2024-07-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Min peng på att dom multikrimiella familjerna/släkterna har så många domar och myndighetsbeslut bakom sig att det är svårt att undvika jäv.

Cecilia hade varit advokat åt Emilia under ett LVU-beslut.
Det har inget med kriminalitet att göra utan självklart ska varje barn ha en som står på deras sida.

Och jag kan tänka mig att advokater nu för tiden har en uppsjö av klienter. Och att det oftast är rätt opersonligt och att det var därför det tog ett tag att upptäcka jäv-situationen.

Vi här på Flashback hittade detta redan sent igår kväll när någo la upp LVU-beslut på barnen.
Citera
2024-07-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Jo uppenbarligen gör det det, och kolla hur det gick..
Aldrig att mina barn kommer få åka iväg och sova över någonstans utan att man träffat barnen tidigare och helst även föräldrarna.

Mamman verkar vara genomsnäll, nej hon verkar vara naiv. Det är ingen god egenskap hos en förälder.
Att hon säger att dottern ber om mer pengar för att hon har gett sina pengar till en tiggare, vem fan tror på det..?

Är väl precis därför hon inte har hand om sina barn.
Citera
2024-07-27, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns väl ingen normal förälder som låter sitt fjortonåriga barn sova över på en ort som är 8-10 mil bort?!
Dessutom om barnet sedan tidigare har haft det stökigt?
Jo, om barnets vänner finns där så är det helt normalt och något de som har barn på landsbygden ofta måste förhålla sig till.
Att barnet tidigare haft det stökigt innebär inte vare sig att det är lämpligt eller möjligt att isolera det från vänner.
Citera
2024-07-27, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag tänker inte delta i någon diskussion om vad andra skribenter enligt dig får eller inte får diskutera. Som flera har skrivit: På Flashback är diskussionen fri!
Att den är fri betyder inte att den är relevant eller rumsren.
Citera
2024-07-27, 17:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon var omhändertagen - ja.
På vilka grunder vet du väl inte ens.

Nej, att hon sammanfördes med mördarna är ett ansvar som vilar på samhället och SIS-boendet.
Att ansvaret för mordet vilar helt och fullt på de som mördade henne. Förklaring till varför de är så skeva får du söka i deras bakgrund - inte i brottsoffrets.

Alltid detta med att det är samhällets fel - när skall ni ge er med detta. Om nu flickstackarn nyss kommit hem, är det då inte normalt att vilja umgås med sin dotter i stället för att släppa i väg henne, vind för våg? Dessutom 10 mil bort, utan att veta alls vad det var för övernattning. Att tro på vad en 14-åring säger, särskilt med detta bagaget, är att inte vara en ansvarig förälder - det är att vara naiv, lat, okunnig och helt djävla dum i huvudet! Hade det kostat mycket för mamman att lyfta telefonen för att kolla om det verkligen ens anordnades ett pyamasparty? För någonstans och hos vem må Emilia sagt att de skall övernatta, eller hur?

Mamman har ett delansvar till dotterns död - mördandet stod mördarna för, modern ledde åsnan till slakt. (ursäkta liknelsen)
Citera
2024-07-27, 17:34
Medlem
Citat:
Jo uppenbarligen gör det det, och kolla hur det gick..
Aldrig att mina barn kommer få åka iväg och sova över någonstans utan att man träffat barnen tidigare och helst även föräldrarna.

Mamman verkar vara genomsnäll, nej hon verkar vara naiv. Det är ingen god egenskap hos en förälder.
Att hon säger att dottern ber om mer pengar för att hon har gett sina pengar till en tiggare, vem fan tror på det..?

Men nog hade mamman träffat mördaren! Det tror jag nog! Jag har gett mina pengar till tiggare. Jag hjälpte allt och alla när jag var ung. Ett stort kredit till mamman som trodde på sin dotter! Usch och fy om hon misstrott sin dotter och kallat henne för lögnare. Sådant sätter spår i själen att bli taskigt behandlad! Tål du inte att mor och dotter var snälla!?
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-27 kl. 17:37.
Citera
2024-07-27, 17:34
Medlem
När kommer FUP ut
Citera
2024-07-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Men nog hade mamman träffat mördaren! Det tror jag nog! Jag har gett mina pengar till tiggare. Jag hjälpte allt och alla när jag var ung. Ett stort kredit till mamman som trodde på sin dotter! Usch och fy om hon misstrott son dotter och kallat henne för lögnare. Sådant sätter spår i själen att bli taskigt behandlad!

Enligt kusinen hade mamma träffat mördaren och mördaren var avundsjuk mamman ofta hälsade på SIS hemmet
Citera
2024-07-27, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Alltid detta med att det är samhällets fel - när skall ni ge er med detta. Om nu flickstackarn nyss kommit hem, är det då inte normalt att vilja umgås med sin dotter i stället för att släppa i väg henne, vind för våg? Dessutom 10 mil bort, utan att veta alls vad det var för övernattning. Att tro på vad en 14-åring säger, särskilt med detta bagaget, är att inte vara en ansvarig förälder - det är att vara naiv, lat, okunnig och helt djävla dum i huvudet! Hade det kostat mycket för mamman att lyfta telefonen för att kolla om det verkligen ens anordnades ett pyamasparty? För någonstans och hos vem må Emilia sagt att de skall övernatta, eller hur?

Mamman har ett delansvar till dotterns död - mördandet stod mördarna för, modern ledde åsnan till slakt. (ursäkta liknelsen)
Det är i samhällets vård hon sammanförts med mördarna. Har du missat det?

Ansvaret för mordet får du lägga på mördarna och hur de kunnat bli så skeva får du söka i deras bakgrund och fostran. Inte i brottsoffret och inte hos brottsoffrets mamma.

Du sjuk som försöker skuldbelägga mamman istället för att placera ansvaret där det hör hemma.
Citera
2024-07-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt21
När kommer FUP ut

När åklagare väckt åtal (om det nu går dit vilket det förmodligen gör- iallafall utifrån 15-åringen då hon är straffmyndig). Enligt häktningsframställan ska åklagaren gjort detta senast 23/8, kan dock bli förlängning om inte han hinner slutföra sin utredning.
Citera
2024-07-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Tre? Dom är väll två?

Ja du kan googla på BO namn så kommer bilder på MGMs

Jag skulle vilja att någon lägger upp lite länkar till mördarna!
Citera
2024-07-27, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Levt idag, dött nästa vecka..vad säger att mördarna hade gett sig? De hade planerat om och utfört mordet oavsett
Hade inte gjort någon super skillnad.
Precis.
Det handlar inte om någon impulshandling utan ett välplanerat mord med ordentliga förberedelser för att kunna begå det.
Det hade inte spelat någon roll om det blev nu eller inte - de hade drivit igenom sin plan på ett annat sätt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in