2024-07-26, 11:40
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Slår ett slag för enclomiphene/androxal om ni har fungerande bollar, pushade mina nivåer till 40 nmol/L eller 1150ngdl 1 vecka (!) efter avslutad behandling

Finns mycket fejk-enclomiphene.

Har du lust att dela med dig inköpsställe/säljare? Om du inte vill skriva ut det här, så skicka gärna ett PM till mig.
Citera
2024-07-26, 22:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ingen som får Testoviron utskrivet via Rewell? Det är ett betydligt bättre alternativ än Nebido som tenderar att höja HB något vansinnigt.
Citera
2024-07-27, 22:24
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Slår ett slag för enclomiphene/androxal om ni har fungerande bollar, pushade mina nivåer till 40 nmol/L eller 1150ngdl 1 vecka (!) efter avslutad behandling

Ska man äta det resten av livet du lr hur tänker du
Citera
2024-07-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Ska man äta det resten av livet du lr hur tänker du

Går säkert, dock ingen forskning på långtidseffekter. Mest för en boost när man känner för det, man kan köra 1-2 månader utan problem lite som en kur.
Citera
2024-07-28, 08:36
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Går säkert, dock ingen forskning på långtidseffekter. Mest för en boost när man känner för det, man kan köra 1-2 månader utan problem lite som en kur.

Precis är man gränslåg och under 30 så tycker jag man kan prova det.

Men är man låg på testot och över 30 år
Så även om det funkar så är det inget du kan gå på livet ut.

Its A one way road to TRT brah
Citera
2024-07-28, 09:55
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Precis är man gränslåg och under 30 så tycker jag man kan prova det.

Men är man låg på testot och över 30 år
Så även om det funkar så är det inget du kan gå på livet ut.

Its A one way road to TRT brah

Varför skulle man inte kunna göra det?
Citera
2024-07-28, 11:56
Medlem
Citat:
Intressant och har själv testat Androxal från Sigma pharma fast använde vara 12.5 mg per dag (labbtestat så äkta, men bara 10.4mg per tablett så aningen underdoserat), men fick bara förhöjd LH och inte så bra respons på testosteronet.
Intressant om du behåller en hög nivå någon månad efter även om det säkert sakta men säkert borde dala ner till ursprungsvärdet!
Känns som ett hälsosammmare alternativ till att kura åtminstone fast kommer bara använda det under pct eller mellan kurerna själv framöver.
Citera
2024-07-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Intressant och har själv testat Androxal från Sigma pharma fast använde vara 12.5 mg per dag (labbtestat så äkta, men bara 10.4mg per tablett så aningen underdoserat), men fick bara förhöjd LH och inte så bra respons på testosteronet.
Intressant om du behåller en hög nivå någon månad efter även om det säkert sakta men säkert borde dala ner till ursprungsvärdet!
Känns som ett hälsosammmare alternativ till att kura åtminstone fast kommer bara använda det under pct eller mellan kurerna själv framöver.

Måste ha haft närmare 2000ngdl om värdet fortfarande är så högt 1 vecka senare, flera flaskor redan påväg hem, flera månaders supply
Citera
2024-07-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Varför skulle man inte kunna göra det?

Ingen vet hur ockupering av östrogenreceptorer påverkar långsiktigt, finns knappt några medicinska studier iochmed att läkemedlet aldrig godkändes av FDA i staterna. Vissa anekdoter menar även på att effekten avtar efter långvarigt bruk. Slutligen är kombon Test (valfri ester) och HCG bättre beprövad och i de flesta fall mer effektiv. Enclo går bara att köpa UGL, och är dyrare i jämförelse med testo.
Citera
2024-07-29, 11:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ingen vet hur ockupering av östrogenreceptorer påverkar långsiktigt, finns knappt några medicinska studier iochmed att läkemedlet aldrig godkändes av FDA i staterna. Vissa anekdoter menar även på att effekten avtar efter långvarigt bruk. Slutligen är kombon Test (valfri ester) och HCG bättre beprövad och i de flesta fall mer effektiv. Enclo går bara att köpa UGL, och är dyrare i jämförelse med testo.

Det finns dock några långtidsstudier på Clomiphene.

I övrigt håller jag i princip med, men att få igång sin egenproduktion är fördelen med Enclomiphene.
Citera
2024-07-29, 11:46
Medlem
Citat:
Måste ha haft närmare 2000ngdl om värdet fortfarande är så högt 1 vecka senare, flera flaskor redan påväg hem, flera månaders supply
Har själv bara hittat i tablettform och via utrikesshop så du får gärna tipsa här eller i shoptråden så blir banditen glad
Vilken dos och hur länge körde du innan dina blodprov?
Själv har jag köpt på mig Sigma pharma tabletter efter att ha labbtestat de så klarar mig ett tag och återkommer inom kort med nya blodprov efter en vända med ca. 21mg per dag.

Edit: Du kanske menade flaskor med tabletter eller kapslar i?
Citera
2024-07-29, 12:34
Medlem
Citat:
Clomid anses väl sämre pga. zuclomiphene delen som har östrogenliknande effekter så enbart enclomifendelen av clomid borde ge mindre risker? De effektiva doserna för att öka testosteronet är ju betydligt lägre än med clomid också (som också innehåller ca. 60% enclomifen).
Har det inte framför mig, men de kliniska studier som gjorts (Fas 2 och kanske även Fas 3) har inte visat några allvarliga biverkningar. Har för mig att motiveringen att inte godkänna läkemedlet helt enkelt var att man ansåg att det inte var tillräckligt mycket bättre än existerande läkemedel?
Senast redigerad av Svemmpa 2024-07-29 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in