2024-07-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmorfar
Hon är inte nedplockad från DN’s hemsida/tidning eller? Heller inte avstängd under förundersökningen?

I dagens medieklimat är klick allt. Att då avpublicera hennes artiklar då folk sannolikt googlar henne vore inte så smart. Om det sen visar sig att någon av hennes artiklar har samröre med fallet där hennes inbetalning finns med, då kommer den sannolikt att avpubliceras.
Citera
2024-07-26, 13:07
Medlem
Förundersökning inledd.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dn-reportern-utreds-for-penningtvattsbrott/
Citera
2024-07-26, 13:34
Medlem
Första gången jag ser namnet då jag inte läser DN. Letade nu fram ett foto på henne och tja...ser ut som en man, sydamerikanska med hård blick. Ingen jag skulle lita på.

Får narkomanvibbar när jag ser fotot.

Hon skulle jag nog plocka bort på ett tidigt om hon sökte jobb.
Senast redigerad av Konrad 2024-07-26 kl. 13:37.
Citera
2024-07-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag sålde privat min bil en Audi A6 på blocket. Jag bodde i Malmö och köparen i Stockholm. Priset var 179000 kr, det var länge sedan, motsvarar väl det dubbla nu. Jag frågar per email (vi ringer inte varann) "vill du sätta in en handpenning" . "Det är lugnt jag betalar in allt i förskott till ditt privata konto och kommer imorgon och hämtar den". Och vips fanns 179.000 kr på mitt konto från en okänd människa som aldrig sett mig eller min bil. Dagen efter kom han och hämtade.

Han hade email som slutade på @riksdagen.se ...

Jag har gjort samma sak flera gånger och kan gissa att någon säljare tyckt jag verkar godtrogen, men jag kollar ju alltid upp vem jag har att göra med via telefonnummer och pers.nr.

Det här låter ju suspekt som sjutton, men behöver ju inte betyda att reporterns arbete har påverkats. För att vara tydlig, reporterns arbete kan naturligtvis varit påverkat, men det skulle ju kunna röra barn eller dylikt som fått en ’bot’, skuld osv. Det kan ha varit 175k för att väninnans misshandlande pojkvän ska få ont i knäskålarna. Osv osv osv.
Citera
2024-07-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmorfar
Hon är inte nedplockad från DN’s hemsida/tidning eller? Heller inte avstängd under förundersökningen?
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Hon är avstängd med lön men arbetsbefriad under utredningen. Hon har fått lämna in jobbdatorn och jobbtelefonen till arbetsgivaren.
Skulle uppskatta en källa på det.
Citera
2024-07-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Skulle uppskatta en källa på det.

Wolodarski/DN har gått ut med att hon är arbetsbefriad och avstängd.
Citera
2024-07-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Wolodarski/DN har gått ut med att hon är arbetsbefriad och avstängd.
Du förstod inte att jag ville ha källa på två påståenden som motsäger varandra?

Men du får gärna ordna en källa på det du påstår. Inklusive en länk. Tack.
Citera
2024-07-26, 18:40
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du förstod inte att jag ville ha källa på två påståenden som motsäger varandra?

Men du får gärna ordna en källa på det du påstår. Inklusive en länk. Tack.

Det står i denna artikel.

https://www.dn.se/sverige/dn-reporter-forde-over-pengar-till-kriminell-stangs-av/

Citat:
Peter Wolodarski uppger att redaktionsledningen genast tog kontakt med reportern och hade ett samtal. Därefter har reportern lämnat sin jobbmobil och jobbdator och gått hem.
Personen är nu arbetsbefriad och avstängd från tidningens system i väntan på en internutredning.

Jag förstår dock inte att det är två påståenden som motsäger varandra. Han skrev ju både sina meningar med frågetecken och undrade. Jag avslutade med punkt.
Citera
2024-07-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jag förstår dock inte att det är två påståenden som motsäger varandra. Han skrev ju både sina meningar med frågetecken och undrade. Jag avslutade med punkt.
Missade frågetecknen. Tack.
Citera
2024-07-26, 22:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu skall hon utredas av polis för penningtvättbrott. Jag tror det är mer än det.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dn-reportern-utreds-for-penningtvattsbrott/
Citera
2024-07-26, 22:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Jag har gjort samma sak flera gånger och kan gissa att någon säljare tyckt jag verkar godtrogen, men jag kollar ju alltid upp vem jag har att göra med via telefonnummer och pers.nr.

Det här låter ju suspekt som sjutton, men behöver ju inte betyda att reporterns arbete har påverkats. För att vara tydlig, reporterns arbete kan naturligtvis varit påverkat, men det skulle ju kunna röra barn eller dylikt som fått en ’bot’, skuld osv. Det kan ha varit 175k för att väninnans misshandlande pojkvän ska få ont i knäskålarna. Osv osv osv.
Är du efterbliven? Vem sätter in 150.000 kr i förskott?
Citera
2024-07-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är du efterbliven? Vem sätter in 150.000 kr i förskott?
Har du läst artikeln? Öppen när jag skriver.

Det kan vara spelmissbruk eller en annan skuld. Hon kan faktiskt vara offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in