Citat:
Ursprungligen postat av
Dryckeshorn
Jag har lyssnat på det mesta av dokumentären nu. Några tankar:
...kvinnan i Tyskland talas det väldigt lite om vem det egentligen var. Kan mycket väl vara så att manipulationen påbörjades redan i och med att hon kom in i Magnus liv. Fanns det fasta tecken på att "Gisela" ens existerade, eller var hon lika mycket luft som Nigeriamiljonerna och en del av allt?
Det låter extremt skumt det där. Det pratas så lite om 'Gisela' i dokumentären, det är nåt skumt där, förmodligen finns hon inte alls, eller, om hon finns, är den som syltat in honom djupare.
Låter så skumt, han är gift, har barn, och så helt plötsligt så möter han en tjej i Tyskland som han gillar så mycket att han helt sonika skiljer sig från.. Hur fick Magnus egentligen kontakt med henne överhuvudtaget, hittade han henne lite random på nån dejting sida, eller dök hon upp i nåt scam mail eller liknande.. ja det är nåt skumt med "Gisela" i alla fall utan tvekan.
(Man tror ju inte det är sant nästan när man lyssnar på dokumentären, men jag har personligen sett en person bli tvärblåst av nigerianska scammers, så jag vet att det finns folk som går på detta på riktigt.)