2024-07-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad menar du? Det är ju mördaren som säger så i rättegången!
Ah, jag trodde det var nåt vittne. Mördaren gör såklart rätt i att säga att han inte minns. Han vill ju inte åka dit alls eller få ett så litet straff som möjligt. Och det kan man väl säga att han fick.
Citera
2024-07-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
BO ser mörk ut hans syster väldigt ljus har de olika etniciteter?

Dem har samma mamma men olika pappor
Citera
2024-07-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachasfox
Ser att FUP finns här
https://www.krimfup.se/search/felix-isak-anders-olsson

Tyvärr betal version , någon annan som har FUP & kan länka ? 😇

https://fup.link/data/files/tr/nacka/b-5711-23/Nacka_TR_B_5711-23_Aktbil_70_Forundersokningsprotokoll.pdf

Om det inte funkar, bara lägg till “cache:” för att se den arkiverade versionen
Citera
2024-07-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ah, jag trodde det var nåt vittne. Mördaren gör såklart rätt i att säga att han inte minns. Han vill ju inte åka dit alls eller få ett så litet straff som möjligt. Och det kan man väl säga att han fick.
Ja, det är framför allt den 14-årige (icke-åtalade) LJ som ”inte minns” i polisförhör och rättegång. Han var ju aktiv med-gärningsman, men åtalades ju inte p g a sin ålder – och var därmed med i rättegången endast som vittne.
Citera
2024-07-24, 19:33
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Här är bild på den mördade killen:
https://www.reddit.com/r/TrueCrimeDiscussion/comments/1c1efwc/teenage_boy_in_sweden_beats_another_teenage_boys/

Sorry.
Menade GM… 😬
Citera
2024-07-24, 20:43
Medlem
Föräldrarna till gm borde ta sitt ansvar och skicka ner ungen till ett arbetsläger i Afrika(ja jag vet att han är svensk)
Citera
2024-07-25, 03:19
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Sorry.
Menade GM… 😬

Bild på GM finns på sida 114 i FUPen. Om du av någon anledning inte kan öppna FUPen som länkats i tråden får du säga till, för då lägger jag upp dem åt dig så du kan se dem på imgur eller liknande.
Citera
2024-07-25, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Ja, det är framför allt den 14-årige (icke-åtalade) LJ som ”inte minns” i polisförhör och rättegång. Han var ju aktiv med-gärningsman, men åtalades ju inte p g a sin ålder – och var därmed med i rättegången endast som vittne.

Konstigt att Värmdö kommuns socialtjänst inte tidigare omhändertagit denna LJ som åkte med mördaren till mordplatsen och hjälpte till att sparka osv. Redan som 11-åring rökte han hasch.
Citera
2024-07-25, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Sorry.
Menade GM… 😬
Bilden på killen med hund är den som mördades.
Citera
2024-07-25, 06:57
Medlem
Förstår inte varför han inte bara sprang iväg och gömde sig.när han visste att mördaren va på väg ....
Citera
2024-07-25, 07:59
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Bild på GM finns på sida 114 i FUPen. Om du av någon anledning inte kan öppna FUPen som länkats i tråden får du säga till, för då lägger jag upp dem åt dig så du kan se dem på imgur eller liknande.

Jodå. Ganska gryniga bilder dock.
Nåväl, var bara nyfiken efter det gripande sommarpratet.
Citera
2024-07-25, 09:15
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Lyssnade precis på storasysterns sommarprat i P1. Jag är inte särskilt känslosam men den berättelsen va som ett slag i magen. Grät för första gången på säkert 5 år.

Började lyssna. Sjukt starkt. Tack Listig för tipset, men framförallt tack Alva Sparrevik!

https://sverigesradio.se/avsnitt/alva-sparrevik-sommarpratare-2024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in