2024-07-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vi har ingen aning om dina uppgifter stämmer så vi håller den dörren lite öppen på glänt...

Absolut, det har du full ett att göra, jag är Heavens mamma, det är jag som lagt ut efterlysningen, jag har daglig kontakt med Heaven trots att jag inte vet hennes exakt position.
Men att anklaga någon för att ha begått är sånt fruktansvärt brott är helt sjukt.

Heaven är ingen mördare, det jag fått fram är att hon håller sig borta då det finns andra på HVB som försökt få henne till att börja beckna, vilket hon inte vill!

Jag har tät kontakt med både soc och polis ang min dotter. Heaven är inte mordmisstänkt, och har aldrig i sitt liv ens befunnit sig i Landskrona.
Citera
2024-07-27, 10:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det är inte mer viktigt men viktimologi är viktigt. Om det t.o.m. studeras akademiskt varför en del lättare faller offer för brott varför skulle inte vi här göra det?

Lägg därtill att polisen gör en brottsofferkartläggning i alla mordfall. Det är vad man börjar med för att hitta förövarna och skipa rättvisa åt offret och anhöriga.

Precis! Informativ och koncis sammanfattning. Det är så otroligt många i tråden som inte har en aning om hur polisen jobbar och att viktimologi är ett väldigt viktigt delmoment i utredningen. Men, det är så många känslomänniskor i tråden som enkom vill dela ut handhjärtan och sjunga Kumbaja - tragiska människor...
Citera
2024-07-27, 10:46
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Detta är inget direkt ”vanligt” irakiskt beteende att kvinnor dricker och tar knark

Nej såklart inte men identitet, rötter och bakgrund spelar roll och om du rycks upp från dina rötter och din identitet och samtidigt är en vilsen själ mentalt så kommer du att få problem. Detta är något som förträngs i Sverige. Här är narrativet istället att har du åkt tunnelbana ett par gånger och kan haspla ur dig några meningar på svenska så är du en genuin svensk och har samma förutsättningar som vilken infödd som helst.

Jag kan betta en väldigt stor summa pengar på att många, antagligen flertalet av de gängkriminella tonårspojkar som dödar eller blir dödade skulle i sina egna hemländer, i sin egen kontext vara helt vanliga välfungerande skötsamma tonårskillar med en bra framtid framför sig. På det viset kan man faktsikt säga att många invandrare är totalt grundlurade av Sverige som land. Det är inte så enkelt att klara sig här. Materialism är inte allt här i världen.

Konsten för en infödd väletablerad svensk är att aldrig komma i kontakt med svenska myndigheter och kaos organisationer som socialförvaltning och försäkringskassa eller åtminstone sträva efter att ha så lite som möjligt med dem att göra. Klarar du det så har du goda förutsättningar till att klara dig riktigt bra i livet. De flesta behöver aldrig ta hjälp av deras "tjänster" och klarar sig därav ifrån en massa obehag, energitjuvar och kaos.

Jag har genom jobbet ofta förundrats över hur många kontakter många invandrare har med myndigheter och förvaltningar. Själv får jag endast en deklaration i brevlådan varje år. De dras ner i en malström av dysfunktionellt klägg som de i princip aldrig kan ta sig ur. De blir beroende av dessa myndighetskontakter på samma sätt som en heroinist är beroende av heroin. Man kan utan att överdriva allt för mycket påstå att svenska staten, välfärds apparaten och systemet förstör människor.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2024-07-27 kl. 10:54.
Citera
2024-07-27, 10:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Eller bara härma sina föräldrars sätt och vara förälder på? Jag har gått utredning och är normal begåvad, om jag hade haft andra föräldrar och annan familj ( båda mina mamma och pappa kom från trasiga broken up familjer, med barnhems placering och alkoholism ingick ) , hade livet för mig sett helt annorlunda ut. Jag fick aldrig den hjälp av systemet, trots att min mamma inte klarade av föräldrarollen särskilt bra. Tidigt mamma själv, och sen på bollen med jobb och utbildning. Skilsmässa, våld, vräkning från hem, ingen kontakter att dra på.

Men lösningen verkar ju vara tvångssterilisering, som någon här i tråden föreslå. Ett drastiskt sätt och löser klassesamhällets problemer på.
Folk som är mentalt barn själva skall inte skaffa barn, det är varken snällt mot föräldern eller barnen de skaffar.
Sterilisera? Räcker med p-piller.
Barn till missbrukare bör adopteras bort fortare än kvickt.
Citera
2024-07-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ojojoj, där fanns inte mycket till förstånd
Pratar om hur fin dottern var som gav bort sina pengar till en hemlös och sen ringde hem till mamma och bad om mer pengar.
Mmm visst, så gick det säkert till

Haha, precis - hur förbannat naiv får man vara egentligen? Skulle gärna velat höra detta samtal. Pengarna gick ABSOLUT inte till något annat, godis, alkohol, knark eller annat, nejdå - det gick till en hemlös. Helt otroligt!
Citera
2024-07-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Hur tänkte man där egentligen? Gav bort sina egna pengar till någon som kanske, kanske inte var hemlös för att sedan ringa hem och be om nya pengar. Noll konsekvens tänk men desto mer godhets knarkande och wokeism, någon som många tonårsflickor råkar ut för idag eftersom de blivit hjärntvättade till att tänka så skevt.
Det är precis så många i tidig tonår är , impulsiva och med dåligt konsekvenstänk samt naiva på många områden
Citera
2024-07-27, 10:54
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Nu har jag läst en del av den här tråden och konstaterar att jag egentligen tycker att fokus på varför detta har hänt ligger lite fel. Ja, vi kan ju konstatera att flickans mamma inte borde ha släppt iväg henne till Landskrona. Vi kan konstatera att dåliga föräldrar ger placerade barn som får dåliga vänner. Men sen då?

