2024-07-27, 21:36
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.

Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..

Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!

Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Det burnas och skriks i ett!
"Nytt för i år" var när vi hörde "böneutrops rap" halv tre på morgonen...
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.

Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.

Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?

Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)

Karma is a bitch, inte sant?
Från att ha varit ett rebelliskt pack med brylkräm och rullande höfter smör sig medelåldern med lönnfetma och småbarnsliv på och till slut så blev raggarna pensionärer.
https://www.google.com/search?client...iO76NDmLM,st:0

Nu när nästa generations vitt skräp med förkärlek för hemgjord sprit och knulla i buskarna så blir de gamla småborgerliga raggarna upprörda?

När fan blir gammal så blir han religös...
Citera
2024-07-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Karma is a bitch, inte sant?
Från att ha varit ett rebelliskt pack med brylkräm och rullande höfter smör sig medelåldern med lönnfetma och småbarnsliv på och till slut så blev raggarna pensionärer.
https://www.google.com/search?client...iO76NDmLM,st:0

Nu när nästa generations vitt skräp med förkärlek för hemgjord sprit och knulla i buskarna så blir de gamla småborgerliga raggarna upprörda?

När fan blir gammal så blir han religös...
Du vet inte ett skit om raggarkulturen eller bilar! Skriv inte när du inte är insatt utan bara vill hata allt på hjul!
Citera
2024-07-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Positivt att sån här skit försvinner. USA-bilsdårarna är ett jävla patrask. Raggare och jänkenostalgiker skulle slås i järn och skickas till Bodens fästning.
I vänsterglobalisters trångsynta värld ska allt positivt försvinna!
Men du ska veta att din tillvaro hade varit än djävligare än den är för dig idag om inte kreativa personer med framtidstro och energi som vill skapa något och som knegar på för att införskaffa ex.vis en drömbil hade funnits.
Det är dessa som varje dag går till kneget och betalar skatt för att ohyra som dig ska överleva!
Tänk en gång till!!
Citera
2024-07-27, 21:55
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Du vet inte ett skit om raggarkulturen eller bilar! Skriv inte när du inte är insatt utan bara vill hata allt på hjul!

Det är väl inte att hata motorkultur och bilar genom att påpeka att gamla raggare har blivit gamla tjocka och småborgerliga?

Tänk dig att gå in på valfritt disko och be dom spela sån musik som var populär i min ungdom.
Att lite försynt fråga: Kan ni spela Lasse Berghagen med "Jennie Jennie" ett riktigt fint örhänge som var mycket populär för 55 år sen..
Skulle inte tro det
Citera
2024-07-27, 22:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.

Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..

Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!

Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Det burnas och skriks i ett!
"Nytt för i år" var när vi hörde "böneutrops rap" halv tre på morgonen...
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.

Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.

Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?

Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)

Tråkigt såklart med campingar som tar överpriser och dålig organisation men jag gillar att den äkta raggarkulturen kommit tillbaka med den unga generationen. Raggare ska vara hatade av Svenssons och svina, knarka, knulla och slåss. Denna kultur har haft en lång svacka sen sina glansdagar mellan 50-80-talen men är nu tillbaka med råge!
Citera
2024-07-27, 22:20
Medlem
Citat:
Det är väl inte att hata motorkultur och bilar genom att påpeka att gamla raggare har blivit gamla tjocka och småborgerliga?

Tänk dig att gå in på valfritt disko och be dom spela sån musik som var populär i min ungdom.
Att lite försynt fråga: Kan ni spela Lasse Berghagen med "Jennie Jennie" ett riktigt fint örhänge som var mycket populär för 55 år sen..
Skulle inte tro det
Nu har du helt kommit ifrån ämnet som diskuteras i tråden.
Citera
2024-07-27, 22:25
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Nu har du helt kommit ifrån ämnet som diskuteras i tråden.

Nä tror inte det.
Du frågade: Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?
Jag svarade att du har blivit gammal och småborgerlig och inte uppskattar raggarlivet längre.

Jag kan hålla med dig, nu på ålderns höst är tanken på raggarfest inte lika upphetsande som det en gång var.
Citera
2024-07-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tråkigt såklart med campingar som tar överpriser och dålig organisation men jag gillar att den äkta raggarkulturen kommit tillbaka med den unga generationen. Raggare ska vara hatade av Svenssons och svina, knarka, knulla och slåss. Denna kultur har haft en lång svacka sen sina glansdagar mellan 50-80-talen men är nu tillbaka med råge!
Om vi pratar den "äkta" raggarkulturen hade de vinylsvarvar kopplade till originalradion..kanske 5W effekt..
Jag har inget emot om det spelas högt i en bil.
MEN den ljudstyrka idag när du kan höra raplåten över halva Rättvik är något helt annat.
Än värre när det spelas i princip hela natten. Till det tillkommer ett djävla skrikande och gapande, gasande och försök till burnande med dessa insparkade pilsnerhäckar!
DÅ är det inte raggarkultur längre.
Jag har också varit ung, har festat mycket, gillar trots min ålder black metal, gärna symfonisk typ Dimmu Borgir, eller Primordial mm. även om jag sällan spelar den i mina USA bilar. där vill jag ha genuin rock'n roll.

Men det dessa yngre sysslar med är varken raggarkultur eller gagnar hobbyn.
Dom ska bort nu!!
Citera
2024-07-27, 22:35
Medlem
Citat:
Nä tror inte det.
Du frågade: Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?
Jag svarade att du har blivit gammal och småborgerlig och inte uppskattar raggarlivet längre.

Jag kan hålla med dig, nu på ålderns höst är tanken på raggarfest inte lika upphetsande som det en gång var.
Vad är "raggarliv i din värld???
Citera
2024-07-27, 22:40
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Vad är "raggarliv i din värld???

Vad är det i din värld?
Citera
2024-07-27, 22:48
Medlem
Citat:
Nä tror inte det.

Raggarfest kan nog vara kul om den är som det alltid varit.
Jag kan nog fortfarande festa som när jag var yngre om det är det du anser viktigt?
Om jag blivit "småborgerlig" vet i faan..

Tycker dessutom det är rätt ointressant i ämnet.
Om raggarkulturen var som den varit hade det inte varit något problem och jag hade aldrig startat tråden.

Jag är ytterst tveksam om dessa personer ens har ett usa bilsintresse?

Tror det mer speglar tidsandan där det endast gäller att föra så mycket liv som möjligt, djävlas med vanligt folk vilket kommer betyda att detta och flera andra av denna typ av event försvinner.

De är dessutom så djävla lata och bekväma så de har inte ens förmåga att starta ett eget event, kanske långt ute i skogen där de inte stör någon..
Citera
2024-07-27, 22:48
Medlem
Citat:
Vad är det i din värld?
Du är så pass "bekväm" så du läser inte ens tråden..???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in