Citat:
Ursprungligen postat av
swedishproffs
Jag förstår, tack för info! Just av den anledningen skulle det räcka med en liten/större hundlucka man vid behov ändå kan ta sig igenom utan att nämnvärt försämra risken att last i skåpet tar sig in i hytten.
Hundlucka? Det funkar fint med fästöglor i golvet och säkrad last om nåt finns i skåpet på besiktningen. D.v.s. du får ta bort hela mellanväggen. Vilket jag inte gör då jag som sagt inte vill dö av en bilolycka (och använder LL som just lastbil).
Tar du bort grundkonstruktionen utan att säkra nya reglar så kan du lika gärna ta bort alltsammans då skyddet är defekt. Kanske hjälper vid lättare kollision men vid 50kmh multiplicerar du vikten gånger 100 om det är fritt fall. Gött att ha något solidt objekt som tar emot första smällen innan man får 3 ton (penetrationskraft) i ryggstödet. Då jag upplevt krocktrauma tidigare så blir jag lätt illamående av tanken

ökad komfort ger ingen lycka när man får rygg- och ledskador. Men tanken att ha passage lockar absolut.
Med det sagt så kan man absolut säkra last på ett bra och säkert sätt. Men att ha skydd när spik och verktyg propellrar mot hytten känns skönt för i alla fall mig. krossade mellanhanden bara av att stereon studsade ut vid krock.