2024-07-28, 00:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan79
Har stått att dom gick från stationen till industriområdet

Det tror jag på när de säger att det finns övervakningsfilmer där hon tog sig dit själv.

Finns det någon här som vet vilken adress man söker på för att se industriområdet på google maps?
Citera
2024-07-28, 00:26
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte i mammans agerande direkt - utan för att hon inte förmår skydda barnen mot sin makes missbruksvanor/miljö och våldtendenser.
Hon missbrukar inte, hennes make gör det, och barnen hör och bevittnar våld och bråk.
Hon kallas i utredningen för "medberoende" - dvs hon förmår inte sätt gränser adekvat mot mannen.
Det är inte hon som är grundproblemet - det är han.

Grundproblem eller inte, så är det ju ett stort problem att hon inte sätter de gränser som hennes barn behöver.

Men alla har nog förstått E's mammas problematik nu. Kan vi koncentrera oss på MGM nu??
Citera
2024-07-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Förlåt om jag kanske är 11 på denna boll och nej det är inte mammans FEL men jag skulle vara helt förkrossad i motsvarande läge och fundera på om jag skulle klara livet.

Jag skulle inte sitta och prata om nappar i Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0xR4G/emilias-mamma-efter-mordet-jag-tror-det-var-svartsjuka?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Återigen, ingen SKULD på henne men konstigt i min värld.

Oansvarigt och äckligt av AB att götta sig i detta genom att intervjua en totalt blåst pundarmamma som inte vet vad hon pratar om..
Citera
2024-07-28, 00:27
Medlem
I faller med Jacob i Örkelljunga blev båda pojkarna dömda för mord. Ingen större skillnad i detta fallet så mord är det dom båda bör dömas till och vilket jag hoppas.
Farliga att ha ute i samhället och behöver verkligen all hjälp om det inte redan är försent.
Ett stort problem är att det blandas så många olika ungdomar på SIS hemmen. Några som är där pga problem å svårigheter i hemmet och några som också är där för grova saker.
Alla blir påverkade i den åldern och de som inte redan var gangstrar när dom kom dit har stor risk att bli det där inne med andra.
Citera
2024-07-28, 00:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Aldrig varit med om så mycket smutskastning på ett offer och dess familj som i denna tråd. Fokusförflyttning behövs.
Hade jag haft info hade jag bidragit.
Jag stör mig nog bara på tonen och hur man skriver om BO mamma bla. Lägger skuld på att dottern fick åka hemifrån osv. Fokus ska vara varför MGM gjorde som hon gjorde!

Vad du har varit med om är väl off topic?

Mamman lätt sitt barn åka till Landskrona på egen hand, såklart är det oansvarigt och en bidragande förutsättning för att mördaren skulle kunna döda flickan i Landskrona.

BO påstås ha kallat någon för hora och det ska vara en anledning till att hon mördades.

14-åriga barn till normala föräldrar åker inte akut på party med övernattning tio mil hemifrån och kallar inte folk för horor.

Mamman har ett stort ansvar för att dottern umgicks med detta avskum och hur hon uttryckte sig mot och om andra människor.
Citera
2024-07-28, 00:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Trooo mig! Det skriks från alla socialkontor på alla sätt det går! Men alltid för döva öron! Det finns inga pengar! Tillslut orkar man inte längre o framförallt handläggare säger upp sig. Det är KRIS på socialkontoren i stort sätt i hela Sverige. Dom som tar dom här jobben är väldigt unga o många gånger helt nya. O förväntas göra det absolut svåraste jobbet/bedömningarna utan erfarenhet. Sen hittar man på att det ska finnas iaf En ”senior” handläggare i varje enhet med mer erfarenhet som ska stötta upp dom andra, vilket kan innebära någon som jobbat typ 2år. Det leder till extremt hög omsättning av personal för folk säger upp sig efter nått åt eller blir sjukskrivna. Ungdomarna kan ha haft 5-6 olika handläggare på bara några år. Det Byggs inga relationer eller förtroenden alls o ändå ska dessa personer ta livsavgörande beslut för barnen/ungdomarna.
Självklart finns det undantag med handläggare med lång erfarenhet o som jobbat länge på samma kontor, men det är som sagt verkligen undantag.

Socialtjänsten får mycket skit, vilket är helt rätt då det är ett system som absolut inte fungerar. O det vet kommunerna om. Men när sparkraven kommer som det gjort sista åren så är den här gruppen medborgare inte prioriterade.

Jag har mött riktiga idioter både handläggare/chefer/behandlingspersonal under mina år. Men dom allra flesta gör faktiskt så gott dom kan med förutsättningarna som finns.

Så även om det finns högst olämplig o okunnig personal inom socialtjänsten på alla nivåer så är min uppfattning att det är systemet det är fel på, inte alla som jobbar i det.

