2024-07-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
absolut.. men en 23åring med ett 4a årigt barnsinne… som förmodligen är liiite för hårdhänt med en assistanshund.

Som eventuellt är lite hårdhänt, i varje fall om man ska lita på några personer, som till viss del verkar ha missat några ganska stora delar av sitt jobb som assistent. Eller vilka de nu är som anmält.
Citera
2024-07-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu blev det ärligt talat lite spännande. P uppgav i en kommentar att de fem assistenter som talade med tidningen är anmälda för sekretessbrott. Ett ganska allvarligt brott.

Nu har ju media en rätt att skydda sina källor, men gäller den rätten när det är ett lagbrott med? Och undrar om lilla EP skulle våga säga ifrån om polisen frågar. Har väldigt lite koll på vad som gäller när puckon bryter mot lagen så här.

Nu tror jag ju i och för sig inte att polisen kommer utreda. Man verkar ju inte behöva fungera som myndighet under sommaren.

Svårt eftersom Lex Maja finns och du har rätt att anmäla om ett djur far illa hos en vårdtagare. Du ska ha sett det i tjänsten
.
Huruvida om de har skrivit på sekretessavtal eller inte, tror de har gjort det för det har jag gjort på mitt jobb så kan han ha rätt i detta. Allt beror på vad som isf står i avtalen.

Sedan k
Citera
2024-07-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Inte spännande alls. Enbart synd om de modiga assistenterna, som har källskydd enligt grundlag, och heder åt EP.

Det fattar man ju, han är en rättshaverist och kommer vända på varje sten, eller gruskorn till och med.

Om de nu är så modiga, varför väntade man tills man slutade??

Och varför satte man en jävla fast till media och begick ett lagbrott?
Citera
Medlem
Citat:
är detta äkta från länsstyrelsen?

Sammanfattning. Ska försöka lägga in bilder på den där sidan.
Citera
Medlem
Citat:
nu är det länsstyrelsen i uppsala anmälningarna hamnat hos…

Ja det är ju den kommunen det gäller, Lex Maja är till för vårdpersonal att anmäla . Jag är medveten då jag fått ut handlingarna man kan även anmäla som privatperson
Citera
Medlem
Citat:
Nu blev det ärligt talat lite spännande. P uppgav i en kommentar att de fem assistenter som talade med tidningen är anmälda för sekretessbrott. Ett ganska allvarligt brott.

Nu har ju media en rätt att skydda sina källor, men gäller den rätten när det är ett lagbrott med? Och undrar om lilla EP skulle våga säga ifrån om polisen frågar. Har väldigt lite koll på vad som gäller när puckon bryter mot lagen så här.

Nu tror jag ju i och för sig inte att polisen kommer utreda. Man verkar ju inte behöva fungera som myndighet under sommaren.

Sekretessbrott? Du måste skämta
Missförhållanden kommer till ytan
Är du en sån som slår din kärring och säger att hon ska ge fan i o anmäla....annars
Citera
Medlem
Citat:

Oväntat. Snart anmäler han väl hunden för att hon försvann också. Stackars PÖ, det här gick ju inte alls som han hade tänkt.
Citera
Avslutad
Citat:
Som eventuellt är lite hårdhänt, i varje fall om man ska lita på några personer, som till viss del verkar ha missat några ganska stora delar av sitt jobb som assistent. Eller vilka de nu är som anmält.

jajo, det klart. Familjen förekommer ju inte på lexbase… men kanske i framtiden..
Citera
2024-07-26, 23:27
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja jag har handlingar men behöver ladda upp de på något vis
https://delafil.se/
Citera
2024-07-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Kan du ladda upp dem på samma sida där man brukar ladda upp FUP här på Flashback?
https://gofile.io/

Tack för allt jobb du gjort!!

Jag ska se om jag lyckas, jag kan annat mejla sådant. Men testar
Citera
2024-07-26, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja det är ju den kommunen det gäller, Lex Maja är till för vårdpersonal att anmäla . Jag är medveten då jag fått ut handlingarna man kan även anmäla som privatperson

Menar du lex-maja anmäla som privatperson eller generellt anmäla som privatperson till LS?
Citera
2024-07-26, 23:28
Medlem
Citat:

Källskyddet regleras i grundlagen och står över ett ev. lagbrott som källan kan ha utfört.
Beroende på vad assistenterna har sagt så borde det inte vara sekretessbrott, ev. kan det vara förtal men källskyddet kvarstår oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in