2024-07-24, 23:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det finns numera även en till skribent vilken aspirerar på 1e vice eller 2e viceordförandeposten.
Precis ALLT som bara yppas ang att Helena inte skulle varit en liten oskyldig vit ängel idiotförklaras, enligt Ugglan och sin/a anhängare var väl hon både okysst och oskuld trots sina 22 år!

Helt klart måste det in med ny info, in med nytt tänk, för att som Ugglan och IB mata tråden med kilometerlånga inlägg år ut och år in med EXAKT samma innehåll är så dumt att klockorna stannar och blommorna vissnar ggn på ggn!

Då är det de två frågorna ingen, då:

1) Hur vet du att KM är oskyldig (för sjunde gången?)?
2) Hur vet du att Helena var flörtig?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-07-24 kl. 23:52.
Citera
2024-07-24, 23:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Bra och tack Tuna. Då är det än mer befäst att Helena var just som hon beskrivs. Jag det märks att dessa två systrar ändock kändes ganska olika egentligen men då ändå stod varandra så nära då. Helena och Ulrika som du menar.

Jag håller med dig även om att PU inte har med detta att göra. Jag skulle vilja att Återvändsgränd4 kom in och sade några ord om Mickes Gym här för där tror jag den kontaktyta emellan Huvudgärningsman och Helena måste ha etablerats i någon form. Det kan bara vara så att denna man bara har blivit hemligt besatt av Helena utan att hon riktigt har reflekterat över detta. Detta kan räcka när vi vet att detta brott var helt oplanerat men att en gnista måste ha tänts med våldsam kraft och jag tror att en besatthet under längre tid och då svartsjuka utlöser detta. Det är minuter detta handlar om uppe i Kohagen och detta räcker för en stark, kanske dopad man galen av svartsjuka att få sinnet att rinna över och att Helena avlider som resultat.

RFT sade att han snurrat i ett kvarter i sin ungdom för att spana på någon han gillade MEN här pratar vi då alltså om en råbarkad förmodad KVINNOMÖRDARE då som har en helt annan mentalitet. Så här kan man då höja detta "span" då till kanske "no limit" , lägg till kanske tidigare våldsamhet, kriminalitet eller/och brukande av anabola ihop med andra droger också då så kan man få en mycket farlig cocktail.

Vad säger du Återvändsgränd4, kan du berätta om gymmet vid denna tid ? Minns du om det fanns danskar som tränade där te x ? Eller någon annan som du anser kan stämma in på denna profil ?

Helena och PU träffades många gånger på Mickes gym, ja.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-07-24 kl. 23:53.
Citera
2024-07-25, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
äldre systrar

Jag har ocksa funderat lite pa detta. Det vore ju inte ovanligt att de aldre systrarna hanger med grabbar som tycker att lillasyrran vore intressant. Och viceversa, liksom. Vore ju inte forsta gangen som en lillasyster fattar tycke for aldre grabbar som hanger med hennes aldre systrar. Kan faktiskt vara vart att dyka djupare har. Men.....da behovs det Mariestadare fran den tiden som hangde med stora syrrorna och som kan ge lite info om vilka deras umgangeskrets var. Annars ar det annu en atervandsgrand.

Traden fastnar hela tiden pa att det inte finns personer fran Mariestad som skribenter som faktiskt var bekanta med systrarna Andersson som kan ge information. All kriminalstatistik sager att i dessa fall sa finns mordaren/mordarna mycket nara offret och/eller offrets familj. Jag tror pa statistiken i detta fallet. Det ar en pusselbit som saknas nagonstans. Aven for polisen. Jag sager att det har med motivet att gora. Och jag tror att det ar den pusselbiten GW gamblar med.
Senast redigerad av MrConwell 2024-07-25 kl. 04:30.
Citera
2024-07-25, 07:47
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Jodå, det har skett en rejäl utveckling i tråden, men om du nu så starkt ogillar tråden och hur den ser ut, varför är du då kvar? Varför skriver du?

Jag hävdar att tråden är kvar på ruta ett. Den har inte kommit en millimeter närmare en lösning på gåtan. Det enda vi med säkerhet vet är att hon är försvunnen. Allt annat, som t ex att KM är mannen med pilotglasögon, är spekulationer och antaganden. Någon trådmedlem skriver t ex ”allt pekar på att det är så”.
Redogör gärna för vilken utveckling du anser skett i tråden.

