Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Ja, Emilias mamma Anna är halvt rom.
F.ö.håller jag med dem här som menar att det blir en massa onödigt tjafs för att en del människor inte kan förstå att:
1. Detta är flashback. Här diskuterar man fritt, allting. En åsikt får ni (vi alla) ha, men det är ingen idé att försöka bestämma vad andra får skriva.
2. För att man vill förstå allt behöver man få en så hel bild av allt och alla som möjligt. Detta gäller alla inblandade, BO med familj/omständigheter, såväl som GM och deras dito. Och det är i synnerhet så det går till här på flashback.
3. Ovanstående är ingen motsättning till att känna empati! Vi (många av oss) kan diskutera alla fakta och samtidigt känna empati! Samma tjafs om detta i alla trådar!!!
Om ni inte vill diskutera alla fakta och höra folks resonemang - varför går ni då in här och läser???
Om alla kunde hålla sig till ämnet istället för att anklaga varandra flr "fel" åsikt, vore tråden mindre tröttsam.
För mig är det självklart att dra vissa slutsatser i skuldfrågan här, samtidigt som jag känner empati för alla inblandade.
Alla är offer, här. (Det är alltså inte en fråga om "victimblaming").
Utom möjligen soc. etc som när de tagit över ansvaret för de här barnen borde tagit bättre hand om dem.