Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Jag uppfattar det som att Anna hamnade hos soc som barn och när hon blev gravid som ung så fortsatte soc kontroll över henne och de tog ifrån henne hennes barn till slut. Och att hon har kämpat för att få hem dem sedan dess. Man väljer inte sin familj. Man föds in i den. Låt BO:s familj vara, känner jag, låt oss fokusera på mördarna och deras föräldrar istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
.
Precis så!
Exakt så uppfattar jag det också. En massa svamel från soc som inte ens är vetenskapligt belagt!!
Jag håller helt med er. När jag läste domarna blev jag såhär

. Ja Emilias brorsa pappa drack därför ville mamman skilja sig vilket hon också gjorde även om hon var lite ambivalent. Jag trodde det var något mycket värre som låg bakom.
Så knepigt det stod i ena domen där mamman avbröt insatsen för att hon inte tyckte de behandlade Emilia bra, det var fel tyckte dem. Det är väl självklart att om man som mamma ser uppenbara fel att man inte vill ha sitt barn där.
Sedan hade de synpunkter på Anna när hon tyckte ett familjehem var jättebra och var positiv till det
Det gillades inte heller. Då hette det något om att hon bara var positiv till insatsen om det blev det
hemmet..
Sedan hamnar hon på det jäkla skitstället (där hon absolut inte skulle vara) och träffar människor av en helt annan kaliber än henne.
Både Emilia och Anna verkar ju vara supertrevliga människor. Det var väl inte konstigt att Emilia åkte till Lanskrona då det var meningen att de senare i veckan skulle åka till Ribban och bada. Dessutom åka till Tosselilla.
Kusinen du hade rätt i dina första inlägg. Du sa det direkt. Emilia trodde och hoppades de var vänner så dödade de henne.
Sedan det med mil hit och dit. Det går utmärkt att bli dödad några hundra meter hemifrån.. Är det någon som frågar Dimitri Plax om han ångrar att han lät sin son cykla med Jack. Han skulle få en överraskning och sitta med ryggen till (tror jag) och blunda. Så fick han en yxa i huvudet.