2024-07-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, det är bra - men, du förstår också att vi inte kan lita på vad någon random användare skriver på ett anonymt forum...

Lycka till med dottern!

Absolut!
Har du sett min efterlysning så kan du ju skicka ett sms så kan vi ta det där, där jag inte är lika anonym.
Citera
2024-07-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Håller med dig.
Det svamlas bara om soc. och Emilias familj.
Man kan hoppa över 20 sidor utan att missa något.
Men vissa har försökt att få folk gå vidare om mgm.
Men där verkar inte vara någon som vet vem det är.

Hade inte Emilia kommit till LA så hade de kommit till henne. Har de bestämt sig så är det bara en tidsfråga

Och hade det inte varit Emilia så hade det varit någon annan som M@lek retat sig på.
Citera
2024-07-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Ja hon befinner sig i Linköping, men Linköping är stort, jag har ingen adress, vet inte vilken lägenhet, eller med vem.

Var det svårt att förstå?

Hade du haft lika svårt att förstå även om det var tex Sthlm man skrev om? Att man vet att någon är i Sthlm men vet inte vart i Sthlm?

Ta det med lite peppar åxå, och käka upp det när det är bevisat att min dotter inte är någon mördare!

Jag vill bara att det inte ska vara sånna här sjuka anklagelser mot min dotter när hon aldrig i hela sitt liv befunnit sig i Landskrona, det är riktigt grova anklagelser!

Ursäkta men jag tror du missuppfattar det här lite. Det är ingen som har anklagat din dotter för något. Det har ställts frågor kring det i och med den efterlysning som du själv gjorde som tidsmässigt låg väldigt nära det inträffade.
Citera
2024-07-27, 11:16
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Dårliga vänner. Om inte någon hade ingripit hade det inte varit dåliga vänner. Systemet faller gång på gång. Vet inte, en gissning, det är inte det mest status givande och jobba med fucked up kids.

Absolut. Men min poäng är att tjejgäng som misshandlar andra tjejer är ett relativt nytt fenomen och att det har en direkt koppling till gangsterkultur. Det är något mycket sjukt som har bitit sig fast i Sverige.
Citera
2024-07-27, 11:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast ES hade väl en ca 16 placeringar efter "omhändertagandet"? Det låter ju mer som att hon blivit skadad av alla dessa?

Och jag blir ganska konfunderad av hennes sista(?) LVU-dom, där det står uttryckligen att hon "hamnar" (startar?) bråk på i princip alla ställen hon varit placerad på....?

Hon flyttas till ett nytt hem pga att hon inte kan vara kvar på det förra pga risk för hennes egna säkerhet......så som jag förstår det.

Ja, det beror säkerligen på att de som placerat henne där upptäckt att de anställda på hemmet icke kan tillgodose Emilias behov och säkerhet. HVB-hemmen och dess duglighet är en djungel och drivs mången gånger i vinstsyfte och av kriminella element. Helt sjukt hur dålig koll de sociala myndigheterna verkar ha bland dessa...
Citera
2024-07-27, 11:17
Medlem
Barn som hamnar på sis-hem med en så trasig bakgrund som MGM kommer förr eller senare hamna i någon form av kriminalitet eller skadas av någon annan. Oftast handlar det om generationstrauma där det finns en tragedi bakåt o generationer, det kan vara psykopati, empatisk störning, schitzofreni osv. För att bryta mönstret med generationstrauma behövs en ordentlig utredning om eventuella sjukdomar/diagnoser och sätta in adekvat behandling som tex medicinering mot psykoser, traumabehandling, psykoterapi mm.
Att enbart placera ett barn på ett sis-hem tillsammans med andra barn från trauman ökar snarare risken för att något ska hända, det behövs mer profesionell vård och utredning.
Citera
2024-07-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Har det kommit fram exakt vilket motivet ska ha varit till mordet?

