Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Handlarna skall bara hålla käft, de kan inte längre tälja guld genom att köpa in svinbilligt och sälja dyrt. Som skrivits tidigare i tråden, globalism var visst inte roligt längre när den ger enskilda personer möjlighet att enkelt handla direkt från deras källor.. Må svensk handel som organisation dö sotdöden.
Jag tog emot ett paket igår, det hamnade i box hos budbee så temu verkar anlita flera olika, när citymail försökte bära ut ett paketmen misslyckades slutade det med att jag fick hämta det i en "iboxen" efter några dygn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Starogen
Mycket kritik om att man inte ska handla från Kina. Men vi har ingen tillverkning kvar. Folk handlar i butiker, men vad de inte tänker på att även detta kommer från ofta Asien. De får bara betala mellan leden.
Senaste tiden skrivs det om spionprogram, skorpion i paket, att handlarna!! har vänt sig till Konsumentverket. Tror bara att det är en kampanj..
Ja precis, nästan allt i våra särskilt kläder är ju producerat i Asien och importerat, främst Kina, Bangladesh typ. Kollade hemma på dyrare märken som jag har hemma bl a Craft, alla jackor, t-shirts made In China. Är de så mycket bättre? De kostar mycket iallafall. Ordentligt mer.
Närmast producerat var en tröja från Ivanhoe i Estland.
Ja så förstår handlarna och märkesäljarna darrar och gör allt för att smutsa ned Temu.
Har köpt en del bra grejer där just sportkläder och linnen typ, Lönar sig att lägga några kronor mer om man köper därifrån. Man kommer ändå billigt undan.