Enligt det vi har fått veta så var planen att misshandla BO och filma det, inte att hon faktiskt skulle dö. Och då är min fråga: Varför i helvete har det blivit hyfsat vanligt att tjejgäng misshandlar en annan tjej på grund av en skitsak? Dessutom filmar och lägger ut? Det här är ju ett helt nytt samhällsfenomen som inte existerade för bara något decennium sedan, och detta mord hade antagligen inte skett om vi inte haft denna utveckling. Är inte det här egentligen kärnan i det hela? Vem och vilka bär ansvar för att gangsterkulturen har fått ett sådant grepp om Sverige att det numera även innefattar unga flickor?
Citera
2024-07-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Jag är hennes mamma, och jag har kontakt med Heaven, även om jag inte vet exakt vart hon är, det som har kommit fram är att hon befinner sig i Linköping men inte vart i Linköping.
Därav vet jag till 3000% att hon inte är inblandad i mordet.

Efterlysningen är jag som har lagt ut, och även jag som skriver kommentarerna här.

Hmm, "befinner sig i Linköping, men inte vart i Linköping" - hur var det nu då? Strunt samma, dina uppgifter kan vara sanna, ingen i tråden vet detta förutom du, så jag tar dina ord med en nypa salt även om jag uppskattar dina inspel...
Citera
2024-07-27, 10:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja Soc borde inte vänta för länge tills skadan redan är skedd. Emilia och lillebror omhändertogs vid en bra tidpunkt innan styvfadern hann skada dem ännu mer.

Fast ES hade väl en ca 16 placeringar efter "omhändertagandet"? Det låter ju mer som att hon blivit skadad av alla dessa?

Och jag blir ganska konfunderad av hennes sista(?) LVU-dom, där det står uttryckligen att hon "hamnar" (startar?) bråk på i princip alla ställen hon varit placerad på....?

Hon flyttas till ett nytt hem pga att hon inte kan vara kvar på det förra pga risk för hennes egna säkerhet......så som jag förstår det.
Citera
2024-07-27, 10:56
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Nej såklart inte men identitet, rötter och bakgrund spelar roll och om du rycks upp från dina rötter och din identitet och samtidigt är en vilsen själ mentalt så kommer du att få problem. Detta är något som förträngs i Sverige. Här är narrativet istället att har du åkt tunnelbana ett par gånger och kan haspla ur dig några meningar på svenska så är du en genuin svensk och har samma förutsättningar som vilken infödd som helst.

Jag kan betta en väldigt stor summa pengar på att många, antagligen flertalet av de gängkriminella tonårspojkar som dödar eller blir dödade skulle i sina egna hemländer, i sin egen kontext vara helt vanliga välfungerande skötsamma tonårskillar med en bra framtid framför sig. På det viset kan man faktsikt säga att många invandrare är totalt grundlurade av Sverige som land. Det är inte så enkelt att klara sig här. Materialism är inte allt här i världen.

Konsten för en infödd väletablerad svensk är att aldrig komma i kontakt med svenska myndigheter och kaos organisationer som socialförvaltning och försäkringskassa eller åtminstone sträva efter att ha så lite som möjligt med dem att göra. Klarar du det så har du goda förutsättningar till att klara dig riktigt bra i livet. De flesta behöver aldrig ta hjälp av deras "tjänster" och klarar sig därav ifrån en massa obehag, energitjuvar och kaos.

Jag har genom jobbet ofta förundrats över hur många kontakter många invandrare har med myndigheter och förvaltningar. Själv får jag endast en deklaration i brevlådan varje år. De dras ner i en malström av dysfunktionellt klägg som de i princip aldrig kan ta sig ur. De blir beroende av dessa myndighetskontakter på samma sätt som en heroinist är beroende av heroin. Man kan utan att överdriva allt för mycket påstå att svenska staten, välfärds apparaten och systemet förstör människor.

Och vad tror du det beror på?
Citera
2024-07-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Här är LVU för Mel@k, hon som benämns "Sekretess A":

https://easyupload.io/m/h3ltvr
Tragisk läsning, tack för delning.
Så länge barn och unga växer upp med den här sortens utsatthet kommer samhället i stort ha bekymmer. Alla fattar själva att den utsattheten och de upplevelserna sätter spår, djupa spår.
"It takes a village to rasie a child"
Citera
2024-07-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du som kommer med en massa skit i tråden och helt uppenbart inte läser så mycket av andras inlägg......

Det känns riktigt bra (för en gångs skull) att informera dig om att "etniciteten" redan är avhandlad minst 100 gånger i tråden.....

Så...kryp tillbaka under stenen som du kom ifrån!!!

Okey, kan du då ge mig etniciteten på alla MGMs och deras föräldrar. Läste du verkligen vad JAG skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in