Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptonitonia
Utifrån att du gärna vill lyfta hur viktigt det är att diskutera och agera utifrån det vi verkligen vet, uppmanar jag dig att gärna upplysa alla medlemmar i FB-gruppen som vill leta efter Essie att backa då de faktiskt inte kan veta om hon är stulen. Lika lite som de kan veta att det bästa för Essie är att komma hem igen.
Facebookforumet är ingen diskussionstråd…
Jag är heller inte aktiv där.
Jag tar inte heller ställning baserat på mina eller andras nyckfulla känslor.
För övrigt anser jag absolut inte att det under några omständigheter är rimligt att stjäla eller kidnappa en hund på det här sättet. Om det nu är det som skett?
Så skulle jag uppmana något till någon så är det att i så fall lämna tillbaka hunden och sen anmäla och förklara för IVO varför man inte fört journal om alla dessa allvarliga incidenter och inkomma till LS med beskrivningar på vad exakt som hunden utsatts för och vid vilka tillfällen och sen låta berörda myndigheter få hantera ärendet så som det ska gå till. Sen får de avgöra om hunden ska kvarstanna med flickan eller om den ska omhändertas och omplaceras.
Och om det är någon som snott hunden av nåt annat skäl eller om så råkat köra på den för att den smitit ut på egen hand eller med berått mod tagit livet av den eller gjort nåt annat så tycker jag att den personen ska berätta det så att familjen kan få vetskap och i så fall kan få sörja och gå vidare.