2024-07-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Antar att det nya kontraktet var moroten som krävdes för att hålla mittfältssnitsaren kvar i år.

Men den som lever får se. Ser gärna att han stannar även nästa år.

Kan tänka mig att det finns en agreement dock om han vill flaxa vidare.

Det finns säkert nån klausul som han fått om ett pris vid försäljning mot att han behåller samma lön för att signa 1 år till.
Men stannar han hela kontraktstiden så blir det hela nästa säsong med.
2024-07-26, 18:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Vad är det för problem med Qaisons agentsituation?
Han företäds av Universal som bl.a AIK inte gör affärer med.
2024-07-26, 20:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ganska intressant ändå hur halva Allsvenskans klubbar gör affärer med Universal utan att behöva svara på frågor från media.
2024-07-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Vad är det för problem med Qaisons agentsituation?

Citat:

Han har tidigare företrätts av nätverket Universal som har kopplingar till gängkriminalitet. Där de "låst" spelare (barn) med mera. Antagligen skulle man (om man var ambitiösare än jag) kunna skapa en samlad tråd om agentnätverk och kopplingar till kriminalitet här på Fb.

Framförallt Fotboll Sthlm har granskat AIKs del med Universal. Varför de inte brytt sig om Universals spelare i andra klubbar är oklart för mig.

(FB) AIK larmar föräldrar i mejl: Gängkriminella runt planen

(FB) Svensk fotboll göder gängen ekonomiskt

(FB) Svensk fotbollsagent misstänkt för ekobrott

(FB) Fotbollens bäst bevarade hemlighet: Pengatvätten och Agenternas inblandning i det hel

(FB) Hasan Cetinkaya. Sveriges superagent inom fotboll påstås ha samröre med kriminella!??

(FB) Aik säljer spelare genom kriminella

Div media.

https://fotbollsthlm.se/aik/granskning-sa-har-den-gangkopplade-agentfirman-infiltrerat-aik/

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xg78B8/aik-betalade-okand-agent-miljoner-den-delen-ar-problematisk

https://www.expressen.se/sport/fotboll/aiks-sjalvkritik-brot-med-agentur-brustit/

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/dokument-del-5-agenter-och-aik-anstallda-pa-fest-med-person-kopplad-till-k/

Quison för ett år sedan.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/q1oyPE/robin-quaison-om-universal-och-aik-star-for-det

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ganska intressant ändå hur halva Allsvenskans klubbar gör affärer med Universal utan att behöva svara på frågor från media.
Baksidan av medaljen för starkast varumärke.

https://www.resume.se/kommunikation/varumarke/sa-blev-aik-sveriges-starkaste-varumarke-inom-idrott-var-usp-ar/
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-07-26 kl. 22:24.
2024-07-27, 01:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Så är det när man är ”förbundets lag” enligt Solnapojken härinne.
2024-07-27, 04:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Var inte problemet att Universals inflytande i er organisation var för stort snarare än att det inte går att göra affärer med agenturen? Så uppfattade jag saken men du kanske har mer på fötterna här? Ärlig fråga.

Om inte annat så funkar det vanliga i den här tråden: Ett stabilt Bagdad Bob-agerande som inte gynnar någon.
2024-07-27, 14:46
Medlem
trazkeis avatar
Simon är klar!

Så jäkla underbart att inte behöva vara orolig för att han ska spela igen.
2024-07-27, 16:38
Medlem
buisnismannens avatar
David Moberg Karlsson till Norrköping var de inte han IFK GBG jagade?
2024-07-27, 16:42
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Simon är klar!

Så jäkla underbart att inte behöva vara orolig för att han ska spela igen.

Nu kan han äntligen växa som människa.
2024-07-28, 00:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Var inte problemet att Universals inflytande i er organisation var för stort snarare än att det inte går att göra affärer med agenturen? Så uppfattade jag saken men du kanske har mer på fötterna här? Ärlig fråga.

Om inte annat så funkar det vanliga i den här tråden: Ett stabilt Bagdad Bob-agerande som inte gynnar någon.
Ja, man gick ut och sa något i stil med att man kände sig obekväma med inflytandet Universal hade i klubben och valde därför att avsluta samarbetet, fast detta var onekligen ett resultat av det extrema drevet som skapades av Fotboll sthlm och deras s.k. journalistik. Där det brast för mig var när dom valde att publicera en intervju med en otroligt bitter f.d. provanställd ungdomstränare som spyr ut rena banaliteter som faller på sin egen logik. Ett riktigt lågvattenmärke från skitsajten, och så otroligt genomskinligt att det var i princip bara vissa väldigt speciella vrak, och hyenan här det gick över huvudet på.

Hur som helst står jag fast vid mitt tidigare ställningstagande. Agentbranschen är en otroligt smutsig pöl, och dom som på allvar tror att Universal är den fulaste fisken som simmar där nere är naiva to say the least. Ska man ta ett moraliskt ställningstagande i frågan måste man i princip bojkotta alla agenter. Att bojkotta Universal samtidigt som man är helt okej med ex. Mörk och hans afrikatalanger är diffust som fan.
2024-07-28, 07:45
Medlem
Tonyos avatar
Diawara på väg bort från Gnaget. Allsvensk konkurrent ska ha lagt ett bud.

Öppnar för Carlgren?
2024-07-28, 07:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Diawara på väg bort från Gnaget. Allsvensk konkurrent ska ha lagt ett bud.

Öppnar för Carlgren?

Rent bedrövligt det är Nordfeldt som måste bort.

Drömmen hade varit köra med Carlgren/Diawara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in