2024-07-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Har lyssnat på rättegången nu, varför väcktes inte åtal mot Leon? Minst två vittnen berättade att han sparkade Lucas.

Enkelt: för att han var 14 år, och därmed inte straffmyndig. Han kallades till rättegången endast som vittne.

Däremot bör han ha blivit föremål för sociala insatser, men hur det ser ut har jag inte läst något om någonstans.
Citera
2024-07-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Har lyssnat på rättegången nu, varför väcktes inte åtal mot Leon? Minst två vittnen berättade att han sparkade Lucas.

Enkelt: för att han var 14 år, och därmed inte straffmyndig.
Han kallades till rättegången endast som vittne.

Däremot bör han ha blivit föremål för någon form av sociala insatser. Men hur dessa sett ut har jag inte läst något om (och jag har försökt läsa allt som gått om detta).
Citera
2024-07-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
https://www.tiktok.com/@olsson_felix1?

Verkar vara ett riktigt geni
Citera
2024-07-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
han hade en vass advokat och åklagaren var rätt sopig. lite som zlatan möter en spelare från Hägerstens IK….

Ja, advokaten som försvarat Felix Olsson – Joel Apitzsch – jobbar ofta med att försvara diverse gängkriminella. Någon måste ju göra det jobbet ... men när jag läser hans debattartiklar och uttalanden (finns i nyhetsmedier och på hans eget Instagramkonto) kan jag ändå känna att det vore samhällsmässigt bättre om hans uppenbart skarpa hjärna och välslipade penna användes i Den Goda Sidans tjänst.
Citera
2024-07-22, 00:50
Medlem
Lyssnade precis på storasysterns sommarprat i P1. Jag är inte särskilt känslosam men den berättelsen va som ett slag i magen. Grät för första gången på säkert 5 år.
Citera
2024-07-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
"Jag minns inte"
"Jag minns inte"
"Jag minns inte"
"Jag minns inte"

Man har sin fulla rätt att inte svara på frågor i en rättegång. Men att hålla på så visar tydligt att han har något att dölja och känner sig skyldig.
Samma med Noa. Förutom hur mycket han drack då mindes han exakt på millilitern.

Springer Noa och Leon runt som inget på Värmdö?
Citera
2024-07-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Lyssnade precis på storasysterns sommarprat i P1. Jag är inte särskilt känslosam men den berättelsen va som ett slag i magen. Grät för första gången på säkert 5 år.
Lyssnade också. Inget bra att lyssna på innan läggdags.
Citera
2024-07-22, 13:28
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Lucas iranska pappa kan inte ens svenska?! Vad fan är det för person och vad har han haft för sig? Han har väl levt här i minst 20 år kan man väl anta och kan inte språket? Levt på bidrag hela livet?

Den här familjen får inga sympatier från mig.
Citera
2024-07-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
"Jag minns inte"
"Jag minns inte"
"Jag minns inte"
"Jag minns inte"

Man har sin fulla rätt att inte svara på frågor i en rättegång. Men att hålla på så visar tydligt att han har något att dölja och känner sig skyldig.
Han gjorde rätt. Mördaren beskrivs som kallsinnig så att få honom efter sig vill man verkligen inte. Snuten har man ingen nytta av när det kommer till beskydd - om man inte hör till deras klan. Så är det.
Citera
2024-07-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Lucas iranska pappa kan inte ens svenska?! Vad fan är det för person och vad har han haft för sig? Han har väl levt här i minst 20 år kan man väl anta och kan inte språket? Levt på bidrag hela livet?

Nej, han är en svinrik snubbe som arbetar för American Express. Kolla min andra kommentar för närmare uppgifter.
https://www.travelnews.se/intervju/vi-kan-inte-gomma-oss-bakom-skrivborden/
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-07-22 kl. 14:50.
Citera
2024-07-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard

Han tjänar nog mer än de flesta svenskar. Fd Sverigechef för american express. Förmodligen har han som många andra som jobbar i internationella företag, aldrig behövt svenskan på jobbet, och därav inte lärt sig tillräckligt bra för att känna att han vill ta förhör gällande sin sons död på svenska.
Citera
2024-07-22, 14:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Han gjorde rätt. Mördaren beskrivs som kallsinnig så att få honom efter sig vill man verkligen inte. Snuten har man ingen nytta av när det kommer till beskydd - om man inte hör till deras klan. Så är det.

Vad menar du? Det är ju mördaren som säger så i rättegången!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in