2024-07-25, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Slutar det inte förrän någon dör?
Skärp till dig för fan. Jag kritiserar en individs elaka och provokativa handlingar.

Fråga din sektledare Joakim. Han fick veta om när en person togs akut till psyket på grund av sina självmordstankar på grund av vad en kreaturs video satte i rullning.
Hens familjemedlem bad Jocke prata med kreaturen och be hen ta ett steg tillbaka, eftersom hens videos genererade stora mängden fans ställde till med allvarliga konsekvenser för den individen som både i verkliga livet och online fick ta emot allvarliga trakasserier och hot.

Han njöt av att ha en persons liv i sina händer och deklarerade att han inte kan styra kreaturen och att kreaturen inte skulle lyssna på honom. Han vägrade säga till sin ”vän” att hen passerat alla gränser. Det var viktigare att vara tyst än att försöka stoppa ett självmord.

Det verkar inte bättre än att Joakim försöker skörda ett människoliv.

Vi har den här personen och vi har Cluee och vi har Chrippa. Joakim tog reda på vad som kunde få dom att vilja ge upp livet och Joakim har gjorde precis det.
Citera
2024-07-25, 10:40
Medlem
Citat:
Du är elak och sjukligt besatt av Jocke.
Jag menar SJUKLIGT besatt av honom.
Du kommer nog snart få mycket att stå i.

Slutdiskuterat med dig.
En fråga som du kanske kan besvara, varför är det så hemskt när jocke ifrågasätts, medan det är helt okay att attackera chrippe o linnea o anklaga dem för helvetet på jorden?
Clue har hotats av jocke, anjo, rask o danjal men det är helt okay, för att han är vän med chrippe?
Förklara gärna, för du verkar besatt av jocke och ser alla som ifrågasätter han som fiender.
Jocke startade elden o anjo förklarade krig mot chrippe, sen har det matats på.
Alla bevis finns och det är bara att gå tillbaks o se till ursprungskällan som inte minns vad han sagt, verkar det som.

Jag lyssnade på poden avsnitt 7, gör det, där erkänner och bevisar jocke hur empatilös han är, oroar sig om att ingen kommer tro honom om han blir sjuk o mår dåligt på riktigt, eftersom han låtsas va sjuk o må dåligt så mycke
Det är kantat av uppenbara lögner om allt.

Huset brann nästan upp men det släckte sig själv pga vattenläckor?

Varför ringer jocke sin manager och berättar att dom är gravida? Jonna säger att det är för att managern har blivit som jockes pappa, fadersgestalt!? Eftersom han inte har haft någon? Är det stefan som menas?

Mamman får sig en känga eftersom hon sa att det var väldigt tidigt att gå ut med graviditeten, eftersom så mycket kan hända. Det var tydligen jättevidrigt enligt jonna o jocke?

Den där jonas har producerat jockes olika program, han är väl med i produktionen/bolaget som även gör dokumentären? Är inte de lite oetiskt?
Citera
2024-07-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
En fråga som du kanske kan besvara, varför är det så hemskt när jocke ifrågasätts, medan det är helt okay att attackera chrippe o linnea o anklaga dem för helvetet på jorden?
Clue har hotats av jocke, anjo, rask o danjal men det är helt okay, för att han är vän med chrippe?
Förklara gärna, för du verkar besatt av jocke och ser alla som ifrågasätter han som fiender.
Alla bevis finns och det är bara att gå tillbaks o se till ursprungskällan som inte minns vad han sagt, verkar det som.

Jag lyssnade på poden avsnitt 7, gör det, där erkänner och bevisar jocke hur empatilös han är, oroar sig om att ingen kommer tro honom om han blir sjuk o mår dåligt på riktigt, eftersom han låtsas va sjuk o må dåligt så mycke

Varför ringer jocke sin manager och berättar att dom är gravida? Jonna säger att det är för att managern har blivit som jockes pappa, fadersgestalt!? Eftersom han inte har haft någon? Är det stefan som menas?

Mamman får sig en känga eftersom hon sa att det var väldigt tidigt att gå ut med graviditeten, eftersom så mycket kan hända. Det var tydligen jättevidrigt enligt jonna o jocke?