Alla inblandade inkl BO har varit på samma sis.. BO hade då sagt hora om en annan flicka på samma sis.. mördarna har då bestämt sig för att ta "horans" sida och därmed straffa BOn.. jag påstår att de har bestämt sig för att mörda henne.. nu har några advokater lärt dem att säga att det inte var meningen. Vi kommer att få åse fler sådana mord, jag menar åldern på mördarna.. speciellt efter domen i taximordet.. En totalt förlorad generation.

Jag förstår inte att admin alls inte tar bort massa slask här.. I tråden har BO med familj enbart piskats.. när huvudämnet är egentligen mordet och mördarna..
Citera
2024-07-27, 11:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Inte undra på att hon blev trasig. En psykolog sa en gång att barn som blir utsatta för sexuella övergrepp blir förstörda inifrån. Han liknade det med ett äpple som blir brunt i kärnhuset. Läskig liknelse , men jag fattar var han menar. Något blir irreparabelt. Förstört. Då förstår man mer MGMs iskalla hat. Läskigt med såna individer i samhället. Hon skulle ha fått betydligt mer hjälp än SIS boende.
Klokt resonerat. Irreparabelt monstruösa själar pga obeskrivliga övergrepp i frånvaro av lagstifting som lagför dom som är orsak till deras förstörda liv.
Citera
2024-07-27, 11:20
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Massinvandring, MSMs vurmande för gangsterkulturen där denna lyfts fram och premieras. Flickorna är inte sämre än att de tar till sig pojkars beteende. De blir "starstrucked" då de ser upp till dessa "stjärnor" inom gängen och vipps så är de manipulerade, samt duperade till att begå grova brott, rån, misshandel, mord och droger. Det att OnlyFans-konton är vad som är att se upp till och se fram emot är också en del i det hela - flickor vill ta den enkla vägen. Självskadebeteende och psykisk ohälsa bland unga och oerhört slappa föräldrar, där PC, TV, mobilen och SoMe står för uppfostran, kravlösheten är abnorm - detta är en oerhört farlig mix och det kommer aldrig bli bättre, snarare värre! TS och alla de inblandade i den är ett solklart bevis för detta...

Blev ett lite rörigt inlägg, sorry!

Precis så menade jag.
Citera
2024-07-27, 11:23
Medlem
Knegares avatar
Tittade precis på Expressens osmakliga intervju med brottsoffrets mor på brottsplatsen.
En mor i svår chock som får frågan hur mår ni idag?
Expressen är verkligen ett lågvattenmärke.

Ett riktigt vidrigt brott, utfört av riktigt vidriga "människor", som inte kommer få ett riktigt straff.
När ska politikerna vakna ur sin törnrosasömn och besluta att även ungdomar som begår grova brott måste straffas som vuxna.
Det är helt sjukt att man i Sverige kan mörda helt utan straff om man är under 15år och med saft och bulle i max 4 år om man är under 18år.
Citera
2024-07-27, 11:24
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Barn som hamnar på sis-hem med en så trasig bakgrund som MGM kommer förr eller senare hamna i någon form av kriminalitet eller skadas av någon annan. Oftast handlar det om generationstrauma där det finns en tragedi bakåt o generationer, det kan vara psykopati, empatisk störning, schitzofreni osv. För att bryta mönstret med generationstrauma behövs en ordentlig utredning om eventuella sjukdomar/diagnoser och sätta in adekvat behandling som tex medicinering mot psykoser, traumabehandling, psykoterapi mm.
Att enbart placera ett barn på ett sis-hem tillsammans med andra barn från trauman ökar snarare risken för att något ska hända, det behövs mer profesionell vård och utredning.

Enig, det krävs att samhället tar problemet på allvar, i stället för och fråsa i sentations pressens berättelser om dagligen våldshändelser.
Citera
2024-07-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Enig, det krävs att samhället tar problemet på allvar, i stället för och fråsa i sentations pressens berättelser om dagligen världshändelser.
Exakt så. Barn som ska in på sis-hem och som kommer från trasig hemmamiljö måste initialt få traumavård, sedan uredning om eventuella diagnoser och adekvat behandling och framför allt, inte vara tillsammans med andra barn/ungdomar med liknanade bakgrund. Ska det bli bra måste barnet byta miljö helt och omges med stabila professionella personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in