2024-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Jag kliver inte in ängre här, då outar jag mig.

Men du har inte hela bilden.

Vet du hennes biståndsbeslut? Om inte, håll låg profil...

Om du kan visa hennes biståndsbeslut så varför gör du inte det då? Om det finns ett biståndsbeslut så har kommunen också ett ansvar.
Citera
2024-07-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Aha, en relevant detalj alltså. Följdfråga (och säg till om jag är en irriterande amatör )
: har man som ”arbetstider” för en sådan hund? Dvs är hon civil ibland?

Ja hon ska ha fritid och inte bara arbete. Hundarna brukar veta att tjänstecket på betyder arbete och utan de fritid. Men i hemmet kan man såklart skippa täcket men utomhus utanför hemmet som ute på allmänna platser, ställen som hon behöver ha essie med sig som asisitanshundsekipage.

Men självklart kan man skippa selen hemma men de ska ha fritid med.
Citera
2024-07-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Det ger jag inte mycket för. Tyvärr.

Bara att det funnits ytterligare en hund i familjen tidigare o som hette Molly. Enligt vittnen blev även Molly illa behandlad av A.
Citera
2024-07-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Själv tänker jag att det i personlig assistans är vanligt med timanställda, vilket inte har samma skydd i Las. Provanställning är väldigt vanligt. Men även om det nu är så att man har en tillsvidareanställning, så är ju arbetsbrist en extremt enkel orsak. Du har en medborgare, om den medborgaren inte litar på dig = arbetsbrist.

Timanställda är för att kolla om man håller måttet, med tanke på det tuffa ärendet.

Funkar det inte, då får du gå.

Vad tror du kamerorna är till för inomhus, som filmar samma som utomhus? Jo, vården såklart... Hålla koll på personal. Finns inget auktoriserat bolag som sätter upp kameror på det viset som PÖ gjort.
Citera
2024-07-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Sluta fara med osanning.