Den där jonas har producerat jockes olika program, han är väl med i produktionen/bolaget som även gör dokumentären? Är inte de lite oetiskt?

Du får bara ett kort svar eftersom du bara upprepar det som sagts tidigare.

Jag har kanske skrivit 4-5 inlägg i denna tråden så jag är superbesatt av Jocke, eller hur.
Citera
2024-07-25, 13:10
Avslutad
Citat:
Nu verkar det vara dags för nästa steg i kampanjen. Hej och hå, det är mycket nu att stå i för gruppen.

Exakt så nu byter vi fokus till att Jonna är utsatt, Jonna som älskar att vara med sina barn tror jag inte blir speciell ledsen över att spela i samma lag som barnen.
Och sen att Jonnas släkting skulle säga åt henne att lämna Jocke är sån bullshit så det finns inte, Jonnas mamma med och mormor bryr sig om Jocke som jätte mycket och ser honom som lika viktig som Jonna.
Vill nästa skratta när dom börjar prata om Jonnas familj vill att hon ska lämna, det blev så komiskt😂

Sen allt om Jonas, jösses vad ska man säga, man kanske ska blanda in Jonas fru och fråga vad hon tycker 😉
Citera
2024-07-25, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag förstår att du blir ledsen för att din idol är inte är den goda personen du trodde att han var. Han skiter i andra människors liv.

ÖH! Det blir så tråkigt när du hotas på Flashback.

Min förhoppning är att jag snart för mycket mindre att stå i, semestern står för dörren.

13 kvar.

Pallal kan du svara på min fråga kan du med 100 % säga att Jonnas familj vill att hon ska lämna Jocke?
Citera
2024-07-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt så nu byter vi fokus till att Jonna är utsatt, Jonna som älskar att vara med sina barn tror jag inte blir speciell ledsen över att spela i samma lag som barnen.
Och sen att Jonnas släkting skulle säga åt henne att lämna Jocke är sån bullshit så det finns inte, Jonnas mamma med och mormor bryr sig om Jocke som jätte mycket och ser honom som lika viktig som Jonna.
Vill nästa skratta när dom börjar prata om Jonnas familj vill att hon ska lämna, det blev så komiskt😂

Sen allt om Jonas, jösses vad ska man säga, man kanske ska blanda in Jonas fru och fråga vad hon tycker 😉

Fokusförflyttning i sin klumpigaste form.

Det är väl bara i familjen man diskuterar sånt, inte med en random användare här. Därför avslås det som lögn.

Och sen försöka få det till att Jonas skulle ha en dold agenda mot Jocke är ju absurt.
Citera
2024-07-25, 14:31
Avslutad
Citat:

Är det att byta fokus att uppmärksamma vad som sker med och runt Jocke?
Ska du uppvisa samma problem med sådant i den här tråden som du hela tiden gör i Chrippa-tråden också?

Hur VET du vilken syn Jonnas mamma/familj har på Jocke?
En annan vet ju inte mer än vad som länkas ut, så med det blir det svårt att så tvärsäkert som du VETA.

Det är mycket möjligt att Jonas är en hyvens gubbe, men med tanke på vilka Jocke har runt omkring sig (som tex rask och Anjo), så är det inte konstigt att man även ifrågasätter/analyserar och spekulerar kring Jonas.
Han verkar dessutom ha en stor del i jockes produktioner och privatliv, så varför inte?
De (vänner/bekanta) som verkar normala genom årens lopp kring Jocke har lagt benen på ryggen och syns aldrig med honom längre.
Vad får Jonas att stanna kvar?

Är han så förträfflig som ni vill göra gällande, så är det väl ingen fara om det spekuleras kring vem han är och om/eller han har ett syfte?

Jonna har det tufft med Jocke, enligt egen utsago.
Jag lider med henne.
Citera
2024-07-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian

Citat:
Du är elak och sjukligt besatt av Jocke.
Jag menar SJUKLIGT besatt av honom.

Du kommer nog snart få mycket att stå i.

Slutdiskuterat med dig.
Ständigt hot och tjat om jocke, som inte får ifrågasättas, trots att det är han som gjort allt i sin makt för att förstöra chrippe o linneas förhållande o tillomed försökt få barnet omhändertaget inför publik.

