Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Jag håller med dig i detta. Motivet; det är det viktigaste.Och i avsaknad av ”förstahandskällor” och ovilja att ens acceptera att ett motiv kan finnas, har en del trådmedlemmar satt sig på sin kammare och formulerat scenarior och sedan tvärsäkert presenterat dem med orden ”så här har det gått till, det kan inte vara på något annat sätt”. Därefter har man, då andra trådmedlemmar framfört synpunkter och alternativa händelseförlopp, avfärdat dessa som icke trovärdiga. För ett tag sedan var det t ex helt fastslaget att några danska medborgare var skyldiga och att H, död i en bils koffert, körts till södra Jylland och grävts ner där. Flera trådmedlemmar insåg det orimliga i detta, påpekade det, men blev bemötta med en dos förakt.
Du fortsätter med dina skruvade inlägg. Tidigare nämndeman? Herregud.
Jag har då aldrig visat någon ovilja att acceptera att ett motiv skulle kunna finnas, men för att bredda spektrumet har jag framför det som GW Perssons har sagt, nämligen att det inte alltid måste finnas ett motiv. Vilket motiv har GW Persson själv angett i just det här fallet?
Sedan har inte jag tvärsäkert sagt hur det här har gått till, bara resonerat utifrån de för dig så förhatliga sannolikheterna. Det där med danskar och Jylland är helt IB03:s fixa idé.
Man måste också förstå att vissa trådmedlemmars "alternativa händelseförlopp" är helt orealistiska - ofta i kombination med att de har den "poängen" att få bort möjligheten att Helena gick hem, sannolikt med KM. Så: Helena skulle ha kommit hem, blivit dödad i hemmet av storasyster och hennes monster till pojkvän, utburen kanske inrullad i en matta alternativt helt sonika bundits fast på en bils takräcken? Sedan har man glatt traskat omkring i Kohagen och lagt ut hennes tillhörigheter, skapat en lega, skapat hjulspår? Och Ulrika har lätt som en plätt lurat skjortan av polisen? Seriöst ...