2024-07-24, 18:17
  #12181
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3

Jag tror att det tar lite hårdare att som kvinna bli av med sin barn för som kvinna ska du vara den där perfekta modern och när någon då kommer och kritiserar dig så hårt att du inte duger som mamma så blir det ett stort sår.

Det tror jag du har helt rätt i och trots att jag är en mycket manlig och stark och stolt (och allt möjligt annat) man så tror jag ändå att det är värre för en mamma att mista sitt barn än för en pappa. Är man en kärring som Sulle t.ex. svider det nog nåt liknande iofs.
2024-07-24, 20:02
  #12182
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är de som gör bedömningen av föräldraförmågan utan att vara tillräcklig utbildade i detta.

Ja men det är ett separat beslut. De flesta som har barn på LVU har fortfarande vårdnaden. Poängen med LVU är tillfällig vård. Barnet ska hem till vårdnadshavaren så snart det är möjligt och säkert.

Är det du som var hög på svamp?

Jag skiter väl i LVU, jag talar om när det gått genom mer eller mindre alla instanser och samtliga fastställt att barnen inte ska tillbaka till berörd förälder.

Du verkar förutom din vidriga barnfetisch helt hjärnskadad. Du verkar tro att socialsekreterare är nåt sorts allsmäktiga illuminati som varken tings, hovrätt eller HD ifrågasätter. Ko-ko i gökboet liksom.
2024-07-24, 20:36
  #12183
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Jag skiter väl i LVU, jag talar om när det gått genom mer eller mindre alla instanser och samtliga fastställt att barnen inte ska tillbaka till berörd förälder.
Så vilka instanser går det igenom? Vet du hur det går till i ett LVU-mål ens?

Domstolen LITAR på att socialsekreteraren gjort en professionell och saklig bedömning. Uppgifterna som lämnas kontrolleras inte av domstolen. Föräldrarna måste själv gå igenom och motbevisa alla felaktigheter, kontakta alla vittnen och höra om det stämmer det som påstås de sagt i utredningen osv. Och det i sig är ett heltidsjobb som ingen normal människa har tid med.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Du verkar förutom din vidriga barnfetisch helt hjärnskadad. Du verkar tro att socialsekreterare är nåt sorts allsmäktiga illuminati som varken tings, hovrätt eller HD ifrågasätter. Ko-ko i gökboet liksom.
ja i någon mening är faktiskt socialsekreterare någon form av sekt som aldrig kan ha fel och som satt i system att ljuga och manipulera. De bestämmer vad som är sant och falskt och domstolen godkänner det i nästan vartenda fall. Kolla statistiken själv. Det är väldigt svårt att få rätt mot svensk socialtjänst i domstol. Inte för att de har rätt, utan för att föräldrarna alltid är i underläge vid förhandling, även om det ser ut så på pappret.
2024-07-24, 20:44
  #12184
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

ja i någon mening är faktiskt socialsekreterare någon form av sekt som aldrig kan ha fel och som satt i system att ljuga och manipulera. De bestämmer vad som är sant och falskt och domstolen godkänner det i nästan vartenda fall. Kolla statistiken själv. Det är väldigt svårt att få rätt mot svensk socialtjänst i domstol. Inte för att de har rätt, utan för att föräldrarna alltid är i underläge vid förhandling, även om det ser ut så på pappret.

Det sista och fetade är helt osammanhängande.

Du hittar ju bara på, alternativt lever du i en psykos. Oavsett vilket diskuterar jag inte med såna så godkväll.
__________________
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-07-24 kl. 20:54.
2024-07-24, 21:01
  #12185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Sofia pratar om att vinna mot socialtjänsten. Sålänge hon ser det som att vinna eller förlora så kommer hon aldrig att få tillbaks sina barn. Det handlar om att sammarbeta. Att se vad det är som soc tycker att man gör som inte är bra mot sina barn och sen ändra på det. Ser man det hela tiden som att man själv måste ha övertaget så blir det som i sofias fall. För barnens skull så måste man släppa sin stolthet, är inte barnen värda det?

Det är precis detta jag pratar om då jag säger hon är en rättshaverist. Den största av dom alla, men hon är i gott sällskap av flera andra som skriker sig fram på TT.
Fia med mfl hade haft en rimlig chans till umgänge och upphävande av insats om dom från start samarbetat med socialtjänsten. Men nej…att ha det på sitt sätt och att vinna är viktigare än allt annat.
2024-07-24, 21:10
  #12186
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Det är precis detta jag pratar om då jag säger hon är en rättshaverist. Den största av dom alla, men hon är i gott sällskap av flera andra som skriker sig fram på TT.
Fia med mfl hade haft en rimlig chans till umgänge och upphävande av insats om dom från start samarbetat med socialtjänsten. Men nej…att ha det på sitt sätt och att vinna är viktigare än allt annat.

Nej hon har redan provat allt detta sannolikt. Rättshaverist? Det tycker jag inte alls hon verkar vara när hon är lugn och resonerar och inte skriker ut sitt budskap. Socialtjänsten är en myndighet som ständigt flyttar målstolpar vid försök till samarbete. Hur mycket klienterna än försöker samarbeta och till slut ger såklart de upp. Barnen kommer inte tillbaka hur de än gör och självklart leder det till en enorm frustration. Du hade varit precis lika frustrerad om det var ditt barn det handlade om.

