2024-07-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast ES hade väl en ca 16 placeringar efter "omhändertagandet"? Det låter ju mer som att hon blivit skadad av alla dessa?

Och jag blir ganska konfunderad av hennes sista(?) LVU-dom, där det står uttryckligen att hon "hamnar" (startar?) bråk på i princip alla ställen hon varit placerad på....?

Hon flyttas till ett nytt hem pga att hon inte kan vara kvar på det förra pga risk för hennes egna säkerhet......så som jag förstår det.
Att vara inom inom instutitionsvård skadar på ett eller annat sätt. Hoppet om att det är bättre nån annan stans är ibland orsaken till att starta bråk, göra sig omöjlig. Vantrivsel av är en annan. Livet på institution är sällan läkande eller livsförbättrande tyvärr.
Citera
2024-07-27, 11:00
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast ES hade väl en ca 16 placeringar efter "omhändertagandet"? Det låter ju mer som att hon blivit skadad av alla dessa?

Och jag blir ganska konfunderad av hennes sista(?) LVU-dom, där det står uttryckligen att hon "hamnar" (startar?) bråk på i princip alla ställen hon varit placerad på....?

Hon flyttas till ett nytt hem pga att hon inte kan vara kvar på det förra pga risk för hennes egna säkerhet......så som jag förstår det.

Min tolkning är att hon startar bråk och konflikter för att det är inlärt beteende efter att ha bevittnat sådant mellan mamma och styvpappa. Så nog har hon lidit skada innan det första omhändertagandet.
Citera
2024-07-27, 11:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Absolut, det har du full ett att göra, jag är Heavens mamma, det är jag som lagt ut efterlysningen, jag har daglig kontakt med Heaven trots att jag inte vet hennes exakt position.
Men att anklaga någon för att ha begått är sånt fruktansvärt brott är helt sjukt.

Heaven är ingen mördare, det jag fått fram är att hon håller sig borta då det finns andra på HVB som försökt få henne till att börja beckna, vilket hon inte vill!

Jag har tät kontakt med både soc och polis ang min dotter. Heaven är inte mordmisstänkt, och har aldrig i sitt liv ens befunnit sig i Landskrona.

Nej, det är bra - men, du förstår också att vi inte kan lita på vad någon random användare skriver på ett anonymt forum...

Lycka till med dottern!
Citera
2024-07-27, 11:03
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Nu har jag läst en del av den här tråden och konstaterar att jag egentligen tycker att fokus på varför detta har hänt ligger lite fel. Ja, vi kan ju konstatera att flickans mamma inte borde ha släppt iväg henne till Landskrona. Vi kan konstatera att dåliga föräldrar ger placerade barn som får dåliga vänner. Men sen då?

Enligt det vi har fått veta så var planen att misshandla BO och filma det, inte att hon faktiskt skulle dö. Och då är min fråga: Varför i helvete har det blivit hyfsat vanligt att tjejgäng misshandlar en annan tjej på grund av en skitsak? Dessutom filmar och lägger ut? Det här är ju ett helt nytt samhällsfenomen som inte existerade för bara något decennium sedan, och detta mord hade antagligen inte skett om vi inte haft denna utveckling. Är inte det här egentligen kärnan i det hela? Vem och vilka bär ansvar för att gangsterkulturen har fått ett sådant grepp om Sverige att det numera även innefattar unga flickor?

Dårliga vänner. Om inte någon hade ingripit hade det inte varit dåliga vänner. Systemet faller gång på gång. Vet inte, en gissning, det är inte det mest status givande och jobba med fucked up kids.
Citera
2024-07-27, 11:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är mest häpen över att Expressen skriver så sanningsenligt och dessutom utan att lägga storyn bakom en betalvägg.

Det känns väldigt befriande. Motsatsen till Aftonbladet som alltid vill vinkla den här sortens historier. Typ BO hade planer på att rädda hela världen och ville studera till jurist, hjärnkirurg och astronaut - samtidigt..

Vad som framkommer är att en av flickorna bor i Landskrona.
Bör då vara 13 åringen som är den hemmahörande på platsen.
Konstigt med uppgifterna om att ingen av de inblandade hör hemma i Landskrona.
Nyinflyttad med sin pappa som fått SIS placeringen upphävd???
Citera
2024-07-27, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Kan du länka till den? Jag är intresserad av MGMs bakgrund
Nej jag kan inte länka. Om du inte har hittat den, se Mamils inlägg 2150. I slutet finns en länk till domen. Läs hela utredningen som är upplagd, mycket info i slutet.
Citera
2024-07-27, 11:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Och vad tror du det beror på?

Antar att du syftar på det fetade och det är väl uppenbart för alla eller hur. Kommer du hit kanske från ett dysfunktionellt efterblivet land med en helt annan kultur så har du lång uppförsbacke till att bli en integrerad samhällsmedborgare. Bara uppenbara saker som språk behöver vara på plats. Även att komma upp i nivå med de lägre samhällsklasserna Sverige kräver mycket jobb och slit något som våra politiker aldrig insett
Citera
2024-07-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Folk som är mentalt barn själva skall inte skaffa barn, det är varken snällt mot föräldern eller barnen de skaffar.
Sterilisera? Räcker med p-piller.
Barn till missbrukare bör adopteras bort fortare än kvickt.

problemet är att i bidragsparadiset sverige kan vem som helst skaffa barn

det borde vara ett krav att man kan försörja sig själv på arbete innan man kan uppfostra barn

annars blir det fosterhem hos någon som har andra förutsättningar till uppfostran
Citera
2024-07-27, 11:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PercaFluviatilis
Tror du på det där själv?

