Citat:
Ursprungligen postat av
Tausen
Precis! Det har dykt upp många ”Flying monkeys” i tråden sen det uppdagades bevis från Länsstyrelsen i förmiddags.
Deras taktik är att förvränga och vända ord mot ord, för att vända bort fokus mot sanningen.
Passar på att tacka alla som har bidragit till alla pusselbitar i denna tråden. 😊👍🏼
Personligen tror jag att den som ansåg att en assistenthund är som en rullstol, var den som ”råkade” snubbla på ”rullstolen” och blev arg.. 😢
Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.
I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.
PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.
Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå.
Tyvärr vet jag inte hur eller var jag ska lägga upp bilder.