denne postare inte är ett troll. Postarens historik är lång och gedigen, och jag har åtminstone inte tidigare uppfattat postaren vara ett troll. Men det är min egen bedömning, alla har naturligtvis rätt att bilda sig sin egen uppfattning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Ja, du menar så.

Ja. Saga123 har gjort ett mycket grundligt detektivärende ang examinerande och godkännande. Där har det även framkommit att jäv finns när assistenthundar godkänns. En sådan undergiven hund skulle väl aldrig få bli assistenthund över huvud taget.

De i gruppen Essie-ska hem läser här och lägger sedan in i den gruppen vad vi får fram och undrar över. Såg det inatt när jag la in om kamerorna och IMY. Tog inte många minuter förrän det låg uppe i den gruppen.

Ny väntar vi bara på TV4, Aftonbladet o de andra som lär komma. Blir ju ganska skamset för dem då de knappat varit källkritiska till historien.
Citera
2024-07-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ny artikel i Enköpingsposten så här på morgonkvisten:
Ny information gör hunden Essies uppfödare kritiska. Personal på H*ndhjälpen i Uppland födde upp assistanshunden Essie. Information som nu kommit fram gör dem upprörda.

Artikeln är låst, men någon kanske kan läsa den och berätta ifall den innehåller något nytt och intressant?

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/uppfodares-kritik-visste-inte-att-essie-kunde-utsattas-for-vald/re6k6k0l

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nån som kan läsa denna låsta artikel från hundvärldens baksida på Facebook? Där det framkommer att Essie farit illa.

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/uppfodares-kritik-visste-inte-att-essie-kunde-utsattas-for-vald/re6k6k0l?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0LVxMzVX-4Vk4Jmua1uc3LUXtISw7bPzSiXCgrdmridj-csVU2Pqc8AAE_aem_YM 6Xlshn2RE96bDmAxYN1Q

https://www.facebook.com/groups/124690967682926/permalink/2834815033337159/

Det ligger screenshots utlagt i inlägget.
Citera
2024-07-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ja. Saga123 har gjort ett mycket grundligt detektivärende ang examinerande och godkännande. Där har det även framkommit att jäv finns när assistenthundar godkänns. En sådan undergiven hund skulle väl aldrig få bli assistenthund över huvud taget.

De i gruppen Essie-ska hem läser här och lägger sedan in i den gruppen vad vi får fram och undrar över. Såg det inatt när jag la in om kamerorna och IMY. Tog inte många minuter förrän det låg uppe i den gruppen.

Ny väntar vi bara på TV4, Aftonbladet o de andra som lär komma. Blir ju ganska skamset för dem då de knappat varit källkritiska till historien.

Jag har varit med här från början i tråden.
Citera
2024-07-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Om A fick beviljat assistanshund när hon bodde på boendet, och att beslut även togs utifrån dåvarande situation, borde inte ny bedömning vad avser Essie gjorts när A flyttade till villan? Hundhjälpen påstår i artikeln att de inte kände till något om våld el liknande förekom i miljön från A:s sida på LSS-boendet. Men då en brukare byter miljö, vad sker då med bedömning kring lämplighet att ha assistanshund? Görs kontroller?

Alla ska genomgå årskontroller var 15:e månad, då är det funktionskontrollen och veterinärbes
Citera
2024-07-28, 09:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Antagligen för att det kan finnas mer i det fördolda. Någon vill att alla ska lugna sig och sluta snoka.
Kan vara ett sätt att försöka få alla att lägga ner snokandet av rädsla för att sanningen och hela bilden kommer fram

Jag uppfattar det som att hon tror hunden är död och det är assistenternas fel. Se tråd i brottsbekämpning.
Citera
Medlem
Pust, har läst ikapp tråden från igår fm.

Lite nyfiken på varför familjen valde att anlita ett Assistansbolag som tydligen finns långt norrut i förhållande till var de bor?

Någon som vet om det är någon familjemedlem/bekant som äger företaget (som håller med/tror på pappan i allt vad han verkar försöka bortförklara)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Alla ska genomgå årskontroller var 15:e månad, då är det funktionskontrollen och veterinärbes

Då skulle snart varit dags för det.
Citera
2024-07-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Jag har varit med här från början i tråden.

Jag oxå men fick ju vänta lite innan jag kunde komma in i diskussionen. Fan, det är så spännande så man får ingenting gjort. Men iofs kan jag inte göra ngt med ett brutet ben utom att poppa popcorn...

Kanske blir lugnare nu när det börjat komma fram saker i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in