Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har alltid fått Schenker. Även vid små paket. Shein har ju skickat direkt till brevlådan. Vilket man tycker borde varit billigare för dom än att gå via uthämtningsställe. Men jo har inte heller fått valt. Antar att det kanske är enbart om det rör sig om väldigt stora paket.

Jag menar vid dessa små paket är det ju lite pinsamt rentav att gå till uthämtningsstället och få typ "paketet" stort som vykort och väger inte många gram där. Istället för att det skickades direkt till brevlådan. Men jag antar att de har inga direkta gränser utan allt går via en leverantör Schenker som det verkar i de flesta fall.
Ibörjan fick jag alltid Postnord hos ombud eller hem. Någon gång ett stort paket hem med citymail, ett litet med early bird annars är det bara Schenker bortsett från en gång nör jsg själv kunde välja och valde då paketskåp.

Minns en gång när postnords brevbärare var för lat för att dela ut ett litet vadderat kuvert från wish så det lämnades till ombud. Blev nästan lite imponerad av att kassörskan hittade det lilla kuvertet. Hon tyckte garanterat också att det var en lat jävel som lämnat över det till dem.
Citera
2024-07-16, 19:50
Medlem
Ni glömmer väl inte bort att kolla prisjusteringen emellanåt?
Om priset på produkten du köpte har sänkts inom 30 dagar så får du pengarna insatta på ditt Temukonto (ibland får man de till bankkontot igen).

Har tack vare denna funktion fått tillbaka flera hundra (om inte någon tusenlapp redan).

Du går till
Du —> Dina beställningar —> Skickad —> Klicka på de tre punkterna på vänster sida (om knappen prisjustering inte syns) bredvid Lämna recension och välj prisjustering.

Ps Temu är som ett jvla gift och du kan lätt bli beroende av att shoppa där.
Citera
2024-07-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Handlarna skall bara hålla käft, de kan inte längre tälja guld genom att köpa in svinbilligt och sälja dyrt. Som skrivits tidigare i tråden, globalism var visst inte roligt längre när den ger enskilda personer möjlighet att enkelt handla direkt från deras källor.. Må svensk handel som organisation dö sotdöden.

Jag tog emot ett paket igår, det hamnade i box hos budbee så temu verkar anlita flera olika, när citymail försökte bära ut ett paketmen misslyckades slutade det med att jag fick hämta det i en "iboxen" efter några dygn.

Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Mycket kritik om att man inte ska handla från Kina. Men vi har ingen tillverkning kvar. Folk handlar i butiker, men vad de inte tänker på att även detta kommer från ofta Asien. De får bara betala mellan leden.

Senaste tiden skrivs det om spionprogram, skorpion i paket, att handlarna!! har vänt sig till Konsumentverket. Tror bara att det är en kampanj..

Ja precis, nästan allt i våra särskilt kläder är ju producerat i Asien och importerat, främst Kina, Bangladesh typ. Kollade hemma på dyrare märken som jag har hemma bl a Craft, alla jackor, t-shirts made In China. Är de så mycket bättre? De kostar mycket iallafall. Ordentligt mer.
Närmast producerat var en tröja från Ivanhoe i Estland.
Ja så förstår handlarna och märkesäljarna darrar och gör allt för att smutsa ned Temu.
Har köpt en del bra grejer där just sportkläder och linnen typ, Lönar sig att lägga några kronor mer om man köper därifrån. Man kommer ändå billigt undan.
Citera
2024-07-25, 10:37
Medlem
Tullen har hållit på ett paket i 9 dagar nu, vanliga sportkläder för 451kr och de har ännu inte släppt det. Första gången man råkat ut för detta sen man började att handla från Temu.

Kommer väl att få 50kr av Temu att handla för då det skulle ha varit framme senast imorgon.
Citera
2024-07-25, 11:43
Medlem
jontebulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Tullen har hållit på ett paket i 9 dagar nu, vanliga sportkläder för 451kr och de har ännu inte släppt det. Första gången man råkat ut för detta sen man började att handla från Temu.

Kommer väl att få 50kr av Temu att handla för då det skulle ha varit framme senast imorgon.

Dom misstänker säkert det är piratkopior så dom kommer kasta kläderna säkert.!?
Citera
2024-07-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan

Tiden det hanteras i tullen och tills att det anländer hos transportföretaget i Sverige har ofta tagit längre tid de senaste månaderna. Paketen verkar inte heller hanteras i ordning efter när de anlänt. Tror jag haft paket som det gått 12 dagar utan händelse i tullområdet.
Citera
2024-07-25, 17:07
Medlem
Det är semestertider nu många vikarier
Citera
2024-07-25, 18:52
Medlem
grekkoz1s avatar
Dom höll mitt paket i malmötullen i två dagar nu precis.
Så jävla glad att jag inte ska behöva betala någonting extra, men det kanske är så att mitt paket kommer dyka upp imorgon men jag får en nota ifrån tullen om några veckor gällande ärendet, lite trist om det skulle vara så, men hoppas hoppas att dom inte lägger på någon extra taxa.
Citera
2024-07-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontebula
Dom misstänker säkert det är piratkopior så dom kommer kasta kläderna säkert.!?
Nej inga piratkopior utan bara vanliga träningskläder utan märke, har köpt samma innan och det är riktigt bra kvalité på de så man beställde mer.

Köpte på Amazon innan och de var mer än 3x så dyra på liknande produkter.

Märkeskläder köper jag inte längre, fick nog efter att en Pikétröja från Lacosté som kostade en tusenlapp såg förjävlig ut i tyget efter mindre än 1 år, pikétröjan från Kina för 35kr höll bättre kvalité.

De släppte paketet igår kväll, får väl se om Schenker hinner att leverera det idag.
Citera
2024-08-01, 17:21
Medlem
Vad är det som är billigt på Temu? Jag har handlat varje vecka på Aliexpress och alltid jämfört priser och aldrig hittat något bättre pris.

Jag fick ett erbjudande "handla 15 varor och få 3 gratis". Jag markerade 3 varor och sedan dök det bara upp en massa dyra prylar.

Jag skulle alltså handla 12 ganska dyra varor för 5-10 tusen för att få 3 stycken billiga skräpprodukter helt gratis!!!!!!!!!!!!
Citera
2024-08-02, 19:30
Medlem
Det är väl förmodligen mycket gifter i produkterna hos Temu och liknande sidor?
Citera
2024-08-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad är det som är billigt på Temu? Jag har handlat varje vecka på Aliexpress och alltid jämfört priser och aldrig hittat något bättre pris.

Jag fick ett erbjudande "handla 15 varor och få 3 gratis". Jag markerade 3 varor och sedan dök det bara upp en massa dyra prylar.

Jag skulle alltså handla 12 ganska dyra varor för 5-10 tusen för att få 3 stycken billiga skräpprodukter helt gratis!!!!!!!!!!!!
Va? Köper kanske 40 varor för femhundra, tusen kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in