När det kommer till SIS har det varit kris i minst 10år både när det gäller personalens utbildning o förutsättningar att arbeta. Systemet är inte anpassat efter den typen av ungdomar som placeras sista 10-15åren. Med det menar jag inte att dom ungdomarna inte ska placeras på låst institution som SIS innebär, dom behöver bort från sina nuvarande livssituationer. Men SIS som det är utformat idag kommer aldrig hjälpa mer än kortsiktigt när dom är inlåsta.

Tyvärr är det här inte sista gången vi kommer se någonting liknande hända.
O det är ingen överraskning för någon som jobbar i systemet. Alla vet.

Tack för svar.

Men kan ni inte engagera er i grupp, genom facket, eller helt själva? Skriva motioner, tjata på någon/några politiker i socialutskottet?

Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Som att säga att enskilda fabriksarbetare på Volvo ska lösa problem med bilmodellerna.

Det går högre upp än så.

Well, då får man väl gå högre, då!
Citera
2024-07-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Borde och borde..
Vem vill ställa upp som forsterfamilj för den här sortens ungdomar? Räck upp en hand!

Och vad får dig att tro att dessa pundarföräldrar har släktingar som a) vill ta sig uppdraget att ta hand om och uppfostra andras ungar? B) är själva lämpade för uppdraget?

Skulle de inte i så fall redan hade ställt upp och hjälpt till - typ mor- och farföräldrar och syskon till pundarföräldrarna?
Nu har ju dessa flickor inte fötts onda! Eller är du antroposof och tror på arvssynd?

Finns massor med vuxna som växt upp i fosterfamiljer eller uppfostrats i släkten
Var mycket vanligt förr
Och dessa har det gått bra för
Brukar finnas nån i varje släktled kanske i din med?
Pundare.. lite taskigt uttryck tycker jag
Hoppas inte du jobbar med behövande
Citera
2024-07-28, 00:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det tror jag på när de säger att det finns övervakningsfilmer där hon tog sig dit själv.

Finns det någon här som vet vilken adress man söker på för att se industriområdet på google maps?

Nära busstationen.

Koordinater
55.865804,12.828086
Citera
2024-07-28, 00:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
hur fan vet du det
Det står i LVU beslutet.
Citera
2024-07-28, 00:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Tycker det snarare ser ut som att mamman kan ha ett lätt FAS som orsak till naivitet och dessutom struma. Hon har ju medverkat till att E skulle få en uppväxt i familjehem och det är inte hon utan den andra föräldern som missbrukat.

Äsch, BOs mamma har blivit itutad av soc att hon kommer att bli en bedrövlig mamma pga hennes egna trassliga barndom,att hon inte har haft någon "bra förebild" att präglas från, det är därför hon inbillar sig att E får ett bättre liv i "en riktig familj"!

Förjävligt sorgligt, och HELT FEL! Soc har hjärntvättat Es mamma så att hon inte har något självförtroende kvar som mamma!

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Det ligger något gym där som polisen sökte vittnen ifrån......finns tidigt i tråden (om det finns kvar).
Citera
2024-07-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men vad är det du inte förstår????

Staten har gått in med laaagen och tagit barnen av föräldrarna, staten har självmant tagit på sig ansvaret för dessa barn, så hur kan du skylla på föräldrarna??? Barnen har ju liksom inte vuxit upp med sina föräldrar!!

Vad är det du inte låtsas förstå?

Statens har absolut noll intresse att ”ta” någons barn överhuvudtaget. När man är absolut tvungen att försöka rädda barnen av diverse övergrepp DÅ och först DÅ går staten in.

I mitt tyckte alltid absolut försent när tecknen på missförhållandena redan har legat i luften en längre tid och barnen tagit stor skada.

Men det växer inte självuppoffrande fosterfamiljer på trän så man försöker in i det sista.

Och många som tror sig klara av uppgiften med problemungarna - kastar in handduken.

Till råga på allt sitter det folk här och kritiserar de som ändå försöker: staten och de personer som gör detta mot betalning.

Tydligen borde man göra det gratis ..
Citera
2024-07-28, 00:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Äsch, BOs mamma har blivit itutad av soc att hon kommer att bli en bedrövlig mamma pga hennes egna trassliga barndom,att hon inte har haft någon "bra förebild" att präglas från, det är därför hon inbillar sig att E får ett bättre liv i "en riktig familj"!

Förjävligt sorgligt, och HELT FEL! Soc har hjärntvättat Es mamma så att hon inte har något självförtroende kvar som mamma!

Det ligger något gym där som polisen sökte vittnen ifrån......finns tidigt i tråden (om det finns kvar).

Koordinater till gymmet.

55.865822,12.831761
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in