2024-07-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag har skrivit en lång text efter samtal med SBK om just hela situationen och vad som gäller och att det är SBK som genomför examination och då ska de vara hundekipaget dvs Amanda & Essie tillsammans, pappan får alltså inte göra examination eller någon annan samt den som äger hunden är ansvarig för hunden. Men jag förstår inte hur Amanda lyckats bli examinerad av SBK men resterande finns i ett långt inlägg

Bra grävt o jobbat.
Länsstyrelsens måste även informera SBK i enlighet med det du fick fram.
Citera
2024-07-26, 19:19
Medlem
Vänta nu, så föräldrarna bor inte med A och Essie? Men de var ju där när hon försvann?
Citera
2024-07-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Vet du, ibland handlar det inte bara om det är möjligt att bli dömd för något eller inte. Ibland handlar det om vilken människa man vill vara. Vilket samvete man vill ha. Hur man ser på andra levande varelser. Bara för att PÖ kanske inte kan åka dit för något brott, kanske han borde fundera på om de gjort rätt mot en annan kännande varelse. Både han, frun och alla andra som känt till att Essie utsattes för risker, var rädd och kunde slås ihjäl. Vilken ryggrad vill man ha? Fan.

Om alla insatser runt A fungerar, och i det räknar jag Essie, så ska hon inte utsättas för någon risk.

Men visst, är det en inkompetent assistent, som inte följer de rutiner som finns på arbetsplatsen, då kan ju vad som helst hända. Det håller jag med om. Men då är frågan, varför skäller vi inte på kommunen, som släppte över den här riskbedömningen på en chef på ett verktygsföretag??
Citera
2024-07-26, 19:20
Medlem
Citat:
Jag har skrivit en lång text efter samtal med SBK om just hela situationen och vad som gäller och att det är SBK som genomför examination och då ska de vara hundekipaget dvs Amanda & Essie tillsammans, pappan får alltså inte göra examination eller någon annan samt den som äger hunden är ansvarig för hunden. Men jag förstår inte hur Amanda lyckats bli examinerad av SBK men resterande finns i ett långt inlägg

Tack. Det ger dock inte svar på min fråga, vem som skrev på avtalet. Eller det är kanske det som ingår i själva examinationen?
Citera
2024-07-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vänta nu, så föräldrarna bor inte med A och Essie? Men de var ju där när hon försvann?

Eftersom Essie försvann innan 23, och det bara var en assistent i huset, så var mamman assistent 2 i dubbelbemanningen. Pappan var väl kanske bara där och hängde.
Citera
2024-07-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det är så klart PÖ som är ansvarig här. Det är därför han är på god väg att bli en av Sveriges mest impopulära personer bland djurägare. Det vill säga hos var tredje svensk. En imponerande bravad i sig.

Och så undrar man varför vissa har något mot allmän rösträtt. Det skulle inte förvåna mig om folk verkligen är så korkade, tyvärr. Prata om att helt missa orsak-symptom i så fall.
Citera
2024-07-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Patrik Ölmeborg är en psykopat. Han har gått runt i Enköping och spridit falska rykten.

Hunden är död, övervakningsfilmerna är klippta och Charlotte på väg att lämna honom.

Patrik försöker sig även på försäkringsbrott.

Förstår… han kommer att bli mycket ensam. Han har blåst hela Sverige. Tv 4, facebook, Anders Bagge, sökhundar, polis, försäkringsbolag… vart tar det slut?
Citera
2024-07-26, 19:28
Medlem
Citat:
Exakt, men det jag inte får ihop är hur Amanda och Essie klarat examen med tanke på allt SBK sa idag.

Och det var Amanda som var den som tog examen med Essie? Är man alldeles säker på det?
Eller är det så att PÖ har någon personlig.koppling till examinatorn?
Citera
2024-07-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Senaste nytt i FB-gruppen.

"Det finns många påhittade rykten som vi moderatorer ser.
Nej, ingen katt har omplacerats pga misshandel eller något annan skäl. Underbara Snövit är kvar och är med Amanda.
Nej familjen är inte på ekonomiskt obestånd och behöver inga försäkringspengar eller någon insamling. Insamlingen startades för att många spontanskänkte pengar via swish och många frågade hur de kunde stödja ekonomiskt. Alla donationer är återbetalade.
Nej mamman och dottern åkte inte på resa utan Essie. De åkte till en plats som Amanda uppskattar att vara på. Hade Essie varit hemma hade både hon och dotterns katt åkt med.
Nej dottern har inte misshandlat Essie. Hon var välmående även vid försvinnandet.
Nej det är inget lågt staket som Essie med lätthet kunnat hoppa över eller någon öppning på baksidan där hon kunnat gå ut. Även om så vore fallet skulle hon inte gå ut så väldresserad hon är. Hon gör saker på kommando.
Nej pappan njuter inte av medial uppmärksamhet men han gör allt som står i hans makt för att ordna så bra förutsättningar som möjligt för sin dotter med funktionsnedsättning. I det arbetet ingår att få tillbaka Essie då det tar lång tid att dressera en ny hund och därför att Essie är ett oerhört stort stöd för dottern.
Deadline och den stora hittelönen är satt i en förhoppning att den/de som tagit Essie skulle lämna tillbaka henne. Osäkerheten hur de som ekipage kan fungera ökar med tiden.
Så för att tala klartext till dig som regelmässigt uppträder anonymt - skippa skitsnacket och bidra istället till att Essie återförenas med dottern!
Amandas farfar"
Vad fasen menar han? Var Essie med eller inte?

OT: helt galet att en person som verkar efterbliven (pappan) tjänar dubbelt så mycket som jag. Han skriver som om han är en 10-åring. Japp, jag är bitter. Jag har tydligen gjort fel val i livet
Citera
2024-07-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Nu låter det som du träffat A igen.

Det är PÖ som är djurhållare och han har ett strikt ansvar för hunden. Det är inte assistenterna ansvar.

Det har jag inte. Och även om jag hade träffat henne, så hade jag inte kunnat göra den bedömningen. Jag går som vanligt på vad som framkommit i tråden, i gruppen och på andra ställen.

Det är korrekt, det juridiska ansvaret bör hamnat på P, då han är förvaltare.
Citera
2024-07-26, 19:29
Medlem
Ingen reaktion på detta?

En av anmälarna är ett starkt namn. Essie har blivit sparkad så gått som dagligen och har hela tiden visat upp en rädd hunds beteende.

Polisen har varit inkopplad och länsstyrelsen litar tydligen på polisen.

Ärendet hos länsstyrelsen är avslutat iom att Essie försvunnit. Kan inte tolka det på annat sätt. Ska granska det lite närmare ikväll.

Jag tror min pendel sa rätt, Essie är död o begraven. Ingen hund, ingen åtgärd från länsstyrelsen.

Förstår frun stack på morgonen o att hon inte ville bli delaktig i detta. Där har vi nog förklaringen till att så få i familjen delat efterlysningen.
Citera
2024-07-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om alla insatser runt A fungerar, och i det räknar jag Essie, så ska hon inte utsättas för någon risk.

Men visst, är det en inkompetent assistent, som inte följer de rutiner som finns på arbetsplatsen, då kan ju vad som helst hända. Det håller jag med om. Men då är frågan, varför skäller vi inte på kommunen, som släppte över den här riskbedömningen på en chef på ett verktygsföretag??

Det är väl ett privat assistansbolag som är arbetsgivaren här, inte kommunen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in