2024-07-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Massvis. Nu det senaste Napp #453.

Tycker att 453 inte förtjänar att hängas ut å få sitt liv förstört.. han borde fått en fet varning typ av dumpen att dom vet att dom har koll på honom.. han har ju trots allt aldrig träffat minderåriga barn även om sexchattandet är sjukt.. dumpen har tyvärr några sådana fall som jag tycker drar ner deras verksamhet..
Citera
2024-07-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Förklara på, du. För vad är det du själv inte förstår? Jag diskuterade den arbetsmetod som i Dumpens typfall innebär ett orealistiskt scenario och att det därför är diskutabelt huruvida detta scenario överensstämmer med verkligheten oavsett att vissa män vill ligga med barn - det är liksom uppenbart för alla.

Män som vill ligga med barn får knappast göra det enligt Dumpens typiska scenario, eftersom den fjortis, med den persona jag beskrev i mitt inlägg, som Dumpen målar upp existerar inte. Det är där jag menar att Dumpen skulle kunna vara mer realistisk i sitt fiskande: köra HVB-spåret, kräva säg 2000 kr för ett ligg - eller i alla fall alltid begära någon form av ersättning (ciggen igen) - för det är verkliga problem vilket otaliga rättsfall visar. Eller, återigen, påtala att ”Du får inte ligga med mig för jag är 14” - kalla det ”myschatta”, om du vill. Ett sådant scenario med dem som ändå nappar skulle bättre spegla den verkligt problematiska verkligheten. Dock skulle det sannolikt bli betydligt färre uthängningar = mindre intäkter.

Apropå intäkter, #446 var huvudperson i en polisutredning, just släppt från häktet. Dumpen publicerar material som uppenbart skulle kunna utgöra bevisning i en kommande rättegång. Dumpen vet om att risk finns att ett verkligt offer är med i bilden. Dumpen publicerar ändå - en osedvanligt smaskig uthängning, och kassan klirrar.

Sedan pratar Sara i en P4-intervju om den självmördade gäddan och slår fast att ”en fällande dom innebär bara ett konstaterande om att han var skyldig” samt avfärdar domens funktion som upprättelse för offret, då det ”inte är några straff att tala om”. Straffets funktion som upprättelse för offret ska definitivt inte avfärdas, även om man tycker att straffen är för lindriga i Sverige.

Effektivt har Sara genom publiceringen slagit undan benen för rättvisans gång och berövat offret möjlighet till den upprättelse rättsstaten hade kunnat få en chans att ge offret, samma rättsstat som hon i andra sammanhang anklagar för att inte skydda barn tillräckligt mot sexuella övergrepp. Ridå.
Jag bugar käre lessler. Knivskarpt, som vanligt.
Senast redigerad av Ovetade 2024-07-27 kl. 09:33. Anledning: Felstavat
Citera
2024-07-27, 11:03
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Tycker att 453 inte förtjänar att hängas ut å få sitt liv förstört.. han borde fått en fet varning typ av dumpen att dom vet att dom har koll på honom.. han har ju trots allt aldrig träffat minderåriga barn även om sexchattandet är sjukt.. dumpen har tyvärr några sådana fall som jag tycker drar ner deras verksamhet..
Alla som söker kontakt med minderåriga i sexuellt syfte förtjänar att publiceras. Sedan är gradskillnaderna gäddorna emellan stora och varierande.
Citera
2024-07-27, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nej, du diskuterade inte, du höll en lång, lång, lång monolog.

Varför skulle det vara orealistiskt, det funkar ju uppenbarligen.
Tänker man med kuken så blir det uppenbarligen realistiskt, iallafall för de som åkt dit.

Ja men det intressanta är ju ändå vad det "juridikiska" säger?
Citera
2024-07-27, 14:57
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgrodan
Ja men det intressanta är ju ändå vad det "juridikiska" säger?

Fint att du tillför något till tråden, verkligen!

Om Dumpens metoder är lagliga eller inte kommer vi få svar på då polisgäddan tagit detta till tingsrätten. Vissa här hoppas hårt på att de åker dit, vi andra att de går fria från detta trams.

Oavsett så kommer Dumpen att fortsätta växa.
Citera
2024-07-27, 15:03
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nej, du diskuterade inte, du höll en lång, lång, lång monolog.

Varför skulle det vara orealistiskt, det funkar ju uppenbarligen.
Tänker man med kuken så blir det uppenbarligen realistiskt, iallafall för de som åkt dit.

Det funkar uppenbarligen, ja, och håller med om att för kuktänkande gäddor blir det realistiskt. De är förblindade av pilskhet och kåtrus.

Det orealistiska handlar istället om att Dumpen gestaltar ett sagoscenario: i just det typiska Dumpenfallet hade inte gäddan fått till någon träff, eftersom detta fall framstår närmast som en saga (för alla andra än de korkade gäddorna), icke reflekterande verkligheten såsom vi känner den. Därmed är det ett ”billigt knep” Dumpen använder sig av, det var liksom mitt budskap. Det här är vältröskad materia i tråden och jag försökte sätta mina egna ord på det temat i mitt inlägg.

