2024-07-26, 09:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Alltså det finns miljoner med amerikaner investerade i Bitcoin. Klart som fan Harris kommer gå ut och säga att hon är positiv till Bitcoin. Annars är det möjligt att hon förlorar massvis med röster och det kan avgöra hela valet. Men jag tror inte en sekund på att hon faktiskt är minst lika mycket eller mer för Bitcoin än vad Trump är. Det bästa för oss som har pengar investerade i Bitcoin är att Trump vinner. Det baserar jag på vad som sagts INNAN det blev klart att Biden hoppade ur. Hade det varit Biden hade han också till slut gått ut och kommenterat Bitcoin i positiv bemärkelse.

Om USA skulle valfuska till sig Harris som president så tror jag priset kommer dyka på Bitcoin. Särskilt när det sen kommer fram att allt bara varit valfläsk.

Spännande prisutveckling för övrigt i skrivande stund.
Det finns långt fler amerikaner som tycker att krypto är rent nonsens än sådana som är "investerade". Ni förstår säkert att man inte kan lova allt till alla som politiker?
Citera
2024-07-26, 09:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det finns långt fler amerikaner som tycker att krypto är rent nonsens än sådana som är "investerade".
Som att säga "det är långt fler som tycker att Apple är ett nonsensföretag än sådana som är investerade i bolaget."
Citera
2024-07-26, 09:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som att säga "det är långt fler som tycker att Apple är ett nonsensföretag än sådana som är investerade i bolaget."
Varför bemödar du dig ens med att svara? Jag har följt tråden länge men brukar sällan skriva. Ser att ni ofta matar trollet. Jag ignorerar personens inlägg och då kommer vi slippa inlägg från kebabmedpommes och få en bättre nivå i tråden. Ignorera bara så är det löst.
Citera
2024-07-26, 10:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inte alls, eftersom vi har data som ser ut som följande:

https://www.pewresearch.org/short-reads/2023/04/10/majority-of-americans-arent-confident-in-the-safety-and-reliability-of-cryptocurrency/

Presentera gärna motsvarande data där 75% av amerikaner har mycket lågt förtroende för Apple som företag och/eller investering.

Citat:
Varför bemödar du dig ens med att svara? Jag har följt tråden länge men brukar sällan skriva. Ser att ni ofta matar trollet. Jag ignorerar personens inlägg och då kommer vi slippa inlägg från kebabmedpommes och få en bättre nivå i tråden. Ignorera bara så är det löst.
Den enda som trollar är du. Jag presenterar fakta, siffror och logiska resonemang. Det enda du och dina kompisar åstadkommer är påhopp och tomma fraser ("have fun staying poor").
Citera
2024-07-26, 10:13
Avslutad
Citat:

Många som bett Leaston göra det både offentligt och via pm under årens lopp. Leaston vill ha Kebab i tråden (även om han säger något annat).

Priset har för övrigt återhämtat sig efter dipp och ligger nu på ungefär samma plats som innan dipp. Funderar på att sälja av några MSTR och köpa Solana för kanske 20% av mitt kapital. Tror inte det är för sent att göra bra med pengar på Solana.
Citera
2024-07-26, 11:55
Medlem
Tradigt att MSTR inte är splitad än!! Hade tänkt fylla på med något litet i dippen igår! 1600 dollar st är too much för mig..

Kommer 1 augusti vara första dagen som det går att handla med aktien splitad? Någon som vet?
Citera
2024-07-26, 12:53
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Tradigt att MSTR inte är splitad än!! Hade tänkt fylla på med något litet i dippen igår! 1600 dollar st är too much för mig..

Kommer 1 augusti vara första dagen som det går att handla med aktien splitad? Någon som vet?

Citat:
As a result of the dividend, each holder of a share of MicroStrategy’s class A common stock will receive nine (9) additional shares of class A common stock and each holder of a share of MicroStrategy’s class B common stock will receive nine (9) additional shares of class B common stock. In each case, the shares are expected to be distributed after the close of trading on August 7, 2024. Trading is expected to commence on a split-adjusted basis at market open on August 8, 2024. The stock dividend will not have any impact on the voting and other rights of stockholders.

8:e augusti.
Citera
2024-07-26, 14:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Många som bett Leaston göra det både offentligt och via pm under årens lopp. Leaston vill ha Kebab i tråden (även om han säger något annat).

Priset har för övrigt återhämtat sig efter dipp och ligger nu på ungefär samma plats som innan dipp. Funderar på att sälja av några MSTR och köpa Solana för kanske 20% av mitt kapital. Tror inte det är för sent att göra bra med pengar på Solana.
Mjo märkt att det oftast är Leaston som svarar. Skit i det bara Leaston! Vet att det kan vara svårt att hålla sig undan från troll men det går!

Jag köpte faktiskt Solana igår under dippen. Solana är det jag äger mest av i ren krypto. Har typ 90% Bitcoin bland mina certifikat. Vet att detta är tråden om Bitcoin men Solana är väl det jag tror näst mest på men tyvärr har jag sen tidigare kring 2021 investerat i Ethereum (där jag förvisso ligger plus) och Cardano (där jag ligger stort minus) så idag investerar jag bara småsummor då jag la in stora summor då när jag fick försäkringspengar jag väntat på som råkade vara i november 2021 när Bitcoin nådde dåvarande ATH.
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
8:e augusti.
Spännande att se vad det gör för priset. Jag hade nog köpt MSTR igår istället för Solana om det var splittat redan. Jag köpte i en dåvarande dipp för 1680$ så ligger ju inte jättemycket plus där men kanske drar iväg snart. Skönt också att ligga i USD istället för kr då kronan verkar gå riktigt dåligt (har ingen speciell koll på det, men märkt att jag ibland ligger plus på MSTR i kr trots att jag ligger minus i USD)
Citera
2024-07-26, 16:29
Medlem
Jag kan meddela från säker förstahandskälla att MtGox-bitcoinen nu delvis har nått fram till de rättmätiga ägarna.
Citera
2024-07-27, 04:13
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Någon som lyssnade på konferensen igår och vill sammanfatta?
Citera
2024-07-27, 10:22
Medlem
TyskFalthares avatar
Om det ovan nämnda stämmer ang MtCox är klara med sitt så är den osäkerheten borta.

Inte läst någon om konferensen, men säljaren Trump är ju duktig på att snacka!

Bitcoin ligger på 68 k i skrivande stund, hoppas det lossnar lite i veckan Har tyvärr inga btc i dagsläget, utan lagt all crypto på andra coins som förhoppningsvis dras med av bitcoin.

Trump skulle väl prata om att USA ska köpa en miljon stycken bitcoin för att i sin reserv? Om tyskland pressade priset när dom sålde 50 k stycken under en vecka, borde inte det skjuta i höjden då? Kennedy sa att om han vann skulle dom köpa 50 k stycken bitcoin per dag tills en miljon.
Senast redigerad av TyskFalthare 2024-07-27 kl. 10:44.
Citera
2024-07-27, 10:47
Medlem
Vet någon vilken tid Trump ska tala idag i Nashville?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in