Citat:
Ursprungligen postat av
Tramsis
Detta är inget direkt ”vanligt” irakiskt beteende att kvinnor dricker och tar knark
Nej såklart inte men identitet, rötter och bakgrund spelar roll och om du rycks upp från dina rötter och din identitet och samtidigt är en vilsen själ mentalt så kommer du att få problem. Detta är något som förträngs i Sverige. Här är narrativet istället att har du åkt tunnelbana ett par gånger och kan haspla ur dig några meningar på svenska så är du en genuin svensk och har samma förutsättningar som vilken infödd som helst.
Jag kan betta en väldigt stor summa pengar på att många, antagligen flertalet av de gängkriminella tonårspojkar som dödar eller blir dödade skulle i sina egna hemländer, i sin egen kontext vara helt vanliga välfungerande skötsamma tonårskillar med en bra framtid framför sig. På det viset kan man faktsikt säga att många invandrare är totalt grundlurade av Sverige som land. Det är inte så enkelt att klara sig här. Materialism är inte allt här i världen.
Konsten för en infödd väletablerad svensk är att aldrig komma i kontakt med svenska myndigheter och kaos organisationer som socialförvaltning och försäkringskassa eller åtminstone sträva efter att ha så lite som möjligt med dem att göra. Klarar du det så har du goda förutsättningar till att klara dig riktigt bra i livet. De flesta behöver aldrig ta hjälp av deras "tjänster" och klarar sig därav ifrån en massa obehag, energitjuvar och kaos.
Jag har genom jobbet ofta förundrats över hur många kontakter många invandrare har med myndigheter och förvaltningar. Själv får jag endast en deklaration i brevlådan varje år. De dras ner i en malström av dysfunktionellt klägg som de i princip aldrig kan ta sig ur. De blir beroende av dessa myndighetskontakter på samma sätt som en heroinist är beroende av heroin. Man kan utan att överdriva allt för mycket påstå att svenska staten, välfärds apparaten och systemet förstör människor.