2024-07-26, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Angående Pena kan jag tänka mig att det finns en överenskommelse på plats med Allianza Lima redan om övergång efter säsongen. Pena får en summa nu för att skriva på kontraktet och den summan går sen Lima in och betalar till MFF i vintern för att plocka över honom.
Tror inte han flyttar hem än,han är i sin prime,har några år kvar på hög nivå i Europa, att han förlänger kändes naturligt med ett Europa äventyr runt hörnan,ett lyckat år och en klubb i Europa top 5 liga kan ge han ett kontrakt nästa sommar på några några år.
När han snackade om han ville flytta hem så var han i en personlig mörk period,med åtalas, kärleken tog slut,baby mama drama,han sakna sin dotter ,men allt det verkar lugnat sig.
Dottern verkar ha besökt honom med.
Och han verkar träffat en ny tjej.
2024-07-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Gnaget tackat nej till 15 för Pittas från Molde. Hur ska de få in sina 30 om inte Pittas blir såld? Får de mer än 10-15 för Modesto?
Kunde man få 20 mkr för Tihi borde det inte vara omöjligt? Säljs Pittas borde Quaison vara aktuell om man löser hans agentsituation.
2024-07-26, 12:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kunde man få 20 mkr för Tihi borde det inte vara omöjligt? Säljs Pittas borde Quaison vara aktuell om man löser hans agentsituation.
Får ni in Quaison ska ni vara ruggigt nöjda. Antagligen bättre än Pittas. Lär ha en rätt fet lön dock även om han antagligen accepterar att gå ner en del.
2024-07-26, 12:38
Medlem
Citat:
Får ni in Quaison ska ni vara ruggigt nöjda. Antagligen bättre än Pittas. Lär ha en rätt fet lön dock även om han antagligen accepterar att gå ner en del.
Jag gissar att han tar en större sign-on än hög lön, om han kommer hem för att spendera sin framtid i Sverige.
(skattemässigt)

Edit: å andra sidan kanske han är ganska ekonomiskt oberoende efter ett decennium utomlands med de sista åren i Saudi.
2024-07-26, 13:23
Medlem
trazkeis avatar
Hammarby säljer Simon Strand. 100 bajenmiljoner?
2024-07-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jo, så står det på papperet ja. Men i praktiken tror jag att det innebär hösten.

De var nog tvungna att ge honom en liten morot för att stanna säsongen ut.

Inte min egen idé. De pratade om ett sådant upplägg i Gasettens podd.

Nej han hade kontrakt för hela denna säsongen, det har flera gånger pratats om dom skulle sälja för småpengar eller hålla kvar honom säsongen ut.
2024-07-26, 14:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hammarby säljer Simon Strand. 100 bajenmiljoner?
Vi ska ha 200 bajenmiljoner
2024-07-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Kanske inte, men Tihi var 21 när han såldes.. Modesto fyller 25 i år.
2024-07-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Kanske inte, men Tihi var 21 när han såldes.. Modesto fyller 25 i år.
Absolut ålder, men Tihi var också utlånad till AFC och Eskilstuna och inte lika ordinarie i allsvenskan som Modesto varit.
2024-07-26, 14:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Nej han hade kontrakt för hela denna säsongen, det har flera gånger pratats om dom skulle sälja för småpengar eller hålla kvar honom säsongen ut.

Antar att det nya kontraktet var moroten som krävdes för att hålla mittfältssnitsaren kvar i år.

Men den som lever får se. Ser gärna att han stannar även nästa år.

Kan tänka mig att det finns en agreement dock om han vill flaxa vidare.
2024-07-26, 14:43
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Yes jag var inne han skulle stanna för ännu ett Europa äventyr med MFF.
Har är inne i sin prime,har några år kvar på HÖG nivå innan han lämnar för sin klubb hemma i Peru,Allianza Lima,kan ej se han gå ditt nu i sin karriär.
Kan vi även förlänga Cornelius och Busanello kontrakt så är det guld, dessa 3 är för bra för allsvenskan.

Busanello är ett ess, med sin blixtsnabba bollbehandling och plötsliga älgkliv som lämnar motståndaren i bakvattnet. Men han behöver nog klocka in lite mer tid på motionscykeln. Ser sjösjuk ut ibland ...
2024-07-26, 15:39
Medlem
Citat:
Vad är det för problem med Qaisons agentsituation?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in