Jag tror inte nån hade stått pall för hatet linnea fått utstå, eller smutskampanjen mot chrippe.

OM chrippan hade dumpat linnea o återgått till nuggets o pepsi julle, då hade allt varit frid o fröjd, eller hur?

Det är uppenbart om man ser på vad som postats i kreaturens olika kanaler, att det är linnea som ruckar jockes värld, jonna ä pissur över linnea, likaså julle som än idag snackar skit på lajvs o försöker spela offer, samtidigt som hon fräser åt tittarna, så tillomed morsan reagerar o säger åt henne. Julle skiter i de. Hon har mensvärk o dom ställer skitfrågor o vill att hon ska ta bort filtret när hon brer på två kilo spackel i fejan så dom ser hur hon gör...

Men chrippe skulle sluppit anjos o rasks hatdrev som jocke uppviglat till och underhåller, tillsammans med danjal, om han valt att stanna med julle? Clue skulle sluppit shitstormen från danjal o anjo o leonidas?
Citera
2024-07-25, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Är det att byta fokus att uppmärksamma vad som sker med och runt Jocke?
Ska du uppvisa samma problem med sådant i den här tråden som du hela tiden gör i Chrippa-tråden också?

Hur VET du vilken syn Jonnas mamma/familj har på Jocke?
En annan vet ju inte mer än vad som länkas ut, så med det blir det svårt att så tvärsäkert som du VETA.

Det är mycket möjligt att Jonas är en hyvens gubbe, men med tanke på vilka Jocke har runt omkring sig (som tex rask och Anjo), så är det inte konstigt att man även ifrågasätter/analyserar och spekulerar kring Jonas.
Han verkar dessutom ha en stor del i jockes produktioner och privatliv, så varför inte?
De (vänner/bekanta) som verkar normala genom årens lopp kring Jocke har lagt benen på ryggen och syns aldrig med honom längre.
Vad får Jonas att stanna kvar?

Är han så förträfflig som ni vill göra gällande, så är det väl ingen fara om det spekuleras kring vem han är och om/eller han har ett syfte?

Jonna har det tufft med Jocke, enligt egen utsago.
Jag lider med henne.

För att jag vet, och att pallal ens säger att släktingar vill att hon ska lämna gjorde att jag fick ett riktigt gott skratt, det är ren och skär påhitt.
Jonna mår bra, dom älskar varandra och har ett fint förhållande och en bra familj & vänner runt sig. Många fler vänner än vad som visas i kameran.
Citera
2024-07-25, 15:43
Avslutad
Citat:
Fokusförflyttning i sin klumpigaste form.

Det är väl bara i familjen man diskuterar sånt, inte med en random användare här. Därför avslås det som lögn.

Och sen försöka få det till att Jonas skulle ha en dold agenda mot Jocke är ju absurt.

Alltså jösses vad dom får stå ut med genom alla år, helt sjukt.
Jag tror inte alla förstår att Jonas och hans fru med barn umgås med Jocke & Jonna en hel del men det visas inte upp.
Citera
2024-07-25, 15:54
Medlem
Citat:
Alltså jösses vad dom får stå ut med genom alla år, helt sjukt.
Jag tror inte alla förstår att Jonas och hans fru med barn umgås med Jocke & Jonna en hel del men det visas inte upp.

Jag vet, där har han goda vänner som inte umgås med honom ur egen nytta.
De båda familjerna har fin vänskap.
Citera
2024-07-25, 16:03
Medlem
kanblikuls avatar
Någon som vet om det har skurit sig mellan Elias Afen och Jockiboi? Tänkte på att Jockiboi skickat Rask att göra en video om Elias?

Såg Rasks videos och här är listan:
En video om Jockibois svåra barndom - 32 dagar sen, 24103 visningar
En video om Jockibois svåra barndom - 3 dagar sen, 20852 visningar
En video om Chrippas kommentarer på YouTube - 2 dagar sen, 34 935 visningar

Känns som sagt att Jockibois namn inte drar mest i freakshowen. TV4 nit att stjärnan inte deltar måste svida för ekonomin, men skönt för Chrippa att han har ett kvitto att han är storebror nu på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in