2024-07-28, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Alla ska genomgå årskontroller var 15:e månad, då är det funktionskontrollen och veterinärbes

Men om det byts miljö för hunden att arbeta i borde väl det krävt ny kontroll eller ny bedömning kring risker, behov etc?
Citera
2024-07-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Troll fanns inte på den tiden när vederbörande blev medlem.

Dummaste jag hört
Citera
2024-07-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Dummaste jag hört

Lika dumt som jag läste i den andra tråden. Gå ut o gå, andas djupt o var inte så arg.
Citera
2024-07-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är en gammal användare som inte är känd för att trolla, så det tror jag inte. Om det visar sig att det inte stämmer kommer orsaken ha varit en anna.

Vad tror du då har hänt Essie och varför tror du som du gör?

Hon är med största sannolikhet mördad. Sadisten pratar om henne i dåtid . Plus allt annat. Vad tror du själv
Citera
2024-07-28, 09:19
Avslutad
Ser att det skapats en tråd här på Flashb om assistenterna för Essie.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Men om det byts miljö för hunden att arbeta i borde väl det krävt ny kontroll eller ny bedömning kring risker, behov etc?

De måste klara årskontrollen var 15:e månad. Finns inget direktiv eller regler om att göra ny bedömning i annat hem. Däremot skulle de komma fram att hunden inte är lämplig eller hundföraren så kan de bli av med sin certifiering samt sjukdomar kan stopp de som ekipage helt då hunden måste hålllas frisk
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klapphund
För ett antal år sedan sökte jag en tjänst som assistent i hemmet åt en multihandikappad flicka i tonåren. Var mellan jobb och tänkte att det kunde vara kul att prova på men hade även hört av assistenter jag mött i mitt jobb som pedagog att det var inte helt okomplicerat att jobba med någons barn i deras hem. Jag har bara erfarenhet av att jobba som assistent inom förskola och skola. Jag får såna flashbacks av den familjen när jag läser PÖs inlägg.
Pappan i familjen jag sökte jobb hos var bestämd och dominant.Frun sa knappt halvsju och såg obekväm ut fast jag försökte få henne att delta i samtalet. Flickan hade avverkat sjukt många assistenter. Hemmet var ombyggt och anpassat med en egen lägenhet till flickan. Pappan hade startat egen firma för assistent bemanning.
Det framgick att flickan var pappas prinsessa och hon skulle bo hemma alltid och jämnt resten av sitt liv. Korttids och framtida eget boende var det inte tal om. Det fanns en pool/bassäng inomhus där pappan och flickan brukade bada TILLSAMMANS. De hade även vissa fysiska vårdrutiner tillsammans (vill inte outa alltför mycket) . Viktigt var också att flickan aldrig skulle nekas något el skulle behöva vänta. Jag var nog ganska obekväm och ställde många frågor om den pedagogiska situationen runt flickan. När jag frågade vilken nivå hon var på mentalt svarade pappan snabbt att att hon gillade smink och kläder. Jag pressade lite till och då fick jag till svar att hon var som en femåring mentalt.
Jag fick självklart inte jobbet(och inte ville jag ha det heller) Obehagskänslan sitter fortfarande kvar och jag tänker ibland på flickan som nu är vuxen och tvingas leva i ett fängelse vaktad av sin pappa.
Låter ju slående likt förhållandena in A s familj
Citera
2024-07-28, 09:21
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Pust, har läst ikapp tråden från igår fm.

Lite nyfiken på varför familjen valde att anlita ett Assistansbolag som tydligen finns långt norrut i förhållande till var de bor?

Någon som vet om det är någon familjemedlem/bekant som äger företaget (som håller med/tror på pappan i allt vad han verkar försöka bortförklara)?
Jag har rotat lite och inte kunnat hitta koppling, men kan givetvis missat
Citera
2024-07-28, 09:22
Medlem
I Enköpingsposten uttalar sig uppfödaren om att hon fått reda på att Essie blivit slagen och dåligt behandlad . Essie ska ha kommit dit när Amanda bodde på LSS boende .
Uppfödaren skriver att hon fått bilder och filmer skickade till sig där Essie blir dåligt behandlad . Hon anmälde det till Länsstyrelsen men det är en lång process och hon vet inte vad som hänt Essie

Och så stod pappan med krokodiltårar i ögonen
Fysjutton säger jag
Citera
2024-07-28, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
De måste klara årskontrollen var 15:e månad. Finns inget direktiv eller regler om att göra ny bedömning i annat hem. Däremot skulle de komma fram att hunden inte är lämplig eller hundföraren så kan de bli av med sin certifiering samt sjukdomar kan stopp de som ekipage helt då hunden måste hålllas frisk

Lustigt eller olustigt snarare. Att vara ass.hund på LSS-boende är en sak. Att vara det i villa är en annan. Bland annat utifrån att brukares beteende tillika behov KAN förändras mot bakgrund av miljö de bor och vistas i.
Citera
2024-07-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag oxå men fick ju vänta lite innan jag kunde komma in i diskussionen. Fan, det är så spännande så man får ingenting gjort. Men iofs kan jag inte göra ngt med ett brutet ben utom att poppa popcorn...

Kanske blir lugnare nu när det börjat komma fram saker i tråden.

Krya på dig.

Tror att det kommer hålla i sig ett tag det här. Så du kan nog poppa popcorn med gott samvete några dagar till.
Citera
2024-07-28, 09:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Pust, har läst ikapp tråden från igår fm.

Lite nyfiken på varför familjen valde att anlita ett Assistansbolag som tydligen finns långt norrut i förhållande till var de bor?

Någon som vet om det är någon familjemedlem/bekant som äger företaget (som håller med/tror på pappan i allt vad han verkar försöka bortförklara)?

Ingen Ölmeb*rg i Jämtland men det kan ju vara någon utanför klanen eller ingift. Eller som dolt sig.

En mer trolig anledning är att inget assistansbolag på hemmaplan vill ha med dem att göra, och man kan mörka mer. Och de poppar upp som svampar under en regnsommar.

Men men, nån som är bra på företag (det är inte jag) får gärna kolla upp och snoka efter dålig ekonomi, fiffel, kanske IVO (om de har tillsyn av ass företag,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in