Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Var inte problemet att Universals inflytande i er organisation var för stort snarare än att det inte går att göra affärer med agenturen? Så uppfattade jag saken men du kanske har mer på fötterna här? Ärlig fråga.
Om inte annat så funkar det vanliga i den här tråden: Ett stabilt Bagdad Bob-agerande som inte gynnar någon.
Ja, man gick ut och sa något i stil med att man kände sig obekväma med inflytandet Universal hade i klubben och valde därför att avsluta samarbetet, fast detta var onekligen ett resultat av det extrema drevet som skapades av Fotboll sthlm och deras s.k. journalistik. Där det brast för mig var när dom valde att publicera en intervju med en otroligt bitter f.d. provanställd ungdomstränare som spyr ut rena banaliteter som faller på sin egen logik. Ett riktigt lågvattenmärke från skitsajten, och så otroligt genomskinligt att det var i princip bara vissa väldigt speciella vrak, och hyenan här det gick över huvudet på.
Hur som helst står jag fast vid mitt tidigare ställningstagande. Agentbranschen är en otroligt smutsig pöl, och dom som på allvar tror att Universal är den fulaste fisken som simmar där nere är naiva to say the least. Ska man ta ett moraliskt ställningstagande i frågan måste man i princip bojkotta alla agenter. Att bojkotta Universal samtidigt som man är helt okej med ex. Mörk och hans afrikatalanger är diffust som fan.