2024-07-27, 01:15
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej. Det är inte det.
Vad som hände i situationen och vad de var osams om - samt faktorer kring gärningspersonerna är intressanta.

Snaskandet i BO och BO:s mammas bakgrund är och liv är bara snuskigt snaskande för att tillfredsställa hyenedriften hos somliga.
Det har inget med brottet att göra - och har inget att göra med vad som styrt mördarynglen.

Naturligtvis har BOs bakgrund väldigt mycket med brottet att göra.
Utan den bakgrund hon hade - hade hon aldrig hamnat ensam hos dessa mördare.

Hon hade haft en mycket otrygg uppväxt, var ensam och sökte sig till fel vänner. Dåliga vänner med stora egna problem, som hon träffat därför att hon själv vistats på SiS-hem.

Dessutom släppte hennes inkapabla mor iväg denna 14 årig med tåget tio mil bort för ett övernattningsparty hos folk mamman inte kände och utan kontroll eller kontakt med BO under kvällen.
Citera
2024-07-27, 01:15
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis!

Jaa, det misstänker jag.

Tjejen borde ju finnas på BOs sociala mediakonton, det är ju så de gör nuförtiden, lägger till varandra. Kan man se "vänner" på Snapchat?

Om du läser tråden istället. Eller tar en titt på Emilias konto, så ser du att L*yla har kommenterat i förmiddags
Citera
2024-07-27, 01:17
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Så det är samma feltolkade kommentar?

Jajemen.
Citera
Medlem
Hur långt ner i åldrarna kommer detta gå och detta visar ju bara att soc kan man lägga ner
Citera
Medlem
Har någon namn på GM och mord offret?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hur bidrar det - mer än att de kunde träffas på SIS-hemmet,
Att hon träffade dem och var är väsentligt - varför hon var där är inte det. Hennes mammas bakgrund är inte det.
Det är inte BO som klivit över alla gränser och dödat någon. Det är gärningspersonerna som gjort det - och varför kan inte förklaras av BO:s mammas val och liv.
Det är vad om drivit mördarna som är väsentligt.

Att diskutera och analysera fakta är inte samma sak som att skuldbelägga bo. Kanske där det blir lite fel; eller?
Citera
2024-07-27, 01:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Naturligtvis har BOs bakgrund väldigt mycket med brottet att göra.
Utan den bakgrund hon hade - hade hon aldrig hamnat ensam hos dessa mördare.
Så du tror att det spelar någon roll om hon är placerad för att mamman inte kan ta hand om henne istället för att hon snattat och skolkat t ex?
Nej, det har ingen som helst betydelse.

Dessutom borde du väl veta att man inte behöver göra något alls för att bli mördad. Det är vanligen ett beslut som någon annan tar och en handling någon annan genomför. .. alldeles oavsett brottsoffrets vandel.

Citat:
Hon hade haft en mycket otrygg uppväxt, var ensam och sökte sig till fel vänner. Dåliga vänner med stora egna problem, som hon träffat därför att hon själv vistats på SiS-hem.
Du spekulerar fritt.

Citat:
Dessutom släppte hennes inkapabla mor iväg denna 14 årig med tåget tio mil bort för ett övernattningsparty hos folk mamman inte kände och utan kontroll eller kontakt med BO under kvällen.
Det är vare sig särskilt ovanligt eller en dödssynd att låta tonåringar umgås med vänner - Det faktiskt helt förbjudet att låsa in dem och isolera dem
Citera
2024-07-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det handlar inte om att skuldbelägga BO utan snarare att försöka förstå hur hon har hamnat där hon har hamnat. I den utsatthet hon har befunnit sig i. Det är det som diskuteras. Hur samhället har svikit en 14-årig flicka och hur ensam hon måste ha känt sig. Övergiven.

Skulden och det fulla ansvaret bärs ju givetvis av förövarna. Det är de som ska straffas och lagföras för de brott de har gjort sig skyldiga till.