Fia har testat precis allt och skriker ut sin frustration. Det är väldigt tragiskt att se och inget som jag förstår hur man kan tycka är roligt att titta på.
2024-07-24, 21:37
  #12187
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Rättshaverist? Det tycker jag inte alls hon verkar vara

Och bara genom den kommentaren blir du 100% för alltid benhårt uträknad som normalfuntad människa. Vilket du aldrig kommer att förstå då du inte är en normalfuntad människa. Men vi andra skrattar och skakar på huvudet som man gör åt pinsamma clowner.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Världen är större än denna tråd som verkar samlat alla soc-psykopater.


Även om det vore sant, vad har det att göra med att du sitter och mytar och blåljuger?
2024-07-24, 22:23
  #12188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det värsta är att denna omsorgsbrist verkar anses vara helt ok om det är ett familjehem som brister. Socialtjänsten och familjehemmet borde straffas hårt om barns tandhälsa inte sköts när barnen är omhändertagna. Barn upp till 12 år ska ha assistans vid tandborstning och barn med autism och psykiska funktionsnedsättningar behöver ännu mer hjälp vid varje tandborstning ända tills de är vuxna.

Problemet är att tjänstemannaansvar inte finns för socionomer. De har egentligen mest makt av alla tjänstemän men har inget personligt ansvar för de skador de ställer till med. Denna ordning behöver ändras.

Vi får se vad moderaterna hittar på nu iom den nya socialtjänstlagen och att tjänstemannaansvar ska införas igen, men jag har inga större förhoppningar med tanke på vilka fullkomliga galningar som jobbar inom svensk socialtjänst. Inget kommer bli bra förrän den sista socionomen rensats ut. De har inget där att göra.

https://www.bt.se/boras/efter-lvu-granskning-ministern-kritisk-mot-allvarliga-brister-fungerar-inte/

Håll dig till ämnet. Fosterfamiljer anmäls också om de uteblir eller inte samarbetar med tandvården.
2024-07-24, 23:33
  #12189
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Håll dig till ämnet.

Du kunde lika gärna bett personen att plocka ner månen.
2024-07-25, 07:57
  #12190
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Håll dig till ämnet. Fosterfamiljer anmäls också om de uteblir eller inte samarbetar med tandvården.

Vad är straffet? Det är ju inte deras ungar? Och det är precis det som är problemet när det inte handlar om biologiska barn. Det är fullt lagligt för staten att vanvårda barn och komma undan med det. Absolut ingen går att hållas ansvarig vid vanvård av barn i statens/kommunens regi. Det konstiga med er soc-fans är att ni bara ger er på föräldrarna och vill straffa dem, men när staten och kommunen vanvårdar barn är det helt ok.

Barnen verkar ni skita fullständigt i. Det viktigaste är att straffa föräldrarna och hur barnen upplever det hela och vad som händer med dem av att vara placerade är inte lika intressant.

Familjehem som inte sköter barns tänder och slarvar med BVC-besök ska för det första inte få vara familjehem och för det andra ska de ha dryga böter minst.
2024-07-25, 09:13
  #12191
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Och bara genom den kommentaren blir du 100% för alltid benhårt uträknad som normalfuntad människa. Vilket du aldrig kommer att förstå då du inte är en normalfuntad människa. Men vi andra skrattar och skakar på huvudet som man gör åt pinsamma clowner.

Antingen förstår du inte hur socialtjänsten fungerar eller så jobbar du på soc. Känner jag Fia rätt så har hon redan testat att samarbeta.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Även om det vore sant, vad har det att göra med att du sitter och mytar och blåljuger?

Det gör jag absolut inte. Det finns många som uppmärksammat de djupa demokratiska problemen av samhällets hantering av placerade barn. Även socionomer har reagerat på vad som är ett alldeles uppenbart systemfel.

https://socionomen.se/roster/debatt/debatt-straffskalan-for-tjansteman-som-brister-i-yrkesutovningen-bor-ses-over/

Vilket hån mot flickan och de biologiska föräldrarna att bli utsatt för något sådant vid placeringen....

Citat:
En flicka som var placerad, och därmed under socialtjänstens långtgående tillsynsansvar, har ett sexuellt umgänge med en pojke som är under 15 år. Socialtjänsten gjorde ingen polisanmälan för att pojken var under 15 år, och flickan ansågs därmed inte ha varit utsatt för något brott. I stället kom socialsekreteraren överens med familjehemskonsulenten om att familjehemmet skulle följa med flickan till ungdomsmottagningen och se över möjligheten till preventivmedel.


Vad har du sagt om det var din dotter som var placerad och något sådant inträffat? Tänkte inte på det?
__________________
Senast redigerad av kurt-sune 2024-07-25 kl. 09:35.
2024-07-25, 11:56
  #12192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Antingen förstår du inte hur socialtjänsten fungerar eller så jobbar du på soc. Känner jag Fia rätt så har hon redan testat att samarbeta.



Det gör jag absolut inte. Det finns många som uppmärksammat de djupa demokratiska problemen av samhällets hantering av placerade barn. Även socionomer har reagerat på vad som är ett alldeles uppenbart systemfel.

https://socionomen.se/roster/debatt/debatt-straffskalan-for-tjansteman-som-brister-i-yrkesutovningen-bor-ses-over/

Vilket hån mot flickan och de biologiska föräldrarna att bli utsatt för något sådant vid placeringen....



Vad har du sagt om det var din dotter som var placerad och något sådant inträffat? Tänkte inte på det?
Och annan flicka blev gravid vid nyss fyllda 12 år med sin myndige halvbror hemma i sitt eget rum där mamma tyckte de kunde sova , blev så klart ett lvu när mamma mest var upprörd över att flickan gjorde abort

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in