En annan sak: med något undantag är det bara du och IB som kategoriskt kritiserar och avfärdar mina inlägg. Några trådmedlemmar väljer att inte kommentera dem, några väljer att ”spinna vidare” på det jag skriver. Och det, tolkar jag, som att en del medlemmar ser att det finns anledning att i alla fall ta sig en funderare över det jag skriver.
Citera
2024-07-25, 07:48
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Jag har ocksa funderat lite pa detta. Det vore ju inte ovanligt att de aldre systrarna hanger med grabbar som tycker att lillasyrran vore intressant. Och viceversa, liksom. Vore ju inte forsta gangen som en lillasyster fattar tycke for aldre grabbar som hanger med hennes aldre systrar. Kan faktiskt vara vart att dyka djupare har. Men.....da behovs det Mariestadare fran den tiden som hangde med stora syrrorna och som kan ge lite info om vilka deras umgangeskrets var. Annars ar det annu en atervandsgrand.

Traden fastnar hela tiden pa att det inte finns personer fran Mariestad som skribenter som faktiskt var bekanta med systrarna Andersson som kan ge information. All kriminalstatistik sager att i dessa fall sa finns mordaren/mordarna mycket nara offret och/eller offrets familj. Jag tror pa statistiken i detta fallet. Det ar en pusselbit som saknas nagonstans. Aven for polisen. Jag sager att det har med motivet att gora. Och jag tror att det ar den pusselbiten GW gamblar med.

Jag håller med dig i detta. Motivet; det är det viktigaste.Och i avsaknad av ”förstahandskällor” och ovilja att ens acceptera att ett motiv kan finnas, har en del trådmedlemmar satt sig på sin kammare och formulerat scenarior och sedan tvärsäkert presenterat dem med orden ”så här har det gått till, det kan inte vara på något annat sätt”. Därefter har man, då andra trådmedlemmar framfört synpunkter och alternativa händelseförlopp, avfärdat dessa som icke trovärdiga. För ett tag sedan var det t ex helt fastslaget att några danska medborgare var skyldiga och att H, död i en bils koffert, körts till södra Jylland och grävts ner där. Flera trådmedlemmar insåg det orimliga i detta, påpekade det, men blev bemötta med en dos förakt.
Senast redigerad av RFT 2024-07-25 kl. 08:42.
Citera
2024-07-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har förklarat typ tre gånger, men du verkar inte (vilja) förstå.
Jag förstår mycket väl att du är svagbegåvad som inte förstår skillnaden mellan att förstå och att inte köpa dina förklaringar, speciellt inte som du verkar förlita dig på ev uttalande av personer som inte är pålitliga, samtidigt som du inte vill ta hänsyn till vad som är känt från bla polisen. Dina ständiga lögner och fabriceringar, och drev för att skapa trådsanningar gör ju inte att dina förklaringar ska köpas rakt av.
Den "standard" du kräver av andra applicerar du inte på dig själv.
Andra användare får en känga för ev "rykten" kring Helena, men du drar dig inte ett skit att sprida vidare rena rykten om t.ex PU, eller andra ev misstänkta.
Så nej, att förstå har inget med att göra med om man väljer att inte köpa dina bisarra osammanhängande förklaringar.
Senast redigerad av DisappointedTuna 2024-07-25 kl. 09:32.
Citera
2024-07-25, 09:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag hävdar att tråden är kvar på ruta ett. Den har inte kommit en millimeter närmare en lösning på gåtan. Det enda vi med säkerhet vet är att hon är försvunnen. Allt annat, som t ex att KM är mannen med pilotglasögon, är spekulationer och antaganden. Någon trådmedlem skriver t ex ”allt pekar på att det är så”.
Redogör gärna för vilken utveckling du anser skett i tråden.

En annan sak: med något undantag är det bara du och IB som kategoriskt kritiserar och avfärdar mina inlägg. Några trådmedlemmar väljer att inte kommentera dem, några väljer att ”spinna vidare” på det jag skriver. Och det, tolkar jag, som att en del medlemmar ser att det finns anledning att i alla fall ta sig en funderare över det jag skriver.

Tråden kommer för alltid stå kvar på ruta ett om Ugglan får styra som han gör och gjort, man kan endast spekulera i vad Fågelns egentliga agenda är här i tråden, är det att hålla vissa teorier (sanningen) borta!?

Detta med droger hemma i huset är intressant vad nu än vissa i tråden skriver, (behöver absolut inte vara Helenas), sedan den info att en av hennes systrar var allt annat än en vit ängel är även den ytterst intressant. Kan systerns umgänge ha ngt med Helenas försvinnande att göra, helt klart så missas ngt väsentligt av polisen och även här i tråden.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-07-25 kl. 09:47.
Citera
2024-07-25, 11:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Tråden kommer för alltid stå kvar på ruta ett om Ugglan får styra som han gör och gjort, man kan endast spekulera i vad Fågelns egentliga agenda är här i tråden, är det att hålla vissa teorier (sanningen) borta!?

