Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Tackar.
Dock vill jag brasklappa mig rejält här. Jag har ingen vidare insyn i vad som hänt. Så jag kan ha fel, då jag enbart går på vad som kommit fram i tråden.
Ingen här kommer att kunna stoltsera med att de hade ”rätt”.
Här finns hittills bara fel…
Men jag berömmer dig för ditt allmänna resonemang kring hur det också alltid finns en annan sida ofta också flera sådana. I det här fallet den som handlar om hur otroligt svårt och tufft det är att vara en familj med ett barn som har någon form av tyngre diagnos eller funktionsnedsättning. För precis som du skriver så handlar det mer som familj att slåss mot kommunens väderkvarnar som vore man en slags don Quijote. Och att hitta vettiga personer som kan jobba som assistenter med de usla löner som det i grunden väldigt ansvarsfulla arbetet rymmer, det är mer eller mindre hopplöst. Jag tror inte det finns något yrke i landet som har så stor personalomsättning som just LSS personal i hem eller på gruppboenden. Å ju mindre utbildning, kunskap och erfarenhet en person har desto mer konflikter och strul blir det. Och många förstår inte ens att de jobbar under strikt sekretess och att det just därför är så viktigt att sådan personal följer de spelregler som finns. Dvs anmäler till rätt instanser om de upplever några missförhållanden. Och låter de som är satta att granska sådant då göra sitt jobb. Inte själv springa till media eller kidnappa en hund, eller vara behjälpliga med en hundkidnappning, (om de nu varit inblandade i hundens försvinnande?).
Jag påtalar upprepat också om och om igen att jag sitter inte inne med någon insyn i det här caset överhuvudtaget. Men det är få på det här forumet som betraktar saker som man inte har någon insyn i med ens klädsam ödmjukhet för det faktum att när man inte vet, så kan verkligheten se väldigt annorlunda ut mot vad man tror. Så det är klädsamt att åtminstone några till i forumet har förmåga att tänka efter lite innan man bara låter tangentbordhammaren gå loss… kudos till det!