Vi märker ord också, noterar jag; ”diskuterade inte”. Men om vi nu ska vara på det humöret, går det utmärkt att ”diskutera” något även i en monolog (mono-, av grekiskans monos = ensam). Se till exempel saob.se om betydelsen av ”diskutera”:

”(ensam l. i förening med andra) göra (ngt) till föremål för en granskande undersökning…”

https://www.saob.se/artikel/?seek=diskutera&pz=2

För övrigt hade det varit åtminstone ett halvtidsjobb för den som gav sig på att granska och korrigera språkhanteringen i denna tråd.
Citera
2024-07-27, 15:27
Medlem
Citat:
Barn ska skyddas och det i lagen, inte tu tal om annat. Så visst måste en gräns dras. Åldersgräns är en väldigt effektiv lagstiftningsmetod. Någonstans i tonåren bör det sexuella självbestämmandet inträda fullt ut i och med könsmognaden. Det är inte aktuellt för personer som är fem, åtta eller tio år, givetvis.

18-årsgräns har jag själv tänkt på och då som du är inne på: jämnåriga måste få ha sex. Men jag vill inte se någon absolut 18-årsgräns, däremot, som i vissa andra länder, skulle jag kunna tänka mig ett spann på säg åtta, max tio år i fråga om människor mellan 15 och 17 år (under 15 ska dagens gräns alltjämt gälla). Det skulle innebära att det är lagligt för en 25-åring att ligga med en 17-åring, men inte för en 35-åring eller ens en 30-åring. Ungefär så.

Håller helt med. Precis så.
När man ser de män som är ute o söker unga flickor o hur problemet blir större o större på nätet o deras metoder att grooma mer o mer sofistikerade, känner man att det behövs mer o tydligare lagar för att ge rättsväsendet muskler. Allvarligare påföljder för de som passerar gränserna.
Citera
2024-07-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I min värld är uthängning av sin förälder i praktiken ett övergrepp utifrån konsekvensen för barnet, men det vill du aldrig förstå, du förstår men vill inte förstå.

Det förstår jag visst. Problemet är att problemet med dessa män o dess likar skadar så otroligt mycket barn också o det behövs hitta en väg att stoppa dem.
Även om det inte ska vara privata aktörer som ska gripa dem så hoppas jag att det ska leda till att rättsväsendet ska gripa väldigt många mer gäddor än vad som grips idag o straffa dem. Hur straffen ska se ut vet jag dock inte eftersom de väldigt ofta är återfallsförbrytare o man ju inte kan sätta dem alla i fängelse på livstid.
Som du säger. Deras egna barn skadas fruktansvärt, men det betyder inte att de inte ska gripas o straffas. Tror de flesta av oss här dock hoppas att det ska göras rättssäkert.
Citera
2024-07-27, 16:10
Medlem
tens avatar
Citat:
Det funkar uppenbarligen, ja, och håller med om att för kuktänkande gäddor blir det realistiskt. De är förblindade av pilskhet och kåtrus.

Det orealistiska handlar istället om att Dumpen gestaltar ett sagoscenario: i just det typiska Dumpenfallet hade inte gäddan fått till någon träff, eftersom detta fall framstår närmast som en saga (för alla andra än de korkade gäddorna), icke reflekterande verkligheten såsom vi känner den. Därmed är det ett ”billigt knep” Dumpen använder sig av, det var liksom mitt budskap. Det här är vältröskad materia i tråden och jag försökte sätta mina egna ord på det temat i mitt inlägg.

Vi märker ord också, noterar jag; ”diskuterade inte”. Men om vi nu ska vara på det humöret, går det utmärkt att ”diskutera” något även i en monolog (mono-, av grekiskans monos = ensam). Se till exempel saob.se om betydelsen av ”diskutera”:

”(ensam l. i förening med andra) göra (ngt) till föremål för en granskande undersökning…”

https://www.saob.se/artikel/?seek=diskutera&pz=2

För övrigt hade det varit åtminstone ett halvtidsjobb för den som gav sig på att granska och korrigera språkhanteringen i denna tråd.

Ja de använder ”billiga knep”, självklart! Varför inte? Uppenbarligen räcker det.
Tänker man med kuken så är kan det vara skadigt för andra, Dumpen påvisar detta.

Det är väl inte att märka ord om någon håller en aslång monolog för att verka märkvärdig och att någon annan påtalar att det inte är en diskusion.
Citera
2024-07-27, 18:49
Medlem
Kollade Färdtjänstgäddan och undrar verkligen vad poängen är med att hänga ut honom? Han är uppenbart funktionsnedsatt. Har Dampen ingen skam i kroppen?
Hade räckt med att tala med hans familj.

Dampen ger sken av att nätet svämmar över av fjortisar som söker gamla gubbar 24/7 men som vi alla vet så är det ett icke existerande problem.

Sara borde dessutom sköta tugget då Putte bara är jobbig, avbryter och tajmar helt fel. Det där jävla visitkortet till skojarna kan väl Sara dela ut.

Fan vad fin Sara är i dessa mustalainen-klänningar. Niopoängare.
Citera
2024-07-27, 18:54
Medlem
tens avatar
Citat:
Ok.

Jävlar vad det där tillförde tråden!
Trors ditt ordbajseri, som jag antar är att påvisa sakkunskap,verkar du vara ettr resutat av syskonkärlek.

Men för ni andra; Gör det någon skillnad om dumpens fiskaren bjuder ut sig för 2 lax eller ett paket cigg? Blir det bättre eller inte?
Citera
2024-07-27, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Du ska inte använda din tid och intelligens på ett litet kryp som Ten som 100% t.ex. tror att 'juridikiska" är ett ord. Sådana imbeciler ska man hålla kort!
Tror du att Sara kommer att fällas i förtalsmålet mot Dumpen? Jag tror det kommer att kunna bli en dyr affär för den gäddan som lämnat in stämningsansökan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in