2024-07-27, 10:10
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej, vidare starka skäl krävs inte. Domstolen går på socialnämndens linje i 99% av fallen. Emili@ och C@spers LVU-placeringar visar ju detta tydligt, om du vill ha ett exempel.

Mördarnas föräldrar då? Om de hade haft kontakt med sina barn under hela dagen och kvällen så hade inte detta heller skett. Om de hade varit fina, kärleksfulla, stöttande föräldrar som engagerat sig i sina barn så skulle väl barnen inte planera att kidnappa och tortera en kompis pga ett fjortisbråk? Men du, som privatperson på Flashback, tycker kanske att ansvaret enbart ligger på BO:s familj?

Det var väl bara BO som bodde hos sin förälder? Därmed förelåg ansvaret på hennes mamma. Mördarna bodde mig veterligen fortfarande på SiS och var bara på permission och då ligger ansvaret inte på deras föräldrar på samma sätt som om de bodde hemma.
Citera
2024-07-27, 10:13
Medlem
Har det kommit fram exakt vilket motivet ska ha varit till mordet?
Citera
2024-07-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash

Enligt kusinen avundsjuka
Enligt expressen förolämpning
Citera
2024-07-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det var väl bara BO som bodde hos sin förälder? Därmed förelåg ansvaret på hennes mamma. Mördarna bodde mig veterligen fortfarande på SiS och var bara på permission och då ligger ansvaret inte på deras föräldrar på samma sätt som om de bodde hemma.

Precis det är många i tråden som borde läsa det du skriver! Dessa personer anser att man skuldbelägger bo med familj genom att konstatera vissa fakta och försöka förstå vilka mekanismer som har gjort att bo har hamnat där hon har hamnat.
Citera
2024-07-27, 10:21
Medlem
Rent fruktansvärt vad denna tjej har utsatta för av psykopater. Hoppas karma träffar dem hårt och skoningslöst.
Citera
2024-07-27, 10:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det finns sällan tydliga motiv när barn dödar barn, mer än kränkning. I det här fallet var det nog ett misstag att E dog: "Hon ska få, den lilla horan!", tänker jag mig...
Citera
2024-07-27, 10:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Här är producenten av 50% av befruktningen , den andra hälften vågar jag inte mig ens på den verkar så svävande med tanke på omständigheterna!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/mammans-sorg-hon-hade-ett-hjarta-av-guld/

Lika barn leka bäst!

Ojojoj, där fanns inte mycket till förstånd
Pratar om hur fin dottern var som gav bort sina pengar till en hemlös och sen ringde hem till mamma och bad om mer pengar.
Mmm visst, så gick det säkert till
Citera
2024-07-27, 10:24
Medlem
Taggads avatar
Undrar vad dödsorsaken var om vi alls får reda på det?

Om inte kvivhuggen träffat något vitalt så går det väl inte utsluta kväving medelst silvertejpen.

Enl, Expressen var avsikten att ge Bo spöa skiten ur henne och inte att mörda henne.

I vilket fall har flickorna som tog Bo av daga stigit rejält i status nu när iaf den underåriga är tillbaka på Sis- hemmet. 15-åringen är kanske kvar på häktet? Noterade dom tre träffades på just ett Sis-hem vilket är sista hoppet som uppsamlingsanstalt för totalhavererade barndomar.

Körkort - emotionellt mognadstest - för att skaffa barn och inte som nu att dom ägodelar som man kan som förälder kan utsätta för vad som helst utan att kunna lagföras. Stötande impotent lagstiftning 🤬

Edit: Har fått för mig att BP inte var så blodig vad jag nu fått det ifrån. Bilder kanske. Å andra sidan hittades hon på en bangård som är uppbyggd av Makadam så även om Bo förblödde så rinner blodet rakt ner.
Senast redigerad av Taggad 2024-07-27 kl. 10:34.
Citera
2024-07-27, 10:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Enligt kusinen avundsjuka
Enligt expressen förolämpning
Nja, svartsjuka, väl?
Citera
2024-07-27, 10:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Tröttsamt att en del tolkar det som att brottsoffer förtjänar att dö bara för att vi vill veta bakgrund och orsak till mordet.

Du menar alltså att även polisen tänker att brottsoffer förtjänar att dö?

Det kan säkert finnas fall där polisen faktiskt tänker i liknande banor som att den här personen förtjänade faktiskt att dö men det är ingenting du kommer att få höra om utan sägs nog i väldigt små privata grupper. Dock ej detta brottsoffer
Citera
2024-07-27, 10:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Heaven är INTE inblandad i detta fruktansvärt hemska och tragiska som har skett. Det fanns en misstänke om att hon kunde varit i Helsingborg men efter att man fått kontakt med henne så har det kommit fram att hon inte varit där. Heaven har befunnit sig i Västerås och Linköping.

Ja, men var inte detta info från modern? Då blir det mer problematiskt. Nu har jag ingen aning om denna Heaven (vilket djävla flumnamn) är inblandad, eller inte, men om det är en anhöring som kommit med uppgifterna kring var hon befunnit sig så kan man inte lita på detta, så klart...
Citera
2024-07-27, 10:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ojojoj, där fanns inte mycket till förstånd
Pratar om hur fin dottern var som gav bort sina pengar till en hemlös och sen ringde hem till mamma och bad om mer pengar.
Mmm visst, så gick det säkert till

Hur tänkte man där egentligen? Gav bort sina egna pengar till någon som kanske, kanske inte var hemlös för att sedan ringa hem och be om nya pengar. Noll konsekvens tänk men desto mer godhets knarkande och wokeism, någon som många tonårsflickor råkar ut för idag eftersom de blivit hjärntvättade till att tänka så skevt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in