Förstår du inte det här behöver du inte bemöda dig att svara.
Tar mig friheten att svara, fast du inte riktade ditt inlägg till mig.
Det har framkommit mycket om BO, ännu mer om hennes unga mamma. Alla har fått en tugga de kan älta i sina hungriga käftar. ”Diskutera” kallas det.
Nu är det läge att sätta asgamsnäbbarna i betydligt saftigare villebråd. Som skrivits, omaket att leta upp GM:s LVU domar lönar sig. Själv tänker jag inte kräkas upp den soppan åt er. MSM serverar enbart lättsmält gegga åt zombies.. Så fokus lär väl vara snedfördelat ett tag till.
Hej då
Senast redigerad av rosalenin 2024-07-27 kl. 01:22.
Citera
2024-07-27, 01:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Att diskutera och analysera fakta är inte samma sak som att skuldbelägga bo. Kanske där det blir lite fel; eller?
Det finns ingen poäng med att dra fram mammans val och liv eftersom hennes val och leverne inte påverkat mördarna ett dugg.
Det blir bara snaskande.
Ï den här tråden är det extremt få som klarar att avhålla sig från att skuldbelägga mamman.
Citera
2024-07-27, 01:27
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag uppfattar det som att Anna hamnade hos soc som barn och när hon blev gravid som ung så fortsatte soc kontroll över henne och de tog ifrån henne hennes barn till slut. Och att hon har kämpat för att få hem dem sedan dess. Man väljer inte sin familj. Man föds in i den. Låt BO:s familj vara, känner jag, låt oss fokusera på mördarna och deras föräldrar istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
.

Precis så!

Exakt så uppfattar jag det också. En massa svamel från soc som inte ens är vetenskapligt belagt!!

Jag håller helt med er. När jag läste domarna blev jag såhär . Ja Emilias brorsa pappa drack därför ville mamman skilja sig vilket hon också gjorde även om hon var lite ambivalent. Jag trodde det var något mycket värre som låg bakom.

Så knepigt det stod i ena domen där mamman avbröt insatsen för att hon inte tyckte de behandlade Emilia bra, det var fel tyckte dem. Det är väl självklart att om man som mamma ser uppenbara fel att man inte vill ha sitt barn där.

Sedan hade de synpunkter på Anna när hon tyckte ett familjehem var jättebra och var positiv till det
Det gillades inte heller. Då hette det något om att hon bara var positiv till insatsen om det blev det
hemmet..

Sedan hamnar hon på det jäkla skitstället (där hon absolut inte skulle vara) och träffar människor av en helt annan kaliber än henne.

Både Emilia och Anna verkar ju vara supertrevliga människor. Det var väl inte konstigt att Emilia åkte till Lanskrona då det var meningen att de senare i veckan skulle åka till Ribban och bada. Dessutom åka till Tosselilla.

Kusinen du hade rätt i dina första inlägg. Du sa det direkt. Emilia trodde och hoppades de var vänner så dödade de henne.

Sedan det med mil hit och dit. Det går utmärkt att bli dödad några hundra meter hemifrån.. Är det någon som frågar Dimitri Plax om han ångrar att han lät sin son cykla med Jack. Han skulle få en överraskning och sitta med ryggen till (tror jag) och blunda. Så fick han en yxa i huvudet.
Senast redigerad av why123 2024-07-27 kl. 01:41. Anledning: .
Citera
2024-07-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Tar mig friheten att svara, fast du inte riktade ditt inlägg till mig.
Det har framkommit mycket om BO, ännu mer om hennes unga mamma. Alla har fått en tugga de kan älta i sina hungriga käftar. ”Diskutera” kallas det.
Nu är det läge att sätta asgamsnäbbarna i betydligt saftigare villebråd. Som skrivits, omaket att leta upp GM:s LVU domar lönar sig. Själv tänker jag inte kräkas upp den soppan åt er. MSM serverar enbart lättsmält gegga åt zombies.. Så fokus lär väl vara snedfördelat ett tag till.
Hej då

Det är ju trasiga unga människor med fruktansvärda levnadsöden på båda sidor. Det finns inga vinnare här, bara förlorare.Övergivna och svikna av sina föräldrar och av samhället. Här har vi resultatet. Det är kalla fakta utan att skuldbelägga bo eller dennes familj.
Citera
2024-07-27, 01:29
Medlem
I början av tråden skrev jag att BO ålder inte stämde med vad nyheterna sa och jag hade rätt. Jag sa mycket annat och jag hade rätt. Fastna inte på att detta är för att hon kalla nån hora. Hon mördades pga svartsjuka/avundsjuka inget annat.
Bara för att ni inte kan få fram fakta på dessa små slynorna som mördade henne så ska ni inte gå och rota i Emilias familj efter fakta om hur när och varför. Sök upp slynornas familjer istället och fråga dom.

Verkar vara en ny gen som skriver här för alla verkar vara helt tappade hela bunten är delulu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in