Citat:
Igår skickade jag ett mejl till Nyhetsmorgon på TV 4 för att uppmärksamma dem på alla nya uppgifter som börjat komma. Jag berättade att de stängt Facebook-gruppen och stoppat hittelönen som utlovades förra helgen just i TV 4. Jag förklarade också att Enköpingsposten skrivit en artikel och nämnde även tråden i Flashback, men fick inte ens en bekräftelse på att de tagit emot och läst mitt mejl.
Känns väldigt olustigt när TV 4 agerar megafon för att få uppmärksamhet och sympati och sedan inte visar något intresse när det börjar komma uppgifter som pekar i en helt annan riktning.
Känns väldigt olustigt när TV 4 agerar megafon för att få uppmärksamhet och sympati och sedan inte visar något intresse när det börjar komma uppgifter som pekar i en helt annan riktning.
Journalister älskar att skvallra sinsemellan och de läser på Flashback. Att ha lurat hela svenska folket att leta efter en hund och dukat upp en historia som han gjort, och sedan visar sig alltihop vara en bluff med de mest otroliga förgreningar, det är en journalistisk godbit.
Men de måste ha något konkret och jag tror att det grävs för fullt, framför allt av EP som känner till lokala förhållanden. De håller på vad de vet tills att de kan presentera ett scoop. De har ju pressetiska regler och lagstiftning att tänka på också.
Det var ju så enkelt i början, en stulen hund, en bekymrad pappa som villigt och glatt uttalade sig, lovade tipspengar som han stegrade etappvis och hade övervakningsfilmer, körde drönare och värmekamera och whatnot.
Sen visar det sig vara nåt annat och jag tror det kommer uppföljande reportage.
Det var rätt av dig att tipsa, och jag håller med om att det är olustigt, menar inget annat, men man ska inte förvänta sig nån bekräftelse. Vänta och se.