Absolut

Särskilt det här med att många gängkriminella skulle vara som vilka vanliga tonårskillar som helst om de vore hemma i sin eget land, i sin egen kontext och sin egen kultur. Alla gånger är det så.

De är i Sverige de blir förstörda. En toxisk mix av hemlandets auktoritära machokultur blandat med svensk snällism, naivitet, feghet och "låt gå" mentalitet samt lite amerikansk gangster kultur med dess rikedoms- och statussträvande på det så har du en nykläckt gängkriminell

Och vad gäller soc m.m. De säger sig själv, de är vandrande kaosorganisationer. Skapar ingenting gott
Senast redigerad av bulletproofsoul 2024-07-27 kl. 11:14.
Citera
2024-07-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tillåt mig gapskratta! Bo:s mamma är knappast ansvarsfull! Hennes barn har varit tvångsomhändertagna sedan de var mycket små och när hon väl får tillbaka vårdnaden om sin dotter klarar hon inte ens se efter henne och agera som en normal förälder, utan släpper henne bara vind för våg. Om Emilia hade varit 20 år hade detta inte varit något att lyfta på ögonbrynet över. -”Tåget är framme om 10 minuter, vi ses imorgon mamma”. Men nu var Emilia 14 år med en trasslig bakgrund. Den här mamman borde aldrig fått tillbaka vårdnaden om sin dotter någonsin, Emilia borde varit fortsatt omhändertagen. Om inte detta mordet skett så hade det ändå gått käpprätt åt helvete för henne. Med den bakgrunden och det sk föräldraskapet hade en tragedi skett förr eller senare ändå.
Allt är relativt. Jag jämförde inte med t ex ditt ev föräldraskap som jag utgår från är top notch, utan med BO och MG.
Det finns många som fyller trådar som denna med crap, för att röra om lite i grytan.
Gör man inte avtryck IRL, kan man åtminstone göra sig bemärkt här.
Anhöriga som läser måste ha heltäckande skyddsutrustning.
Citera
2024-07-27, 11:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Nu har jag läst en del av den här tråden och konstaterar att jag egentligen tycker att fokus på varför detta har hänt ligger lite fel. Ja, vi kan ju konstatera att flickans mamma inte borde ha släppt iväg henne till Landskrona. Vi kan konstatera att dåliga föräldrar ger placerade barn som får dåliga vänner. Men sen då?

Enligt det vi har fått veta så var planen att misshandla BO och filma det, inte att hon faktiskt skulle dö. Och då är min fråga: Varför i helvete har det blivit hyfsat vanligt att tjejgäng misshandlar en annan tjej på grund av en skitsak? Dessutom filmar och lägger ut? Det här är ju ett helt nytt samhällsfenomen som inte existerade för bara något decennium sedan, och detta mord hade antagligen inte skett om vi inte haft denna utveckling. Är inte det här egentligen kärnan i det hela? Vem och vilka bär ansvar för att gangsterkulturen har fått ett sådant grepp om Sverige att det numera även innefattar unga flickor?

Massinvandring, MSMs vurmande för gangsterkulturen där denna lyfts fram och premieras. Flickorna är inte sämre än att de tar till sig pojkars beteende. De blir "starstrucked" då de ser upp till dessa "stjärnor" inom gängen och vipps så är de manipulerade, samt duperade till att begå grova brott, rån, misshandel, mord och droger. Det att OnlyFans-konton är vad som är att se upp till och se fram emot är också en del i det hela - flickor vill ta den enkla vägen. Självskadebeteende och psykisk ohälsa bland unga och oerhört slappa föräldrar, där PC, TV, mobilen och SoMe står för uppfostran, kravlösheten är abnorm - detta är en oerhört farlig mix och det kommer aldrig bli bättre, snarare värre! TS och alla de inblandade i den är ett solklart bevis för detta...

Blev ett lite rörigt inlägg, sorry!
Citera
2024-07-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, "befinner sig i Linköping, men inte vart i Linköping" - hur var det nu då? Strunt samma, dina uppgifter kan vara sanna, ingen i tråden vet detta förutom du, så jag tar dina ord med en nypa salt även om jag uppskattar dina inspel...

Ja hon befinner sig i Linköping, men Linköping är stort, jag har ingen adress, vet inte vilken lägenhet, eller med vem.

Var det svårt att förstå?

Hade du haft lika svårt att förstå även om det var tex Sthlm man skrev om? Att man vet att någon är i Sthlm men vet inte vart i Sthlm?

Ta det med lite peppar åxå, och käka upp det när det är bevisat att min dotter inte är någon mördare!

Jag vill bara att det inte ska vara sånna här sjuka anklagelser mot min dotter när hon aldrig i hela sitt liv befunnit sig i Landskrona, det är riktigt grova anklagelser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in