Detta med droger hemma i huset är intressant vad nu än vissa i tråden skriver, (behöver absolut inte vara Helenas), sedan den info att en av hennes systrar var allt annat än en vit ängel är även den ytterst intressant. Kan systerns umgänge ha ngt med Helenas försvinnande att göra, helt klart så missas ngt väsentligt av polisen och även här i tråden.
??? LGWP har ju uttryckt att utredningen förlorade mycket värdefull tid till en början då man antog att Helenas försvinnande var drogrelaterat. Rätt eller fel, så lär man ha tittat på den möjligheten.
Citera
2024-07-25, 11:53
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
??? LGWP har ju uttryckt att utredningen förlorade mycket värdefull tid till en början då man antog att Helenas försvinnande var drogrelaterat. Rätt eller fel, så lär man ha tittat på den möjligheten.

Vet!!! Men de kanske missade att Helena inte var den som nyttjade dessa.

Ngt missas ivf av polisen och i tråden, annars hade detta varit löst.
Citera
2024-07-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Jo jag har för mig att drog-spåret inte gav så mycket men att titta på Helenas och hennes systers umgänges krets har nog inte gjorts tillräckligt djupt och kollats av helt.

Jag tror polisen körde väldigt mycket på teorin om att hon gått hem och stött på sin GM.. därav så missade man att verkligen dubbel-kolla hennes vänners alibin, stämmer dom verkligen osv. Jag tror som sagt att sanningen ligger i hennes vänner. Annars så hade man hittat den okända GM.. men det är bara min egna tankar om det.

Jag kan tänka mig att hon fick skjuts hem av sina/sina systrars vänner och något gick snett i bilen. Och det är därför det inte finns så mycket uttalanden av hennes vänner. De verkar inte så intresserade av att vilja lösa detta.. hennes syster säger i TV till Leif GW att hon inte vill peka fingret på någon som hon känner utan för henne är mördaren ansiktslös och en hemsk människa (Monstret i skogen).

Det som stör mig är att kalla fall gruppen gjorde precis som med Palme Mordet.. man tar någon som inte riktigt kan försvara sig. Skyll allt på honom när svaret är rätt uppenbart inte den personen men denne får helt plötsligt bli en mördare fast inget pekar på det.
Citera
2024-07-25, 12:43
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Jo jag har för mig att drog-spåret inte gav så mycket men att titta på Helenas och hennes systers umgänges krets har nog inte gjorts tillräckligt djupt och kollats av helt.
[...]
Jag kan tänka mig att hon fick skjuts hem av sina/sina systrars vänner och något gick snett i bilen. Och det är därför det inte finns så mycket uttalanden av hennes vänner. De verkar inte så intresserade av att vilja lösa detta.. hennes syster säger i TV till Leif GW att hon inte vill peka fingret på någon som hon känner utan för henne är mördaren ansiktslös och en hemsk människa (Monstret i skogen).

Att Helena fick skjuts från Stadt finns det inte mkt att orda om, för OM hon promenerat hem så skulle det funnits en antal av vittnen vilka sett henne och inte bara ett "efterhandsvittne" vilket sett ett par byxor, just detta att byxorna var så extremt iögonfallande gör ju att bara än fler isf borde sett henne gå hem.

Nej, utgångspunkt är att hon kliver in i en bil efter Stadt strax efter 02, men vems, att det är ngn hon känner känns ytterst sannolikt.
Citera
2024-07-25, 12:50
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Vi är ju några i tråden, du bl a, som vill bredda perspektivet. Det tror jag är bra att göra. Att man som tråddeltagare formulerar en teori, om motiv och/eller händelseförlopp utifrån de osäkra och knapphändiga källor som tråden har tillgång till, om hur det måste ha gått till och därefter förfäkta den egna uppfattningen in absurdum, betyder enligt mig att förutsättningslösa diskussioner inte välkomnas av den trådmedlem som har för vana att så agera.

Att vara öppen för alla infallsvinklar och bemöta dem med sakliga argument get ett debattklimat som har förutsättningar att leda till det resultat som jag utgår från är alla tråddeltagares mål.

Argument av känslokaraktär, t ex ”du är ju dum på riktigt” avslöjar debattörens brist på relevanta sakargument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in